Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Efter att ha lånat en bil i några veckor som saknar bluetooth så har min avsky för radioreklam blivit värre än någonsin. Dessutom har alla kanaler reklam samtidigt. Usch!

Det finns sånna här BT-FM-adaptergrejer så du kan få skrapig BT-ljud i radion

Permalänk
Medlem

Finns P1. Behövs inget mer.

Permalänk

Play2Win spel.

Jag återspelar ett gammalt mobilspel, jag började om från 0 på iPhone/ipad från Android. Jag ska absolut inte lägga en enda krona på spelet nu. När jag började spela så briljerade jag, då var erfaren med spelet. Jag kände mig så duktig och jag kom så otroligt snabbt vidare, jag tror jag hade 30st vinster på raken.

Nå jag kom snabbt till svårare banor där folk med högre levels är, Och vad har jag nu hamnat? Jo jag har runt level 6 eller 7 på alla mina gubbar, motståndaren har oftast level 11 på precis alla sina gubbar. Det är totalt kört för mig. Jag förlorar typ 19 av 20 matcher, den matchen jag vinner är när jag möter någon med kass mobiltäckning, men då borde jag komma ner och få spela med de sämre?
Nepp, för när jag har så mycket lägre levels på mina gubbars hamnar jag hela tiden i utmaningsmatcher där jag inte kan tappa poäng vid förlust. Så en av 20 matcher vinner jag och då får mer poäng och hela tiden får möta ännu svårare spelare. När jag vinner så sällan får jag också väldigt lite pengar och annat för att levla upp mina gubbar. Det enda sättet att göra spelet spelbart igen är att gå in med riktiga pengar.
Fuck It säger jag!

Det jag skulle ha gjort vore att inse detta i början och då medvetet förlorat matcher i början för att inte enbart få möte folk som har nästan dubbelt så mycket hälsa, stridsförmåga och fler saker än en själv.

Inte bättre är att motståndare ofta skickar olika ”färdiga meddelanden” om hur grymma de är, smarta etc, när de vinner en kamp där jag har level 6 på alla mina gubbar och de level 11.

Permalänk
Medlem

Ansluter till ett av trådens favoritämnen, trafik, då jag hade privilegiet att köra i Stockholm i helgen.

1. Hur är det möjligt att det är kö i Södra länken i princip hela tiden? Om det är kö kl 14 en lördag, hur är det en vardag kl 8? Varför är det en fil i påfarten från väg 222, anslutning till motorvägsnätet för hela Nacka/Värmdö (typ 160 000 pers)? Dessutom, infrastrukturavgift på Skurubron, wtf?

2. Hur svårt är det att extrapolera körsättet från 2-filiga motorvägar till 3/4-filiga? Låg i princip ensam i högerfilen samtidigt som det var begynnande trafikstockning i mittfilen. Blir tokig.

Tur att man inte tvingas stå ut med det dagligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av poktirity:

Ansluter till ett av trådens favoritämnen, trafik, då jag hade privilegiet att köra i Stockholm i helgen.

1. Hur är det möjligt att det är kö i Södra länken i princip hela tiden? Om det är kö kl 14 en lördag, hur är det en vardag kl 8? Varför är det en fil i påfarten från väg 222, anslutning till motorvägsnätet för hela Nacka/Värmdö (typ 160 000 pers)? Dessutom, infrastrukturavgift på Skurubron, wtf?

2. Hur svårt är det att extrapolera körsättet från 2-filiga motorvägar till 3/4-filiga? Låg i princip ensam i högerfilen samtidigt som det var begynnande trafikstockning i mittfilen. Blir tokig.

Mitt Stockholm bygger inga motorvägar, som trafikborgarrådet sa, någon gång, enligt ej namngiven källa.

Bor man i stan och har bil så hatar man sig själv - antingen förr, eller senare.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Det är så miljöpartiet vill ha det i stockholm

Permalänk
Skrivet av poktirity:

Vi borde flytta Stockholm som de flyttar Kiruna.

Grundproblemet är att stockholmsstad som många städer ligger där de ligger av historiska anledningar. Sedan bygger de bostäder efter de behov som fanns då med den teknik de hade.
När de senare i framtiden (nutid) ska bygga vägar så får de utmaningar som är svåra att lösa.
Det finns en likhet med x86 processorn varför den har svårt att konkurrera emot arm.

Mitt förslag på trafikproblemet är att underlätta för folk att jobba/studera på distans, så inte så många reser hela tiden. Det är ett generellt problem i landet och man ser konstigheter överallt.
Som tåg som passerar centrum i samhälle utan det ens finns en tågstation, helt idiotisk på alla sätt idag. Men för kanske 50år sedan när det var ett tågstation i samhället så var det rimligt att dra rälsen rakt igenom samhället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Som tåg som passerar centrum i samhälle utan det ens finns en tågstation, helt idiotisk på alla sätt idag. Men för kanske 50år sedan när det var ett tågstation i samhället så var det rimligt att dra rälsen rakt igenom samhället.

Arlanda byggdes ute på "landet" just p.g.a. detta.
Men se på 17, massor av företag ville etablera sig där, folk flyttade dit och nu klagar folk på flygplatsen

Och kommuner krigar om att få tågstationer för att dom vet hur viktigt det är för området.
Många städer har byggt förbifarter för att få bort "stora vägen" från samhället.
Vilket snabbt blir rena katastrofen för samhället, mackar lägger ner, samma med restauranger etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vi borde flytta Stockholm som de flyttar Kiruna.

Grundproblemet är att stockholmsstad som många städer ligger där de ligger av historiska anledningar. Sedan bygger de bostäder efter de behov som fanns då med den teknik de hade.
När de senare i framtiden (nutid) ska bygga vägar så får de utmaningar som är svåra att lösa.
Det finns en likhet med x86 processorn varför den har svårt att konkurrera emot arm.

Mitt förslag på trafikproblemet är att underlätta för folk att jobba/studera på distans, så inte så många reser hela tiden. Det är ett generellt problem i landet och man ser konstigheter överallt.

Det blev stora strukturförändringar då man gick från vattenburna transporter till tågburna.
Ofta drog man inte rälsen rakt igenom samhällena utan flyttade hela samhällen till där det gick att dra rälsen.

Visa signatur

Debian, bara Debian, Debian överallt

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Arlanda byggdes ute på "landet" just p.g.a. detta.
Men se på 17, massor av företag ville etablera sig där, folk flyttade dit och nu klagar folk på flygplatsen

Och kommuner krigar om att få tågstationer för att dom vet hur viktigt det är för området.
Många städer har byggt förbifarter för att få bort "stora vägen" från samhället.
Vilket snabbt blir rena katastrofen för samhället, mackar lägger ner, samma med restauranger etc.

Jag vet ett ställe när de byggde nytt järnvägsspår som så gärna ville ha ett tågstopp när tåget gick precis utanför. Deras argument var endast att den extra kostnaden var för stationen, inte att varenda person som pendlade på sträckan från andra orter skulle få ett minst 2*5 minuter resväg varenda dag då det blev ett extra stopp. När man räknar tid för hur långt ett extra tågstopp tar så ska man ej glömma att tåg ej får åka från platsen före en viss tid.
Så säg att tåget är 5 minuter för tidigt, ja då får alla på tåget vänta i 5 minuter på avgången.

Det är svårt att lösa kollektivtrafiken och mitt förslag är att få fler jobb/studera hemifrån och belasta den mindre.

Ett gnäll inom området jag har är tågen. Varför är de ofta så korta, borde vi inte vara ett så rikt land så folk som spenderar nästan 2h om dagen på kollektivtrafik kan få en sittplats?
Och när man är i station och man ser att tåget man ska åka med ska gå om 15minuter, så kommer tåget ändå inte öppna dörrarna precis innan avgång. Hade man fått gått in i tåget ta en sittplats, så skulle folk kunna göra lite sysslor där, väntetiden skulle inte bli detsamma.
Jag tänker förklaringen till detta är flera. Är det ett företag som ägs av ett privat företag, så om folk får sitta där 15minuter innan avgång, så får de extra slitage, användning av toalett etc som de ej får betalt för. Det finns för tågbolaget mängder av nackdelar med folk på tåget innan avgång.

Permalänk
Medlem

Dagens gubbgnäll. Dessa jäkla knappar och irriterande länk om marknadsföring på thumbnails för Youtube videos.
Vet inte hur många gånger jag klickar på en video så klickar man på subtitles eller länkas till info om marknadsföring.

Tack och lov finns en lösning. 'Improve YouTube!' addon där man kan ta bort sånt där mög och massa andra trevliga förbättringar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boelving:

Inte ens i gubbgnälltråden får man slippa den där jävla familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Inte ens i gubbgnälltråden får man slippa den där jävla familjen.

Om ingen skriver om dem så slipper vi dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förbannade j*a SL, som vanligt.

Kollar tid, ta pendel till östertälje, 8 minuter bytestid till bus xyz mot nånstans.
Åker de få stationerna till östertälje, hitter till "busstorget" för att se bussfan åker och det är över en kvart till nästa.

Man måste fan vara frisk som en nötkärna och kan lubba som en jäbla usain bolt-löpare för att hitta med förbindelser.

SL är fan alltid sen, jämt. Nu hann jag visserligen ändå till min läkartid med ca 8-10 minuter till godo

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Kollar tid, ta pendel till östertälje, 8 minuter bytestid till bus xyz mot nånstans.
Åker de få stationerna till östertälje, hitter till "busstorget" för att se bussfan åker och det är över en kvart till nästa.

Man måste fan vara frisk som en nötkärna och kan lubba som en jäbla usain bolt-löpare för att hitta med förbindelser.

SL är fan alltid sen, jämt. Nu hann jag visserligen ändå till min läkartid med ca 8-10 minuter till godo

Jag satt i samma sits idag men med pendeltåget som var sent pga obehöriga på spåret.

Visa signatur

På informationssupermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Dagens spelutvecklare som inte får/kan/vill förstå att man kan implementera multiplayer utan auth krav och annat skit.

Citat:

What I wanted to mention to you guys though, that there is no such thing as "DRM free" multiplayer. Usually for such kind of games some kind of standalone launcher is strictly required for authorisation purposes (the system should know who you are for rating, lobby and such).

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Men hade du klagat om du inte sett bussen åka och det varit 10-12 minuters väntan?

Vänta en kvart på bussen känns inte så farligt, men jag bor inte heller i storstan. Här har man tur om bussen man missar kommer igen om en timme.

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, efter ytterligare ett år av slit så sitter chefen på lönemöte och uttrycker att dom valt att satsa extra på mig.. 0.2% över satta minimum löneökningen. Samtidigt som bonus, resor, AW, middag med enheten tagits bort. Mja..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Hmm, efter ytterligare ett år av slit så sitter chefen på lönemöte och uttrycker att dom valt att satsa extra på mig.. 0.2% över satta minimum löneökningen. Samtidigt som bonus, resor, AW, middag med enheten tagits bort. Mja..

Dags att byta jobb?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptewn:

Men hade du klagat om du inte sett bussen åka och det varit 10-12 minuters väntan?

Vänta en kvart på bussen känns inte så farligt, men jag bor inte heller i storstan. Här har man tur om bussen man missar kommer igen om en timme.

Där jag bodde tidigare (länge sen) gick det två bussar på morgonen och två på eftermiddagen i vardera riktning med en timmes mellanrum.
Det gällde att vara ute vid landsvägen i god tid, oftast minst en kvart innan bussen skulle komma eftersom de inte väntade in tiden någonstans så om det var lite folk kunde bussen vara en kvart tidig då jag bodde på sista 8 km av den 34 km långa busslinjen. Å andra sidan räckte det med att det var mycket folk och några hade cykel som skulle spännas fast på cykelhållaren längst bak för att bussen skulle var en kvart efter tidtabellen så det kunde vara ett spann på en halvtimme i väntetid. Dåligt väder och mycket folk så stod man i busskuren (ett litet skjul som inte egentligen var värd namnet busskur) med semaforen uppfälld så föraren skulle se att det fanns folk som väntade. Det var dessutom en bra bit att gå, i mitt fall ungefär 400 m till busshållplatsen och mycket längre för de som bodde i andra ändan av byn.

Nu tycker de som bor kvar att de har fått rena lyxen med en buss i timmen som dessutom inte går uppe på landsvägen utan rakt igenom byn med fem hållplatser i byn.

Numera bor jag i närheten av stan med bussar i stort sett var femte till tionde minut, det är lyx!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UPS, dessa dilettanter har nu spenderat tre dagar med att försöka leverera paket till sambons företag. Det lovas leverans hit och dit men kommer det några paket? Nejdå. Detta går ut över mig där vi måste turas om att vara hemma och tillgängliga för att ta emot paketen om de nu skulle komma. Nu idag skulle de prioritera leveransen. Ja just det... Kommer inte paketen idag blir jag kapten Haddock imorgon när jag ringer och släpper lös hela vokabuläret på kraken som har oturen att få mitt samtal i kön.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av doctor_N:

UPS, dessa dilettanter har nu spenderat tre dagar med att försöka leverera paket till sambons företag. Det lovas leverans hit och dit men kommer det några paket? Nejdå. Detta går ut över mig där vi måste turas om att vara hemma och tillgängliga för att ta emot paketen om de nu skulle komma. Nu idag skulle de prioritera leveransen. Ja just det... Kommer inte paketen idag blir jag kapten Haddock imorgon när jag ringer och släpper lös hela vokabuläret på kraken som har oturen att få mitt samtal i kön.

Har ungefär samma erfarenhet, både privat och på jobb med bemannad reception. Det övergår mitt förstånd att det uppenbarligen går att driva ett fraktföretag utan att faktiskt leverera någonting.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Angående bussresor. Länge sedan nu. Bussen hade kommit till hållplatsen och jag sprang för att komma med. 10 m kvar så rivstartade bussen. Jag uppfattade det som elakhet och därefter cyklade jag till jobbet. 10 km. Det tog inte mycket längre tid. Annars måste man ju stå och vänta vid busshållplatsen och alla stopp vid andra hållplatser. Med 20 km cykel/dag var motionsbehovet avklarat.

Permalänk
Medlem

Igår på gymmet så var det två personer som surt väntade på att jag skulle bli klar med träningsmaskinen jag använde.
Då jag ganska nyligen har går på medicin som sänker mitt blodsocker så har jag tagit en paus på 3-4 minuter per omgång på maskinen för att inte tuppa av.

Därför har jag hörlurar i öronen så jag har en låt som är ganska exakt tre minuter så jag vet hur länge jag ska vila innan jag ska köra igen.

Då kommer en av de två och petar på mig och säger "om du bara ska lyssna på musik så är det bättre att du går dit bort" och pekade på stället med lösa vikter.
När jag då artigt förklarade att jag gör det p.g.a. medicinering och att jag kan tuppa av annars så fick jag bara ett himlande med ögonen från henne.

Nog för att jag inte är den snabbaste men lite borde artighet borde man väl kunna visa om någon påtalar att det är av medicinska skäl man inte råtränar och sedan kastar sig av maskinen.

Jag blir mest ledsen över att vissa personer saknar empati.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Igår på gymmet så var det två personer som surt väntade på att jag skulle bli klar med träningsmaskinen jag använde.
Då jag ganska nyligen har går på medicin som sänker mitt blodsocker så har jag tagit en paus på 3-4 minuter per omgång på maskinen för att inte tuppa av.

Därför har jag hörlurar i öronen så jag har en låt som är ganska exakt tre minuter så jag vet hur länge jag ska vila innan jag ska köra igen.

Då kommer en av de två och petar på mig och säger "om du bara ska lyssna på musik så är det bättre att du går dit bort" och pekade på stället med lösa vikter.
När jag då artigt förklarade att jag gör det p.g.a. medicinering och att jag kan tuppa av annars så fick jag bara ett himlande med ögonen från henne.

Nog för att jag inte är den snabbaste men lite borde artighet borde man väl kunna visa om någon påtalar att det är av medicinska skäl man inte råtränar och sedan kastar sig av maskinen.

Jag blir mest ledsen över att vissa personer saknar empati.

Om det är någon som uppehåller en maskin väldigt länge så brukar jag fråga ifall jag får träna emellan och det är oftast inget problem.
Testat att erbjuda den som väntar att hoppa in medan du vilar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Om det är någon som uppehåller en maskin väldigt länge så brukar jag fråga ifall jag får träna emellan och det är oftast inget problem.
Testat att erbjuda den som väntar att hoppa in medan du vilar?

Det är första gången någon ens har frågat mig så jag brukar inte ha det problemet.
Sen så är jag väldigt svettig av mig när jag tränar så tvekar på att någon vill hoppa in heller men självklart erbjuder jag det ifall de frågar.

Har som sagt tränat på det gymmet i över tre år och aldrig blivit tillsagd tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det är första gången någon ens har frågat mig så jag brukar inte ha det problemet.
Sen så är jag väldigt svettig av mig när jag tränar så tvekar på att någon vill hoppa in heller men självklart erbjuder jag det ifall de frågar.

Har som sagt tränat på det gymmet i över tre år och aldrig blivit tillsagd tidigare.

Ah ok dålig gymetikett från deras sida. Hoppas det tar över 3 år till nästa gång också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stör mig på alla som konstant blandar ihop olika benämningar på diskar nuförtiden.
SSD blir Nvme
M2 blir Nvme

Finns även mekaniska diskar som har stöd för protokollet nvme.
Blir fan gråhårig.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Har ungefär samma erfarenhet, både privat och på jobb med bemannad reception. Det övergår mitt förstånd att det uppenbarligen går att driva ett fraktföretag utan att faktiskt leverera någonting.

Men det är ju det perfekta jobbet, ta rejält betalt och gör ingenting.

Visa signatur