Permalänk
Medlem

Spel minimeras i XP.

Har fått ett problem med att spel minimeras direkt vid start. De finns i "taskbaren", men kan inte maximeras. Det gäller ett antal spel, ibland fungerar det dock (oftast när man kört något spel som funkat och sen försökt på nytt).
Vad kan det bero på? Har DirectX 9 och nya drivisar för grafikkortet.

Visa signatur

//Jompa35

Permalänk

kör gamla drivisar
tycker 40.72 är gött (det vill säga, om du kör nvidia)

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Jo, har Nvidia. Har dock haft de gamla drivisarna (kommer inte ihåg versionsnumret) och problemen fanns även då. Fick ett tips från annat håll att installera Indeo Codec, ska testa det när jag kommer hem.
Ingen här som haft liknande problem? Klart frustrerande är det...

Visa signatur

//Jompa35

Permalänk
Medlem

Ingen som upplevt detta problem?
Jag börjar tröttna å det totalaste men orkar inte med jobbet en ominstallation av XP innebär (om det ens hjälper...)

Så kom igen med förslag på vad jag kan göra..! Please!

Visa signatur

//Jompa35

Permalänk

min bror har haft samma problem men vi har ej funnit än lösning på det ... (jo vi bytte till win2k pro)

Permalänk
Medlem

Spel minimeras i XP

Har du Norton internet security svenska version installera på din datorn? om du har det så måste du har varningsspårning på (den jordglob), då ska alla spel fungera som den ska.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, men tack vare Fay Au så löste det sig! Tackar! Jag bara aktiverade varningsspårningen i norton internet security så fungerade det!

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Medlem

Annars ska det väl funka att dra en ctrl+alt+delete, klicka på spelet och välja "Växla till"?

Permalänk
Medlem

Var aktiverar man varningsspårningen? Jag har mycket riktigt Nortons brandvägg, men det enda jag hittar bland inställningarna är en kryssruta för "Visa Varningsspårning"... Innebär det att den är aktiverad? Jag kryssade i rutan och fick upp en ikon på skrivbordet men det avhjälpte inte problemet med spelen...

Jag har märkt att det är endast i fullskärmsläge problemen uppstår. Om det är ett spel som funkar att köra i ett fönster (med Alt + Enter) så går det att spela. Tyvärr är det ju dock inte alla spel som går att köra så...

Visa signatur

//Jompa35

Permalänk
Medlem

*Bumpar*

Visa signatur

//Jompa35

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpning är inte tillåten i forumet. Var vänlig läs §4 i våra regler - http://forum.sweclockers.com/regler.html#4

Genom att bumpa din tråd förlorar du möjligheten att få hjälp i frågan.

*Tråd låst*

Visa signatur