Vivaldi vägrar AI i webbläsaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Språk är en inställning som i bl.a. Google sparas i cookies.

Du är svårare att prata med än en chattbot.

Sökmotorn förstår inte om att du är ute efter sidor skrivna på svenska och inte sidorna de indexerat på svenska men översatta på sidans egna servrar.

Permalänk
Medlem

Väldigt skönt att slippa leta avstängningsalternativ, eller till och med köra tredjeparts debloat mjukvara för att bli av med det på sin primära webbrowser (som för mig är Vivaldi).

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Lite synd att vivaldi gjorde sin egen tab stack/tab grouping som är helt egen från alla andra chrome-baserade skins, som gör att t.ex. tabXpert inte funkar så bra med vivaldi

Lite bakvänt. De andra har sån pass basfunktionalitet endast, att man måste ha ett externt plugin för att få det som man vill med tabsen.
Vivaldis tab-hanterare är så kraftfull och konfigurerbar att man inte behöver ett externt plugin för att få det som man önskar.

Ju färre plugins ju bättre ur säkerhetssynpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pistage:

Lite bakvänt. De andra har sån pass basfunktionalitet endast, att man måste ha ett externt plugin för att få det som man vill med tabsen.
Vivaldis tab-hanterare är så kraftfull och konfigurerbar att man inte behöver ett externt plugin för att få det som man önskar.

Ju färre plugins ju bättre ur säkerhetssynpunkt.

nix pix, inte därför jag vill använda tabXpert, så det gubben gick inte.

Vivaldis tabhantering är skit m.a.o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

nix pix, inte därför jag vill använda tabXpert, så det gubben gick inte.

Vivaldis tabhantering är skit m.a.o.

Du vill inte använda tabXpert på grund av dess funktioner?

Då spelar det väl ingen roll att funktionerna inte fungerar som de ska i Vivaldi.

Permalänk
Medlem

Bra där Vivaldi

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt. Inte som att dom gör något egentligen. Mer respekt för McDonalds som drog ner på plasten eller något isåfall. Hade blivit mer nyfiken om dom sa vi har något med Ai som kommer blåsa brallorna av er! Nu ba, pressmeddelande, vi kommer mest sitta här och glo på tills något som passar dyker upp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vivaldi användare sedan ett par år nu tror jag, gilla mig 😏

Har det inbyggd adblocker för youtube?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har det inbyggd adblocker för youtube?

Ingen aning, är inte så mycket på YT...

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!