SweClockers drop!

Vilka av alla gratisspel man fått från Epic är värd ens tid?

Permalänk
Medlem

Vilka av alla gratisspel man fått från Epic är värd ens tid?

I runt 3 år så har jag haft ett Epic-konto som samlat på sig i stort sätt alla gratisspel de har varje vecka (ca 349 st enligt Heroic games launcher). Jag har dock inte haft nån dator att spela spelen på förrän nu. Så då undrar jag egentligen vilka av alla dessa spel som är värda min tid. Kan tänka mig att minst hälften av spelen är bottennapp. Men jag kanske missar nåt guldkorn. Har spelat Civilization VI och Shenmue 3 än så länge. Gillar rollspel, äventyr, strategi och kreativ problemlösning. Mindre förtjust i sport, korridor-slashers/shooters.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mutant year zero var en trevlig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Dredge och Mutant Year Zero är två förbannat bra spel. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Death Stranding är riktigt bra.

Tiny Tinas Wonderland lirar jag just nu och det är inte heller helt tokigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Dredge och Mutant Year Zero är två förbannat bra spel. Rekommenderas varmt.

Indeed. Rekommenderar båda två där. Spel man eventuellt missat annars, åtminstone det senare.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Control och GTAV är helt ok spel. 🙃

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

The Outer Worlds är värt ett försök om man gillar de senare Fallout-spelen (3 och frammåt).

Permalänk
Medlem

Förvisso fps
Men körde igenom Dead Island 2 i coop med en polare. Ruskigt roligt hade vi

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Death Stranding är riktigt bra.

Tiny Tinas Wonderland lirar jag just nu och det är inte heller helt tokigt!

När fick man Death Stranding? Missade den

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Flertalet gånger tror jag, senast i julas misstänker jag.

Permalänk
Medlem

The Talos principle. Bra problemlösningsspel.

Permalänk
Medlem

Massor ju! Deathloop och Vampire Survivors?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av yoggan:

Förvisso fps
Men körde igenom Dead Island 2 i coop med en polare. Ruskigt roligt hade vi

Var det inte första Dead Island, alternativt Riptide? Tvåan har jag annars missat.

Control som nån nämnde och även Dishonored-serien är bra spel med både handling och känsla.

För online pvp-röj så är Chivalry 2 svårslaget! Underbart att svinga runt en enorm yxa som en helikopter på nån trång FFA-match med målet att göra ett bollhav med allas huvuden!

Permalänk
Medlem

Civilization VI, Control, Callisto Protocol, Thief, Guardians of the Galaxy.
För att nämna några.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Skrivet av Gustenrocks:

Flertalet gånger tror jag, senast i julas misstänker jag.

Yes. Sist tror jag va sista eller näst sista spelet i julas i deras "time of gifting" eller vad dom kallade det.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Yes. Sist tror jag va sista eller näst sista spelet i julas i deras "time of gifting" eller vad dom kallade det.

darn. Får börja hålla bättre koll på gratis spelen

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eestimees:

Var det inte första Dead Island, alternativt Riptide? Tvåan har jag annars missat.

Tvåan gavs bort för några månader sedan om jag minns rätt 🙂

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

darn. Får börja hålla bättre koll på gratis spelen

Prenumerera på den här tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1012271-digitala-spelf...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Undrar om jag inte också plockade Frostpunk på Epic. Det är riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Football Manager 24 var ju inte fel

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Innocence

Permalänk
Medlem

Control, Death Stranding och GTA5 för art nämna några. GTA har faktiskt en bra single player tycker jag.

Som andra säger var Mutant Year Zero en riktig trevlig överraskning. Jag tyckte det var så bra att jag köpte DLCn till fullpris för att kunna fortsätta spela.

Permalänk
Medlem

Ett mindre populärt men uppskattat spel, This War of Mine

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Tack för tips, följer den nu

Visa signatur

- Terry Pratchett

Permalänk

Ursäkta om jag tar tråden lite off-topic, men då det är lite i samma anda. Amazon gaming ger ut sjukt mycket gratisspel också. Är defitivt värt att ta sig en titt där om man har prime av andra anledningar. De flesta löses in på gog eller epic och man behåller dem efter prenumerationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

I runt 3 år så har jag haft ett Epic-konto som samlat på sig i stort sätt alla gratisspel de har varje vecka (ca 349 st enligt Heroic games launcher). Jag har dock inte haft nån dator att spela spelen på förrän nu. Så då undrar jag egentligen vilka av alla dessa spel som är värda min tid. Kan tänka mig att minst hälften av spelen är bottennapp. Men jag kanske missar nåt guldkorn. Har spelat Civilization VI och Shenmue 3 än så länge. Gillar rollspel, äventyr, strategi och kreativ problemlösning. Mindre förtjust i sport, korridor-slashers/shooters.

Har bara köpt ett spel på Epic.. och det rekommenderar jag. - My time in portia...
Sedan har jag några hundra gratisspel.. dessa har jag spelat mer än andra och kan rekommendera...

Lord of the rings:Return to moria
City of gangsters
Civ6
Aven Colony
RDRII
Tropico5
Cities skylines
Europa Universalis

Permalänk
Medlem

Hell let Loose spelar jag ofta. Fick det gratis på Epic.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Varit många rätt bra och välkända spel där genom åren.
Men även en del från mindre utvecklare, av olika sorter.
Då spelen varit gratis kan det ju ändå vara värt att prova och ge något mer ovanligt en chans.

Har följt det aktivt och tagit de som sett intressanta ut, sen när det någon gång kan tänkas bli att spela är mer oklart.

Permalänk
Medlem

Subnautica, Första spelet de släppte gratis
Batman veckan med 6 Batman spel (Arkham trilogin & Lego Batman 1-3)
Lara Croft/Tombraider trilogin
BioShock
Borderlands 1-3
mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Hell let Loose spelar jag ofta. Fick det gratis på Epic.

Samma här, det enda jag spelar just nu. Grymt spel om man gillar genren.