Permalänk
Medlem

Vardagsmys.com legit?

Hej,

Någon som handlat något från vardagsmys.com? Oerhört bra priser på mycket, för bra för att vara sant känns det som. De tar inte klarna men alla de vanliga betalkorten, så man kan väl alltid göra en kortreklamation om man inte skulle få hem grejerna?

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Jag hade varit försiktig. Domänet skapades 6/8 2025 och har en bas i USA.
Skydd mot bedrägeri brukar bara gälla kreditkort så har du endast debit så är du nog rökt om det skulle visa sig vara en scam.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Priser:
Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående meddelande. Alla belopp är i DKK – danska kronor, inklusive moms.

...

Vi levererar till hela Danmark, varje dag i veckan.
OBS: Leveransen sker som standard till hemadress, om inget annat meddelas. Vid problem, kontakta GLS och därefter vår kundservice.

Vi skickar varorna från vårt lager i Viby.

Så de är registrerade i USA, ligger i Viby (del av Sollentuna) och säljer i DKK till hela Danmark... Nä, jag skulle definitivt låta bli.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av folmeroN:

Hej,

Någon som handlat något från vardagsmys.com? Oerhört bra priser på mycket, för bra för att vara sant känns det som. De tar inte klarna men alla de vanliga betalkorten, så man kan väl alltid göra en kortreklamation om man inte skulle få hem grejerna?

Inte handlat därifrån men företaget bakom ser ut att vara samma som Lilla Napoli i Falkenberg, utnämd till Sveriges bästa pizzeria, så borde vara helt ok. De har en annan webshop med för pizzagrejer.

Permalänk
Hedersmedlem

https://polaxs.com/ känner du igen den?

standard dropshipping-butik, räkna inte med att något som står på sidan är sant eller att du kommer få någon hjälp vid retur, reklamation osv.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Inte handlat därifrån men företaget bakom ser ut att vara samma som Lilla Napoli i Falkenberg, utnämd till Sveriges bästa pizzeria, så borde vara helt ok. De har en annan webshop med för pizzagrejer.

I detta fall skulle jag inte utesluta att nån bara har plagierat deras org nummer

Permalänk
Medlem

Går inte betala genom Klarna.. Då är det garanterat nått lurt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Domänet skapades 6/8 2025 och har en bas i USA.

Och påstår sig redan ha +50000 nöjda kunder.

Hade själv aldrig lagt en order på den sajten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Går inte betala genom Klarna.. Då är det garanterat nått lurt..

Stämmer inte alls. Klarna är oerhört ofördelaktigt för handlare. Många som undviker.

Permalänk
Medlem

@folmeroN Om du faktiskt tänkt beställa så kontakta den påstådda VDn https://mrkoll.se/telefonnummer/Lars-Emil-Sixto-Balado-Rimmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

I detta fall skulle jag inte utesluta att nån bara har plagierat deras org nummer

Sant, mailade Napoli om det. Får se när de svarar

Permalänk
Medlem

Det första som dyker upp på sidan är en iphone 16e för 1700:- nedsatt från 6000:- hur kan man ens tänka tanken att det skulle vara en legit butik?

Permalänk
Medlem

Inte en chans att den är legit!

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk

"Gratis retur & ombyte"... "Leveranspolitik"...
Nej det är inte legit.

Permalänk

Nej inte en chans...

Hur fasen hittar folk äns dessa obskyra scamsidor... Tror aldrig jag hittat en förutom när nån frågat här om x sida är legit.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

"Hej hej,

Det är någon scam, vi har anmält och jobbar på att få ner den sidan, den har inget med oss att göra.
tack för att du hörde av dig.

/Emil
Lilla Napoli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Stämmer inte alls. Klarna är oerhört ofördelaktigt för handlare. Många som undviker.

Många som undviker är att ta i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Många som undviker är att ta i det.

Jaså du.

Permalänk

Vardagsmys.com bluff – använder mitt företag

Skrivet av folmeroN:

Hej,

Vardagsmys.com använder mitt företags uppgifter (Amundsen E-handel AB) utan tillstånd. Anmälan är gjord. Det är en bluffbutik – handla inte där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastianamundsen:

Vardagsmys.com använder mitt företags uppgifter (Amundsen E-handel AB) utan tillstånd. Anmälan är gjord. Det är en bluffbutik – handla inte där.

Dom verkar ha ändrat det, står nu, Företag: Mio e-handel AB

Men ja skitsida, tragiskt att dom som går på detta och bekvämt dom bara tar kortbetalning