Muskampen 2025: Segraren korad!

Tråden om Nintendo Switch 2

Permalänk

Fan vad priserna gått upp för switch 2 spelen.
Webhallen säljer metroid prime 4 sw2 för 899kr och sw1 för 799kr 🙄

Beställer man via nintendo blir det såklart billigare precis som förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Fan vad priserna gått upp för switch 2 spelen.
Webhallen säljer metroid prime 4 sw2 för 899kr och sw1 för 799kr 🙄

Beställer man via nintendo blir det såklart billigare precis som förut.

Köper aldrig spel på Webhallen, alltid 100-200 kr dyrare än andra. Metroid finns inte via Nintendo än om du inte menar eShop. Och då är ändå Retrospelbutiken billigare än eShop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm nästan lite udda. Inte sett någon annan lägga ut en Switch 2 version. Från presentationen lät det som en Switch 2 patch bara, typ som Odyssey fick. Och Inet har inte lagt ut en Switch 1 version på sin sida. Tror nästan de gjort fel bara.

Ah det verkar vara fel, efter sökning så verkar det bara släppas en Nintendo Switch 1 version men att kör man på Switch 2 så körs de i 4K 60FPS.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • ASUS TUF Gaming B850-Plus • RTX 5080 16GB Ventus 3X OC
🖥️ → 2560x1440P Xiaomi 27" 27i Gaming Monitor G Pro Mini LED QHD 180Hz
⌨️ → Logitech G915 TKL Tactile
🖱️ → G-Pro Wireless
🎧 → ASUS ROG Delta II

Permalänk
Skrivet av Entash:

Köper aldrig spel på Webhallen, alltid 100-200 kr dyrare än andra. Metroid finns inte via Nintendo än om du inte menar eShop. Och då är ändå Retrospelbutiken billigare än eShop.

Du har helt rätt det är bara ESHOP, trodde det var fysisk kopis men icke. Nåväl fortfarande billigare än flesta men jag gillar att ha fysiska spel.

Aaa jag håller med dig Webhallen är alltid dyrare och de har ju passat på att öka priserna också pga switch2. Har dock ett presentkort på 200kr så tänkte använda det

Vilka spel ska du boka/köpa nu efter Nintendo direct?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Vilka spel ska du boka/köpa nu efter Nintendo direct?

Galaxy 2 lockade tills jag såg priset, 450 för ett spel jag redan har på Wii. Plockar nog fram mitt Wii om jag får suget, eller försöker få igång det på emulator. Metroid vill jag köra men har inte den nostalgin som andra har, avvaktar till recensioner. Nu ska jag köra genom Kirby SW2 Edition så får jag se

Permalänk
Skrivet av Entash:

Galaxy 2 lockade tills jag såg priset, 450 för ett spel jag redan har på Wii. Plockar nog fram mitt Wii om jag får suget, eller försöker få igång det på emulator. Metroid vill jag köra men har inte den nostalgin som andra har, avvaktar till recensioner. Nu ska jag köra genom Kirby SW2 Edition så får jag se

Fattar! Jag hade också galaxy2 på Wii men fastnade inte för det, samma sak med mario odyssey 😅 Förstår helt och håller med gällande priserna på dessa re-release spel... borde vara lite lägre tycker man.

Älskar metroid så där har jag stor nostalgi men jag är inte övertygad om MP4 än, vi har ju knappt sett något.

Är kirby sw2 bra? Jag funderar på att köpa det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vegeta1990:

Är kirby sw2 bra? Jag funderar på att köpa det!

Är bara ett par timmar in men tycker det är väldigt skoj! Var några dagar man kunde knipa SW2 versionen för 512 kr, synd att du kanske missade. För 800 kr hade jag nog varit mer tveksam.

Man kan försöka få tag i Switch 1 versionen billigt och uppgradera för ~210 kr tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Även detta var lite magstarkt tycker jag:
<Uppladdad bildlänk>
Någon som ska plocka hem?

För en virtual boy eller för en bit kartong? (men det är väl någon sorts lins oxå?) För virtual boy prylen är det väl rimligt. Men nej, virtual boy har aldrig intresserat mig, så inget för mig.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Skrivet av Entash:

Är bara ett par timmar in men tycker det är väldigt skoj! Var några dagar man kunde knipa SW2 versionen för 512 kr, synd att du kanske missade. För 800 kr hade jag nog varit mer tveksam.

Man kan försöka få tag i Switch 1 versionen billigt och uppgradera för ~210 kr tror jag.

Kul! Jag har läst bra om det så funderar på att köpa det. Attans synd att man missa det erbjudandet! Jag kanske kan fynda sw1 versionen och sen uppdragera. Får leta på tradera/vinted.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Webhallens veckorea

Super Mario RPG (Switch)
299 kr
https://www.webhallen.com/se/product/362687-Super-Mario-RPG-S...

Mario vs. Donkey Kong (Switch)
449 kr
https://www.webhallen.com/se/product/365021-Mario-vs-Donkey-K...

Paper Mario: The Thousand-Year Door (Switch)
499 kr
https://www.webhallen.com/se/product/365023-Paper-Mario-The-T...

Precis hämtat RPG, tack för tips. Alla som köpt Switch 1 spel, glöm inte att trycka på Options > Rewards Programme och claima guld poäng för spelen. Går som sagt bara med Switch 1 spel och tror spelet måste släppts senaste två åren. Fick 66 poäng för RPG nu vilket blir 6,6 kr i eShop. Så ja inga stora summor men men.

Permalänk
Medlem

Liten beräkning sen directen på de för mig mest intressanta spelen:
Pokemon legends- Z-a : 769+339kr (eller 699+339)
Kirby air riders 779kr (eller 799 fysiskt)
Metroid prime 4: 779kr (749 fysiskt)

2666kr dock bara eshoppriserna för 3 spel(2586 för lägsta på prisjakt, och då är inte z-a dlcvt på kasetten), så får bli börja med att invänta ordentliga reor helt klart(köpt spel för det mesta dag 1 sen gba, och senaste silksong på pc, men nånstans går gränsen, risk man skippar dock om man missar releasen, spoilers går ju inte undvika länge).

Permalänk
Medlem

Fördelen med Nintendos priser på spel är väl annars ett riktigt bra andrahandsvärde (om man nu inte vill behålla spelen så klart).
Satte nyligen ut en annons på två äldre Mario spel till Switch 1. Tänkte att jag provar med 400:-/styck och dom blev sålda innom 30 minuter. Sålde i samma veva 14 PS5 spel och för dessa fick jag totalt 1500:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Liten beräkning sen directen på de för mig mest intressanta spelen:
Pokemon legends- Z-a : 769+339kr (eller 699+339)
Kirby air riders 779kr (eller 799 fysiskt)
Metroid prime 4: 779kr (749 fysiskt)

2666kr dock bara eshoppriserna för 3 spel(2586 för lägsta på prisjakt, och då är inte z-a dlcvt på kasetten), så får bli börja med att invänta ordentliga reor helt klart(köpt spel för det mesta dag 1 sen gba, och senaste silksong på pc, men nånstans går gränsen, risk man skippar dock om man missar releasen, spoilers går ju inte undvika länge).

Ordentliga reor på de spelen lär väl aldrig hända, bara en förvarning. AAA Nintendo spel som Odyssey och BOTW har väl aldrig fått mer än typ 35% sänkning. Men som inlägget ovan säger kan du få tillbaka det mesta om du köper fysisk kopia.

Finns lite knep att få spelen billigare digitalt än det du skrev. Har man Switch Online plockar man hem två vouchers för 1089 kr och väljer Metroid samt Pokémon ZA. 544,5 kr st, sedan upgrade pack på 111 kr st. Totalt 655,5 per spel. Så ett par hundra billigare totalt. Men då gäller det att man har Switch Online som sagt, och det är kanske inte en självklarhet för alla. Och sen har GetGifted 6% rabatt på eShop presentkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ordentliga reor på de spelen lär väl aldrig hända, bara en förvarning. AAA Nintendo spel som Odyssey och BOTW har väl aldrig fått mer än typ 35% sänkning. Men som inlägget ovan säger kan du få tillbaka det mesta om du köper fysisk kopia.

Finns lite knep att få spelen billigare digitalt än det du skrev. Har man Switch Online plockar man hem två vouchers för 1089 kr och väljer Metroid samt Pokémon ZA. 544,5 kr st, sedan upgrade pack på 111 kr st. Totalt 655,5 per spel. Så ett par hundra billigare totalt. Men då gäller det att man har Switch Online som sagt, och det är kanske inte en självklarhet för alla. Och sen har GetGifted 6% rabatt på eShop presentkort

getgifted vart ett bra tips, säljer dock inte spelen jag köper utan behåller alla (haft ett undantag som jag la upp men blev inte sålt) och fysiskt är ju fördel, vet ioförsig att man tekniskt sett kan köpa japanska digitala för typ tror under 500 på release om man lyckas få tag i eshoppoäng som inte är uppjusterade prismässigt utan faktiska priset i yen (krånglade med japanska amazon när jag testade på då nyskapat konto men verkar som en del kan få det att fungera och verkar vara 5050, play asia är väldigt dyrt i jämförelse för poängen). Märks att en del spel redan sålt dåligt och gått ner en hel del (men ja, game key cards så inget alternativ för över 40kr)

Permalänk
Medlem

Alltså, jag hade inte kollat på Nintendo Direct förrän nu. Jag har alltid varit ett enormt Metroid-fan, det och Mega Man är nog de spelserier som ligger mig allra varmast om hjärtat, men vad fan är det som händer med den där motorcykeln? 😄

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Någon som ska plocka hem?

DF tog upp ett par bra synpunkter som gör att det antagligen kommer se ganska dåligt ut på Switch 2 skärm
https://youtu.be/2v1ST5qMoaY?t=3356

Jag har inte testat en i verkligheten men efter tittat på lite videos så verkar det mest vara en gimmick och samlargrej
https://www.youtube.com/watch?v=OyVAp0tOk5A
https://www.youtube.com/watch?v=5TLA7F_rVbM
https://www.youtube.com/watch?v=Jjz4bls_gPs

Permalänk
Medlem
Skrivet av boogey:

Alltså, jag hade inte kollat på Nintendo Direct förrän nu. Jag har alltid varit ett enormt Metroid-fan, det och Mega Man är nog de spelserier som ligger mig allra varmast om hjärtat, men vad fan är det som händer med den där motorcykeln? 😄

Älskade verkligen Metroid Prime när det kom, och Metroid Dread var bra.

Tyvärr är intresset för MP4 ganska lågt.. jag hoppas jag har fel men känns som det kommer vara sådär asså.

Köpte Metroid Prime remastern förut och är typ mer sugen på att spela det än MP4.

Permalänk
Skrivet av Squallie:

Tyvärr är intresset för MP4 ganska lågt.. jag hoppas jag har fel men känns som det kommer vara sådär asså.

Köpte Metroid Prime remastern förut och är typ mer sugen på att spela det än MP4.

Håller helt med, spelade Metroid Prime 1 & 2 på Gamecube, sedan Metroid Prime 3 ( trilogin också ) på Wii.
Tyckte minst om MP2 men MP1 och MP3 var bra! Har också köpt Metroid Prime remaster till Switch men ännu ej börjat på den (För mycket spel och för lite tid!)

Men jag håller med, jag är inte så nöjd med vad vi har "sett" hittils av MP4 och produktionen för denna har tagit så jävla lång tid. Jag tror vi ska hålla hoppet uppe och ge det en chans.

Tror knappast att Retro Studios kommer göra en riktig miss som Metroid Other M. Jag har iaf beställt MP4 från Webhallen etc.

Permalänk
Medlem

Fick hem Mario vs Donkey Kong häromdagen från AliExpress, butik "Game Time Store". Kom med PostNord direkt i brevlådan (spårbart), orginal inplastad, helt nytt såklart och i vadderat kuvert, perfekt skick och allt funkar som det ska. Japansk version men engelska språket som standard. Claimade 55 guldpoäng om jag inte minns fel, då spelet inte är mer än 2 år sen det släpptes.

27usd, typ 260kr efter en kupong och coins. Säkert ännu billigare nu då kronan är starkare nu än för 2-3 veckor sen då jag beställde. Helt klart värt det. Ser faktiskt förvånansvärt bra ut på Switch 2, förmodligen 1080p. Grabben är helnöjd.

Ska plocka upp ett annat paket från Temu senare idag, en Switch 2 Pro controller + docka + dubbel-ladd station till Pro/Pro 2 kontroller för totalt 620kr efter claimcredit. Återkommer hur det gått.

Som sagt, alltid kul att spara en rejäl hacka på alla dessa inköp.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax Crystal Super 50 & 57PPD

Permalänk
Medlem

Hades är nedsatt till 65 kr på eShop, tidigare lägsta 91 kr. Detta förmodligen för att öka intresset för Hades II som kommer om en vecka. Första spelet har ingen Switch 2 version men ska flyta på bra i 60 fps iallafall. Väldigt omtyckt spel, 93 i metacritic samt 98% positiva recensioner på Steam (bland de högsta på plattformen).

https://www.dekudeals.com/items/hades

Dragon Ball Z: Kakarot nedsatt till 30 kr, tidigare lägsta 83 kr. Inget för mig tror jag men gillar man serien kanske det är värt att kika Ingen Switch 2 patch här heller dock.

https://www.dekudeals.com/items/dragon-ball-z-kakarot-plus-a-...

Permalänk
Medlem

Gick till biblioteket och lånade Hogwarts Legacy. Med hjälp av den kassetten så kan man aktivera en rabatt så man får köpa Hogwarts Legacy på eshop för Switch 2 för 114 kr.

Det är en fullversion av spelet, man behöver inte ha kvar Switch 1 spelet i konsolen för att spela den digitala versionen av Hogwarts Legacy för Switch 2.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Hades är nedsatt till 65 kr på eShop, tidigare lägsta 91 kr. Detta förmodligen för att öka intresset för Hades II som kommer om en vecka. Första spelet har ingen Switch 2 version men ska flyta på bra i 60 fps iallafall. Väldigt omtyckt spel, 93 i metacritic samt 98% positiva recensioner på Steam (bland de högsta på plattformen).

https://www.dekudeals.com/items/hades

Dragon Ball Z: Kakarot nedsatt till 30 kr, tidigare lägsta 83 kr. Inget för mig tror jag men gillar man serien kanske det är värt att kika Ingen Switch 2 patch här heller dock.

https://www.dekudeals.com/items/dragon-ball-z-kakarot-plus-a-...

Gillar Hades, spelade klart första tills jag uppgradera alla vapen och gjorde klart storyn, känner mig "klar" där så Hades II välkomnar jag stort!

DBZ: Kakarot har jag, spelat igenom den och tyckte den var helt okej. Roligt och nostalgisk för alla DB fans. Har spelat senaste DLC där man kan spela igenom storyn för DB Daima.

Däremot ser jag fram emot Dragon ball sparking zero, ser riktigt riktigt bra ut, och denna var ju PC/XBOX/PS5 only, så blir nice att den kommer till Switch2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Skrivet av Vegeta1990:

Håller helt med, spelade Metroid Prime 1 & 2 på Gamecube, sedan Metroid Prime 3 ( trilogin också ) på Wii.
Tyckte minst om MP2 men MP1 och MP3 var bra! Har också köpt Metroid Prime remaster till Switch men ännu ej börjat på den (För mycket spel och för lite tid!)

Men jag håller med, jag är inte så nöjd med vad vi har "sett" hittils av MP4 och produktionen för denna har tagit så jävla lång tid. Jag tror vi ska hålla hoppet uppe och ge det en chans.

Tror knappast att Retro Studios kommer göra en riktig miss som Metroid Other M. Jag har iaf beställt MP4 från Webhallen etc.

Jag kommer ju att köpa det och spela det oavsett, så det är bara att hålla tummarna egentligen.
Det har väl egentligen visats alldeles för lite för att man ska kunna göra en ordentlig bedömning, de andra delarna av spelet tycker jag ser ut som att det skulle kunna bli bra.

Det var mest en reaktion på att det var så otroligt lökigt hela klippet med motorcykeln, så oväntat dåligt för ett så stort spel som varit i produktion så länge. Men vi hoppas att det mest var ett haveri av den som har satt ihop den där videon. 🙂

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Fick hem Switch 2 Pro kontrollern igår från Temu tillsammans med lite annat smått. Som nämnt tidigare, totalt 620kr inklusive lite andra Switch tillbehör. Använde claimcredit promo samt lite extra credits. Helt nytt, original, oöppnad, Japansk version. Kom med rejäl bubbelplast runtom kartongen också, helt perfekt skick. Köptes från butiken "Jasone".

Såg just nu att den finns listad lite billigare än när jag köpte den, via en annan butik på Temu som kallas "Game Cube". Så med ett claimcredit "spendera 720kr få 500kr tillbaka" promo får man kontrollern för runt 500kr inkl frakt. Dock aldrig handlat från denna butik tidigare.

Kan helt klart rekommendera detta, ifall ordinarie pris känns för saftigt. Är ju ändå exakt samma grejer man får, fast med Japansk kartong.

Förresten, jäklar va skön Switch 2 Pro kontrollen känns jämfört med de två Nintendo Switch Pro kontrollerna jag också fixade nyligen från Temu. Speciellt joysticks/thumbstick och knapparna känns mer premium, på något sätt. Skulle aldrig betala 1000kr+ för denna, men för 500-600kr är den lätt värt pengarna!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax Crystal Super 50 & 57PPD

Permalänk
Medlem

Frugan vill gärna spela det kommande pokemonspelet så tittar på att köpa ett i andra hand. Verkar som lägst gå för 5k och om jag känner nintendo rätt så lär det inte komma några prissänkningar som trycker ner priset eller vad tror ni? Och jag antar att det fortfarande är för tidigt för att prata om några revisioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Frugan vill gärna spela det kommande pokemonspelet så tittar på att köpa ett i andra hand. Verkar som lägst gå för 5k och om jag känner nintendo rätt så lär det inte komma några prissänkningar som trycker ner priset eller vad tror ni? Och jag antar att det fortfarande är för tidigt för att prata om några revisioner?

Finns en Pokémon Legends Bundle du kan klicka hem från Irland om du vill ha digitalt, annars billigt att köpa utan spelet också.
https://store.nintendo.ie/en/nintendo-switch-2-pokemon-legend...

Garanti sker via Nintendo of Europe istället för Bergsala, så bara att skicka utomlands någon extra dag om det skulle vara något.

Permalänk
Medlem

Two classic Game Boy Advance games will be release on Game Boy Advance – Nintendo Classics!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Fick hem Switch 2 Pro kontrollern igår från Temu tillsammans med lite annat smått. Som nämnt tidigare, totalt 620kr inklusive lite andra Switch tillbehör. Använde claimcredit promo samt lite extra credits. Helt nytt, original, oöppnad, Japansk version. Kom med rejäl bubbelplast runtom kartongen också, helt perfekt skick. Köptes från butiken "Jasone".

Såg just nu att den finns listad lite billigare än när jag köpte den, via en annan butik på Temu som kallas "Game Cube". Så med ett claimcredit "spendera 720kr få 500kr tillbaka" promo får man kontrollern för runt 500kr inkl frakt. Dock aldrig handlat från denna butik tidigare.

Kan helt klart rekommendera detta, ifall ordinarie pris känns för saftigt. Är ju ändå exakt samma grejer man får, fast med Japansk kartong.

Förresten, jäklar va skön Switch 2 Pro kontrollen känns jämfört med de två Nintendo Switch Pro kontrollerna jag också fixade nyligen från Temu. Speciellt joysticks/thumbstick och knapparna känns mer premium, på något sätt. Skulle aldrig betala 1000kr+ för denna, men för 500-600kr är den lätt värt pengarna!

Man får dock se upp om man köper från t.ex. Temu och liknande sidor, det säljs mängder av förfalskade Pro kontrollers på såna marknadsplatser. Jag har inte sett några rapporter om förfalskade Pro 2 än, men det kommer garanterat också.

Permalänk
Skrivet av boogey:

Jag kommer ju att köpa det och spela det oavsett, så det är bara att hålla tummarna egentligen.
Det har väl egentligen visats alldeles för lite för att man ska kunna göra en ordentlig bedömning, de andra delarna av spelet tycker jag ser ut som att det skulle kunna bli bra.

Det var mest en reaktion på att det var så otroligt lökigt hela klippet med motorcykeln, så oväntat dåligt för ett så stort spel som varit i produktion så länge. Men vi hoppas att det mest var ett haveri av den som har satt ihop den där videon. 🙂

Precis, håller helt med att det har visats alldeles för lite för en riktig bedömning.
Nintendo är ju inte direkt kända för att göra bra videos, när dom visade mario kart world första gången så var det ju suddigt, dåligt kvalite och lite laggigt.

Får hålla tummarna att det blir bra!

Permalänk
Medlem

Two galactic adventures await! Soar through the vast corners of the galaxy, explore and discover all sorts of planets, and use different cosmic power-ups to transform as you put a stop to Bowser's nefarious plans. Plus, a new chapter has been added to the Storybook in Super Mario Galaxy…and a new Storybook appears in Super Mario Galaxy 2! You can also enable the newly added Assist Mode for a smoother space adventure.