Muskampen 2025 - Världens bästa gamingmus skall utses

Permalänk
Melding Plague

Muskampen 2025 - Världens bästa gamingmus skall utses

Blod, svett och tårar? Nej, men eld, katter och ostbågar när Muskampen 2025 drar igång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett seriöst och vetenskapligt test!

Permalänk
Medlem

Jag tror på Logitech G Pro X Superlight 2!
Ska bli spännande vilket fall som! Kul med sånt här!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Kul att ni har med antika möss som SteelSeries Rival 3 Wireless också.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Vad spännande med en sådant här seriöst test.

Kan verkligen inte gissa på vilken som vinner men superlighten har ju sina problem med scrollhjul och knappar....

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Medlem

Meh!!! Alla vet ju redan att Intellimouse Explorer är världens bästa spelmus!!!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Geeks
SweClockers

Galet spännande och väldigt kul med ett så annorlunda test!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Redaktion
Teknikredaktör
Skrivet av krEJZi:

Kul att ni har med antika möss som SteelSeries Rival 3 Wireless också.

Testets tidlösa sovjetiska traktor som aldrig slutar tuffa. Eller? Fortsättning följer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Haha ja, den minns man! Microsoft IntelliMouse Explorer i metallicgrå, fem knappar och trådlös med dongel. Vilken nostalgi!
https://www.amazon.com/Microsoft-Wireless-IntelliMouse-Explor...

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med en "kinamus". T.ex. Ipi Float som har OK specs på papper och har grymt pris ibland.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Går det att ha två kategorier?

Gamingmus för klenfisar och gamingmus för normalbyggda?
Har så svårt att hitta en vettig mus som inte väger typ 3.8 gram numera

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murmeldjur:

Går det att ha två kategorier?

Gamingmus för klenfisar och gamingmus för normalbyggda?
Har så svårt att hitta en vettig mus som inte väger typ 3.8 gram numera

Det är medvetet, lättare mus=mer kontroll oberoende av din styrka.

Permalänk
Medlem

Störtskönt, det här ska följas.

Permalänk
Medlem

Ytmaterialet spelar större roll än vad som brukar nämnas tycker jag. Gummerade-ish ytor blir ju tyvärr rätt otrevliga att hålla i efter ett par år. :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 är legendarisk!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hade två Intellimouse Explorers i mina gaming-högdagar. Bägge gick sönder totalt kort efter garantitiden gått ut. Haft Logitech (varav två MX518 från två generationer) sedan dess och det värsta som händer dem är att scrollhjulet ger upp. Så nä, MX518 all the way!

Permalänk
Medlem

Min MX518, som i det närmaste är en Nokia 3310 i förklädnad, skulle sopa mattan med alla nykomlingar, ingen diskussion

Permalänk
Medlem

Oavsett vem som vinner, så kommer jag aldrig köpa en mus för över 1000kr

Permalänk
Medlem

Äntligen ett test av möss söm inte bara bygger på subjektivitet utan går till botten med riktiga problem!

Permalänk
Medlem

Ytan spelar stor roll.
Steelseries rival 3 wireless har jag ägt 2-3 exemplar av, som gett upp under typ bara ett år.
Förvisso fått lite stryk av min grabb, men inte så pass att dom ger upp så enkelt.

Ytan på dessa, blir också snabbt blanka och upplevs flottiga. Oavsett om man tvättar händerna ofta och torkar av dem.

Pro X varianter har jag också haft som inte håller så länge.
Men bättre yta på dem.

Nu testar jag en glorious model d 2.
Inte haft så länge ännu, och har sladd. Men fan va nöjd jag är. Underbar yta, och känns gedigen.

Det är min smak iallafall 😀

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ska följas, har en Microsoft Pro IntelliMouse som scrollhjulet har börjat ge sig på och det är dags att köpa ny.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.