Nu börjar Inets 25-årskampanj – tävlingar, erbjudanden och tillbakablickar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Började vid typ 17:00 och tog slut en skvätt efter 21:30

Oj, det var mastigt.

Permalänk

Mitt bästa minne av Inet - från 2011-06-18

(Filnamn: "Inet Skämt [2011-06-18, kl.20,50 lördag].png")

Mvh,
WKF.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Oj, det var mastigt.

Beror på hur aktivt man kollar, att sträcktitta känns ju mer långvarigt än att ha den på sidan och kolla mer aktivt när det är mer intressant.

Men det är nog också en utmaning för de som arrangerar, att försöka hålla det intressant för många och någorlunda kompakt. Nog har man varit med om streams som känts ändlösa, där någon närmast tomsnackar samtidigt som man bara väntar på t ex erbjudanden. Andra gånger har det varit mer intensivt.
Att kolla igenom en seg stream och sen varken vinna något eller hitta något intressant att köpa blir ju bara slöseri med tid.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa Inetminne är från 2008 men samma minne återkommer fortfarande. Vi tar det från början.

Min pappa har alltid varit teknikintresserad. I ung ålder lärde han sig programmering (Cobol/Fortran) och jobbade därefter med att programmera banksystem. Det var extremt intressant att få höra hans berättelser om hur datorer och programmering fungerade på den tiden med mainframes, hålkort, tidsbokning, felsökning och allt sånt

När jag föddes tidigt 90-tal var det därför ingen chock att han ville uppfostra en ny tekniknörd. Under hela min uppväxt spelade vi otaliga spel tillsammans och uppgraderade/byggde egna datorer, det blev snabbt vårt gemensamma intresse.

Spola fram till 2008. P4 Prescott och 6600 GT höll inte måttet längre så det var dags att köpa helt nya delar, från Inet givetvis. Jag var så ofattbart taggad och kommer ihåg varenda liten detalj från dagen då vi åkte till Ica, betalade för delarna (postförskott var grymt!), packade bilen, åkte hem och började genast bygga. Med i7-920, GTX 280 och vår första SSD blev vi chockade över hur snabb en dator kan vara, det var ett monster som överträffade alla förväntningar! Och ja, it can run Crysis

Spola fram till 2025. Inget är sig likt. Pappa har svår demens och kämpar med det enklaste i vardagen. Han har inte rört en dator på flera år, tveksamt om han ens förstår vad en dator är längre. Det är en fruktansvärd känsla att se hur någon man älskar sakta men säkert bryts ner och det finns ingenting man kan göra åt det.

Varje gång jag loggar in på Inets hemsida besöker jag sidan för tidigare ordrar, skrollar ner till ordern från 2008 och öppnar den. Där står pappa som beställare. Självklart gör det ont och det går inte att undvika att fälla en tår, men för det mesta blir det positiva tankar och alla härliga datorminnen med honom kommer tillbaka. Kalla mig blödig men för mig är det inte bara en order med ett ordernummer, för mig symboliserar ordern vårt gemensamma teknikintresse och att han nu lämnat över stafettpinnen till mig. Faktiskt använder mamma fortfarande just den datorn dagligen, det känns också fint

Av förklarliga skäl är detta, och kommer alltid förbli, mitt bästa Inetminne.

Permalänk
Medlem

Bästa minnet är på en Inet stream när Molin står och kastar handgranater på kossor i Resident Evil 4 VR.

Permalänk
Medlem

Köpte min första Windows PC på Inet 1999. Var innan dess en Amiga fanatiker.
Det blev en av Inets egna modeller. Tror att man kunde välja mellan tre olika.
Komponenterna var:
Windows 98SE
Pentium III
nVidia TNT2
128Mb RAM
DVD läsare
17" skärm (vägde ett ton)
Högtalare
Mus & tangentbord

Hela kalaset gick på runt 14k tror jag.

Visa signatur

Lenovo ideapad 330-15IKB, i5-8250U, 8GB RAM.

Permalänk
Medlem

Vilket klockslag uppdateras jubileumssidan tror ni?

Citat:

Nästa drop kommer under Dubbelklick 2 oktober!

Permalänk
Administrativ avgift

Såklart minns man första riktiga värstingdatorn! Inet satte verkligen fart på min teknikkarriär från att ha köpt färdigbyggt av någon min mamma kände! Såklart fick jag vara med när han byggde dom datorerna men första gången man byggde själv från grunden! Eller varför inte när man köpte 2st 290 4GB med stock kylaren och insåg att man bara var tvungen o bygga vattenkylning?

Får tacka @Inet för alla minnen denna dator gav mig då den var extra lan portabel! Sen var det såklart skitkul o mörda Petra i Phasmophobia! *HEHE*

PS. Fick inte med en pingvinstång med min Dr.Inet + mullvad så tyvärr var någon på instabox hungrig

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Vilket klockslag uppdateras jubileumssidan tror ni?

Ca 18:00 dvs samma tid som sist.

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab A9+ (64GB) WiFi Grafitgrå - INET25 (200st)

200 stycken såldes alltså slut? Köpte folk flera stycken för att sälja vidare på tradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Samsung Galaxy Tab A9+ (64GB) WiFi Grafitgrå - INET25 (200st)

200 stycken såldes alltså slut? Köpte folk flera stycken för att sälja vidare på tradera?

Du lyssnade eller kollade in ens antar jag? Max 1 är det oftast på allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Du lyssnade eller kollade in ens antar jag? Max 1 är det oftast på allt

Kollade inte ens? Jag kollade. Och det står ingenting om max antal om du kollar på produktsidan.

Ok det gör det i en pytteliten röd text.

Oavsett, 200 stycken behövde en padda med lcd? Crazy!

Permalänk
Moderator
Skrivet av srgb:

Kollade inte ens? Jag kollade. Och det står ingenting om max antal om du kollar på produktsidan.

Ok det gör det i en pytteliten röd text.

Oavsett, 200 stycken behövde en padda med lcd? Crazy!

Det gör det visst det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det gör det visst det
<Uppladdad bildlänk>

Läs inlägget igen. Och ja, den texten är pytteliten på en 4K skärm.

Permalänk
Medlem

Den mx kom o hade varit fint till kontoret. Någon som har erfarenhet av det tangentbordet?

Permalänk
Moderator
Skrivet av srgb:

Läs inlägget igen. Och ja, den texten är pytteliten på en 4K skärm.

Och? Texten är där vilket som.
Att du inte läser hela texten är en sak.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Den mx kom o hade varit fint till kontoret. Någon som har erfarenhet av det tangentbordet?

Väldigt trevligt för kontorsarbete tycker jag, kan varmt rekommendera! Däremot kanske inget för competetive gaming.

MX Master 3S-musen har jag ingen erfarenhet av dock så där kan jag inte säga något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

MX Master 3S-musen har jag ingen erfarenhet av dock så där kan jag inte säga något.

Den är kanoners, batteriet håller typ en halv evighet.. typ 2 månader när jag sitter heldag vid datorn, typ.
Laddas ganska snabbt.

Har den och en 2s som jag växlar mellan medans batteriet laddas i den adnra ;P

Fast numera efter ett par år är båda batterierna kassa, så nu håller det typ max 3 veckor mellan laddningarna på dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Och? Texten är där vilket som.
Att du inte läser hela texten är en sak.

Och?
Att 50% av tittarna behövde en tab med LCD nedsatt från 1500 kr känns ju lagom timing.

Permalänk
Moderator
Skrivet av srgb:

Och?
Att 50% av tittarna behövde en tab med LCD nedsatt från 1500 kr känns ju lagom timing.

Vad exakt är det du gnäller på?
Du missar texten om max 1 per kund och börjar svamla om nåt helt annat.

Visa signatur

🎧 SONY WH-1000XM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Och?

Det var närmare 800 tittare på Youtube och ytterligare tittare på Twitch, så 50% av tittarna köpte inte en platta.

Men ja, majoriteten av dom som köpte plattan tänkte nog sälja den vidare men hade inte tid att kolla upp pris hos andra återförsäljare iom att den säljs slut direkt. Inets ordinarie pris var 3500kr, så det såg ut som ett riktigt kap.

Samma sak hände förra veckan med Samsung Galaxy Watch7.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Moderator
Skrivet av nu1mlock:

Det var närmare 800 tittare på Youtube och ytterligare tittare på Twitch, så 50% av tittarna köpte inte en platta.

Men ja, majoriteten av dom som köpte plattan tänkte nog sälja den vidare men hade inte tid att kolla upp pris hos andra återförsäljare iom att den säljs slut direkt. Inets ordinarie pris var 3500kr, så det såg ut som ett riktigt kap.

Det var lika många tittare på Twitch, så totalt toppade de med strax över 1600 samtida tittare i dagens stream.

Sen får vi lägga till att https://www.inet.se/kampanj/25/inet-25-ar-jubileum är en allmän sida som alla kommer åt, även om man inte tittar på deras stream. Så vem som helst (som var inloggad Inet kund) kunde gå in och köpa de drops som visas på den sidan.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | LG OLED 42C4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag kollade på Twitch och Youtube samtidigt, vilket nog andra kanske också gör. Twitch hade vid jubileums erbjudandena och droppet kring 400 tittare. Antalet tittare i snitt var 538 med en peak på 855.

Skrivet av RVX:

Vad exakt är det du gnäller på?
Du missar texten om max 1 per kund och börjar svamla om nåt helt annat.

Vad upprörda ni blir.
Läs första inlägget igen. Det är inte ett påstående att alla köpt flera, utan två frågor.

Men klart luktar det lite scalpande ifall så många av tittarna köpte en rätt medioker padda. Troligen var det såklart impuls för de såg "ordinarie var 3000 kr".

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Jag kollade på Twitch och Youtube samtidigt, vilket nog andra kanske också gör. Twitch hade vid jubileums erbjudandena och droppet kring 400 tittare. Antalet tittare i snitt var 538 med en peak på 855.

Vad upprörda ni blir.
Läs första inlägget igen. Det är inte ett påstående att alla köpt flera, utan två frågor.

Men klart luktar det lite scalpande ifall så många av tittarna köpte en rätt medioker padda. Troligen var det såklart impuls för de såg "ordinarie var 3000 kr".

Varför skulle många kolla på både YouTube och Twitch samtidigt?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Varför skulle många kolla på både YouTube och Twitch samtidigt?

Att bidra till fler antal tittare = högre chans till fler potentiella tittare från annat håll än ex inet.se eller sweclockers.se, mer exponering för streamen men det kanske inte ni vill då det sänker chansen att just ni får tag på bra erbjudanden? Får lite intryck som att ni endast är där för att scalpa erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av srgb:

Att bidra till fler antal tittare = högre chans till fler potentiella tittare från annat håll än ex inet.se eller sweclockers.se, mer exponering för streamen men det kanske inte ni vill då det sänker chansen att just ni får tag på bra erbjudanden? Får lite intryck som att ni endast är där för att scalpa erbjudanden.

Jag tycker inte att det är min uppgift att göra reklam för och ge ett företag mer exponering. Det är deras uppgift och är förstås hela anledningen till att dom har streamen.

Hur du har fått intrycket att vi som svarar här scalpar vet jag inte, det känns långsökt. Vi har ju till och med hållit med dig förutom när det gäller att dom flesta skulle sitta och titta på två streams samtidigt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Kommer ihåg att detta va mitt första bygge. Grafikkortet köpte jag separat (Geforce 970), då hade erbjudande där det tillkom en av världens bästa spel (Witcher 3) med.
Kommer också ihåg att vi hade precis fått våran andra tillskott i familjen.
Datorn används ens idag av min 9 åriga son :D.
Så ja det blir ett minne för livet på något knasigt och nördigt sätt.

Permalänk
Medlem

Utöver alla köp man gjort genom åren och all kontakt man haft med deras fantastiska support så har jag lyckats vinna 2 tävlingar under Dubbelklick och var även med under den ökända streamen då "rattis" kom till. En fin tradition som håller än!

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | Gigabyte X870 Gaming WIFI6 | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | FiiO K11 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Inet har släppt teaser på vad de kommer erbjuda för 25-årsdrops på Dubbelklick nu på torsdag:
https://www.inet.se/nyhet/11910/dubbelklick-251

Intel ARC B580 för 1999kr känns spontant som ett trevligt pris!

Permalänk
Medlem

Den 3 februari 2012 öppnade Inet i Malmö – och jag stod där i kön, frusen men förväntansfull tillsammans med de andra.
Vi fick nummerlappar redan ute i kön, och jag sparade min, som var ~12… åtminstone tills den försvann i någon flyttkartong.

Bytet blev en Seagate 2TB HDD, en Samsung SSD på 128 GB och en LaCie‑pinne. När jag kom ut igen såg jag hur kön ringlade sig långt bort – helt galet egentligen, och jag hade ingen aning när jag stod där i början.

Idag är alltihop borta – men kvittot finns kvar. Ironiskt nog är det enda som överlevt lagringsmedia‑döden just ett papper.

Jag undrar dock nu: Johan H @hammarst, om du läser detta – blev du chef, eller säljer du fortfarande SSD:er till nostalgiker som mig?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R4 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 4070 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |