Finns ganska så många förklaringar, oftast när ett spelföretag börjar göra ett spel de börjar planera och kolla på vad folk troligtvis har för maskiner.
Men vad har hänt de senaste åren om man kollar på prestanda mätt? Tja den har saktat ner, och i ganska så rejäl takt, folk sitter inte med så starka maskiner som man generellt sett trodde för ett par år sedan, utvecklingen har skett i betydligt långsammare takt de senaste åren gentemot innan.
Kollar man också på Rekommenderade systemkrav och har en liten förståelse för att nästan INGA sitter med Titan kort så kommer ni nog förstå vad som har hänt. Folk på Sweclockers värkar tro att gemene namn sitter på super datorer hemma, när faktiskt de vanligare 'gaming' har ungefärlig prestanda som ett Geforce 560 TI.
Tycker det är väldigt många här som är förvånade dock och tror att en trailer som släpps år innan ett spel är klart att inget kommer förändras.
Dock så har UBISOFT I alla fall så vitt jag vet inte haft ett Press event där de betygsätter spelet med betydligt bättre grafik med en bart ett fåtal kartor och sedan släppt ett helt annat spel. Som Alien colonies utvecklarna gjorde.
Skrivet av Segas:
"these architectures are a generation ahead of the highest end PC", resten har jag inte orkat googla fram.
Ja arkitekturen på just PS4 i alla fall är en generation över high end PC då inget hänt på PC på ganska länge, detta har dock inget med prestanda utan snarare med att PS4's arkitektur är uppbyggd för spel i åtanke.
Dvs vad det innebär är att det finns vissa vinster att få ut, T.ex. tack vare delat DDR5 ram minne t.ex. så kan du lätt flippa minne från GPU till CPU för T.ex. fysik beräkningar, i en PC's fall behöver detta minnet skickas från Ram till GPU utöver en PCI-E buss som tar 'tid'.
Detta innebär inte att PS4 eller Xbox one är mer kraftigare än en PC high end pc.