Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Är internet faktiskt nere när den larmar? Vilken server testar den mot?

Fiberdosan blinkar oförändrat och finns inga driftstörningar på bahnhofs hemsida.

Vet inte vart man ser vilken server den testar mot.

Ursäkt om jag låter som en riktig idiot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phien1:

Fiberdosan blinkar oförändrat och finns inga driftstörningar på bahnhofs hemsida.

Vet inte vart man ser vilken server den testar mot.

Ursäkt om jag låter som en riktig idiot!

Gå till Inställningar > Internet > Wan Mode, så kan du ändra SLA.
Har du inte ändrat något alls så är den på Auto och då gör den följande:
- Ping to ping.ui.com.
- DNS resolution of ui.com using Cloudflare (1.1.1.1).
- DNS resolution of ui.com using Google (8.8.8.8).

Det går att skapa en egen SLA, jag pingar 1.1.1.1 (cloudflare dns) och 9.9.9.9 (quad9 dns)
Här är en screenshot på min som exempel.

När du har skapat din egna så får du binda den till WAN

Testa och ändra detta och se om det hjälper, måste ju inte ställa in det som jag gjort utan bara ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Gå till Inställningar > Internet > Wan Mode, så kan du ändra SLA.
Har du inte ändrat något alls så är den på Auto och då gör den följande:
- Ping to ping.ui.com.
- DNS resolution of ui.com using Cloudflare (1.1.1.1).
- DNS resolution of ui.com using Google (8.8.8.8).

Det går att skapa en egen SLA, jag pingar 1.1.1.1 (cloudflare dns) och 9.9.9.9 (quad9 dns)
Här är en screenshot på min som exempel.
<Uppladdad bildlänk>

När du har skapat din egna så får du binda den till WAN
<Uppladdad bildlänk>

Testa och ändra detta och se om det hjälper, måste ju inte ställa in det som jag gjort utan bara ett exempel.

Hej igen,

Tack för svaret! Jag ändrade det du skrev och har det nu inställt som du. Det funkade en stund men får nu ett nytt felmeddelande, "Packet loss detected" som kommer var 10e minut.

Någon som vet vad som är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phien1:

Hej igen,

Tack för svaret! Jag ändrade det du skrev och har det nu inställt som du. Det funkade en stund men får nu ett nytt felmeddelande, "Packet loss detected" som kommer var 10e minut.

Någon som vet vad som är fel?

Känns ju som du har något problem med din uppkoppling då. Upplevs det som problem tycker du?
Om du testar att pinga cloudflare dns från en dator till exempel.
Tryck på Windows tangenten > skriv ”cmd” > tryck enter > skriv "ping -n 100 1.1.1.1" > tryck enter
Då pingar datorn 100 gånger sedan får du ett resultat likt detta:

Du borde du få ett resultat med 0% loss om det fungerar bra.

Går också att skriva "ping -t 1.1.1.1" , då pingar den tills du avbryter det (ctrl + c),
Kan också pinga domännamn typ sweclockers.com eller vad du nu känner för.

Permalänk
Medlem

God morgon,
Hoppas det här är rätt tråd för att fråga

Jag flyttar till ett nytt hus nu, 2 vångar ca 132kvm
Just nu har jag Deco XE75 PRO med kabel mellan alla. Verkar funka bra men är inte supernöjd med Wifi-avståndet.

Har varit inne på Unify flera gånger men aldrig testat.
Tror ni jag hade fått bättre resultat (stabilitet är väl det jag söker) med Unify? En dreamrouter samt lite U7 pro här och där?

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Kör idag Google nest router samt 3 st google wifi (1st gen) med ethernet backhaul - på sistone tycker jag att nätverket tappat lite i stabilitet och har länge funderat på Unify.

Hade jag fått bättre prestanda och räckvidd? Vad hade jag behövt köpa för att ersätta min befintliga setup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

God morgon,

Just nu har jag Deco XE75 PRO med kabel mellan alla. Verkar funka bra men är inte supernöjd med Wifi-avståndet.

Tror ni jag hade fått bättre resultat (stabilitet är väl det jag söker) med Unify? En dreamrouter samt lite U7 pro här och där?

Det är rätt tråd att fråga i om du vill ha Ubiquiti/Unifi som svar
Jag flyttade till hus för 5 år sen och gick då över till Ubiquiti. Jag rekommenderar att du drar mer kabel och kör kameror/dörrklocka också. Unifi Protect fungerar extremt bra och du slipper månadskostnad som andra kameralösningar ofta har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

God morgon,

Undvik den gamla DreamRouter då den inte ens orkar routa 1 Gbit/s.

DreamRouter 7 ska ha löst det problemet, men den har samtidigt en fläkt som kanske kan vara störande. Har dock ingen personlig erfarenhet av den. Andra kan förhoppningsvis ge mer information där.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av CarlOscar:

God morgon,

Här är det nog snarare frågan - Vad har du i väggarna osv? Just att skaffa en AP kommer ju såklart antagligen öka avståndet men det gäller ju o veta om något blockerar. XE75 PRO bör ju ge mer än godkänt Wifitäckning

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Känns ju som du har något problem med din uppkoppling då. Upplevs det som problem tycker du?
Om du testar att pinga cloudflare dns från en dator till exempel.
Tryck på Windows tangenten > skriv ”cmd” > tryck enter > skriv "ping -n 100 1.1.1.1" > tryck enter
Då pingar datorn 100 gånger sedan får du ett resultat likt detta:
<Uppladdad bildlänk>
Du borde du få ett resultat med 0% loss om det fungerar bra.

Går också att skriva "ping -t 1.1.1.1" , då pingar den tills du avbryter det (ctrl + c),
Kan också pinga domännamn typ sweclockers.com eller vad du nu känner för.

Tack!

Ja det är ett problem, uppkopplingen funkar i ca 2-3min och sedan försvinner den och gör så konstant.

Jag provade att pinga enligt ovan och fick resultatet;'

Jag har även fått ett nytt felmeddelande från Unifi;

Det förra felmeddelandet med "packet loss detected" fortsätter som innan.

Permalänk
Skrivet av phien1:

Tack!

Ja det är ett problem, uppkopplingen funkar i ca 2-3min och sedan försvinner den och gör så konstant.

https://i.imgur.com/seTmjNb.png

https://i.imgur.com/bM9fgTG.jpeg

Felanmäl till Bahnhof, det är uppenbart något fel på din uppkoppling.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av phien1:

Tack!

Vad säger bredbandskollen om din hastighet mot internet?
Hur bor du, hus eller LGH? Har du en CPE direkt vid din ubiquiti gateway?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad säger bredbandskollen om din hastighet mot internet?
Hur bor du, hus eller LGH? Har du en CPE direkt vid din ubiquiti gateway?

Bredbandskollen visar 346 upp, 273 ner och 7ms svarslatens. Fick dock göra om det några gånger tills den gav ett fullständigt resultat.

Vi bor i hus och har bahnhofs villafiber 1000/1000. Den vita dosan (cpe?) går till en konverter (svart med bahnhofs logga på) och sedan till ubiquiti gateway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Felanmäl till Bahnhof, det är uppenbart något fel på din uppkoppling.

Ok, skall göra det imorgon och prata med dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av phien1:

Bredbandskollen visar 346 upp, 273 ner och 7ms svarslatens. Fick dock göra om det några gånger tills den gav ett fullständigt resultat.

Vi bor i hus och har bahnhofs villafiber 1000/1000. Den vita dosan (cpe?) går till en konverter (svart med bahnhofs logga på) och sedan till ubiquiti gateway.

Ja något är fel Eftersom du har deras lösning så finns ju inget stadsnät mellan. Så deras support ska ha full insyn och kan diagnostisera bra.
Är det två strömförsörjda grunkor från Bahnhof så behöver du nog bara den ena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phien1:

Tack!

Mina föräldrar hade snarlika problem. Det funkade utmärkt under någon vecka för att sedan bråka konstant under ett antal dagar för att sedan fungera igen någon dag... repeat...

1. Att använda googles 8.8.8.8 som Unifi:s health check: Minskade problemet
2. Bahnhof tror jag plockade bort någon NAT-ning till slut vilket förefaller vara det som löste problemet permanent.

Mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk

Upplevde liknande problem med Bahnhof när jag testade ipv6. Felsökte aldrig orsaken men allt fungerar fint med ipv4.
Kanske inte det som krånglar för dig men kändes värt att nämna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Mina föräldrar hade snarlika problem. Det funkade utmärkt under någon vecka för att sedan bråka konstant under ett antal dagar för att sedan fungera igen någon dag... repeat...

1. Att använda googles 8.8.8.8 som Unifi:s health check: Minskade problemet
2. Bahnhof tror jag plockade bort någon NAT-ning till slut vilket förefaller vara det som löste problemet permanent.

Jag har fått för mig att Bahnhof inte kör CGNAT på sin Villafiber-tjänst, men vet visserligen inte var jag läst det. Det behöver absolut inte stämma, eller bara gälla de som betalar för 10 Gbit-tjänsten. Om CGNAT används så kan det absolut orsaka diverse problem, särskilt om den är överbelastad.

Skrivet av UnwantedM:

Upplevde liknande problem med Bahnhof när jag testade ipv6. Felsökte aldrig orsaken men allt fungerar fint med ipv4.
Kanske inte det som krånglar för dig men kändes värt att nämna.

Felsökte de inte detta åt dig ytterligare? Det är ju definitivt inte normalt, så det kan ju mycket väl ha varit något trasigt eller felkonfigurerat i deras nät.

Bahnhof borde ha ett egenintresse av att så många kunder som möjligt kör IPv6 eftersom det både avlastar deras CGNAT-burkar och även sakta men säkert gör IPv4-adresser (som Bahnhof har brist på) mindre viktiga.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Hej!
Svaret på min fråga kanske finns redan i tråden, men tråden är låååång

Jag har idag 100/10 från Telenor och byter om en månad till 250/250 från Bahnhof, via stadsnät och fiber.
Jag har Telenors router som sedan via tråd levererar nät till 2 st Ubiquiti Accesspunkter. En Lite och en Longrange. Dessa har snurrat på bra i ca 8-9 år.
Dock ser jag ofta på luren att jag tappar nät för att sedan kopplas upp igen efter några sekunder.
Mina frågor är som lyder:
1. Vilken router ska jag köra med nu när jag skickar tillbaka Telenors? Bör väl troligen vara en från Ubiquity?
2. Jag vill troligen ha nån mer accesspunkt centralt i huset, är det lugnt att köra på en sån här? https://www.kjell.com/se/varumarken/ubiquiti/natverk/tradlost...

Jag är bara ute efter bra wifi, med sömlös övergång.
Vi spelar inget krävande som behöver snabb ping, utan nätet används för streaming via Google TV samt mobiler och laptops.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Hej!
Svaret på min fråga kanske finns redan i tråden, men tråden är låååång

Jag har idag 100/10 från Telenor och byter om en månad till 250/250 från Bahnhof, via stadsnät och fiber.
Jag har Telenors router som sedan via tråd levererar nät till 2 st Ubiquiti Accesspunkter. En Lite och en Longrange. Dessa har snurrat på bra i ca 8-9 år.
Dock ser jag ofta på luren att jag tappar nät för att sedan kopplas upp igen efter några sekunder.
Mina frågor är som lyder:
1. Vilken router ska jag köra med nu när jag skickar tillbaka Telenors? Bör väl troligen vara en från Ubiquity?
2. Jag vill troligen ha nån mer accesspunkt centralt i huset, är det lugnt att köra på en sån här? https://www.kjell.com/se/varumarken/ubiquiti/natverk/tradlost...

Jag är bara ute efter bra wifi, med sömlös övergång.
Vi spelar inget krävande som behöver snabb ping, utan nätet används för streaming via Google TV samt mobiler och laptops.

Kört med en cloud gateway ultra sen strax efter den lanserades, stabilaste routern jag ägt. APn har jag ingen erfarenhet av, kör själv två U6+ och en AC Pro i huset och har aldrig märkt av några avbrott när jag rör mig i huset. Tror inte det ska vara några bekymmer alls om du köper den du länkar.

Permalänk
Medlem

Har lite bekymmer sedan någon dag.
Kör EA, fick uppdateringar till switcharna för någon dag sedan.
Nu hoppar nätet upp och ned några gånger om dagen. Inget i loggarna.
Konstiga är att CK och Wifi dör men inte trådat.
Undrar om det är någon bugg i PoE, men sakerna går inte ner heller.

Någon annan som upplevt samma sak?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Har lite bekymmer sedan någon dag.
Kör EA, fick uppdateringar till switcharna för någon dag sedan.
Nu hoppar nätet upp och ned några gånger om dagen. Inget i loggarna.
Konstiga är att CK och Wifi dör men inte trådat.
Undrar om det är någon bugg i PoE, men sakerna går inte ner heller.

Någon annan som upplevt samma sak?

<Uppladdad bildlänk>

Hade kollat på https://community.ui.com/releases
Ditt konto behöver vara enrollat i EA för att kunna se trådar som rör EA-versioner, det antar jag att du redan är.
Bara skummat igenom men det låter spontant som att flera har upplevt olika typer av problem med de senaste uppdateringarna.

Varför kör du EA? Om du inte har specifika skäl att köra EA så är det bättre att ligga på Official, slå av auto-updates på allt och genomföra "kontrollerade uppdateringar" till verifierat stabila versioner.
Inte ens allt som släpps på den officiella release channeln är stabilt/felfritt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Hade kollat på https://community.ui.com/releases
Ditt konto behöver vara enrollat i EA för att kunna se trådar som rör EA-versioner, det antar jag att du redan är.
Bara skummat igenom men det låter spontant som att flera har upplevt olika typer av problem med de senaste uppdateringarna.

Varför kör du EA? Om du inte har specifika skäl att köra EA så är det bättre att ligga på Official, slå av auto-updates på allt och genomföra "kontrollerade uppdateringar" till verifierat stabila versioner.
Inte ens allt som släpps på den officiella release channeln är stabilt/felfritt.

Körde in EA för ett tag sedan då den officiella releasen fungerade skitdåligt på AP.
Men idag har det fungerat så vi får se.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Körde in EA för ett tag sedan då den officiella releasen fungerade skitdåligt på AP.
Men idag har det fungerat så vi får se.

Då är rätt väg att nedgradera till en stabil version snarare än att uppgradera in i EA-versioner.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Farsan behöver uppgradera sitt trådlösa för att ha lite bättre täckning på tomten. Det är en storstuga och två mindre stugor. Träväggar och metalltak. Ungefärlig, ej skalenlig ritning:

Jag tänker att det kanske räcker med en accesspunkt i uterummet som kopplas med PoE till existerande telia-router. Och så stänger man av WiFi i Telias.

Antingen en U7 Lite, eller vill man fläska på med Long range eller Outdoor? Någon som har tips?
Strömförsöjning behöver nog kompletteras med PoE-switch eller -injektor -- tror inte det är standard på Telias router?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Farsan behöver uppgradera sitt trådlösa för att ha lite bättre täckning på tomten. Det är en storstuga och två mindre stugor. Träväggar och metalltak. Ungefärlig, ej skalenlig ritning:
<Uppladdad bildlänk>
Jag tänker att det kanske räcker med en accesspunkt i uterummet som kopplas med PoE till existerande telia-router. Och så stänger man av WiFi i Telias.

Antingen en U7 Lite, eller vill man fläska på med Long range eller Outdoor? Någon som har tips?
Strömförsöjning behöver nog kompletteras med PoE-switch eller -injektor -- tror inte det är standard på Telias router?

Bäst att dra kabel till de mindre stugorna. Sedan har du en switch med PoE (typ Switch Lite 8 PoE) i det stora huset som betjänar APs (typ U7 Lite där också) i de mindre stugorna.
Det blir mest korrekt, snyggast, bäst prestanda och lättast att hantera.

Inte kollat men kan med 99,99% säkerhet säga att det inte är någon PoE på Telias router.

Kan inte utläsa om du har en UniFi Cloud Gateway, men jag hade bryggat Telia-routern och kört en UCG Ultra eller UCG Max som router istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Bäst att dra kabel till de mindre stugorna. Sedan har du en switch med PoE (typ Switch Lite 8 PoE) i det stora huset som betjänar APs (typ U7 Lite där också) i de mindre stugorna.
Det blir mest korrekt, snyggast, bäst prestanda och lättast att hantera.

Inte kollat men kan med 99,99% säkerhet säga att det inte är någon PoE på Telias router.

Kan inte utläsa om du har en UniFi Cloud Gateway, men jag hade bryggat Telia-routern och kört en UCG Ultra eller UCG Max som router istället.

Nej, han har inget utöver medföljande Telia än. Därav jag tänkte låta telias apparat fortsätta agera router/switch - ser ingen vinst för honom med unifi där?

Småstugorna är bara ett rum, så tänkte snåla med uppkoppling dit. Man får ytte-pytte-signal dit redan idag från telia som står i ett skåp där fibern kommer in. Så tänker att mer direkt linje (vara glas i uterummet) borde ge rätt bra. Annars borde det gå att dra endast ethernet - om man bara kör PoE borde det inte kunna bli potentialproblem mellan stugorna?

En poe-injektor kostar 150:-, och billigaste unifi PoE-switch typ 1300:- så billigare att bara köra injektors? Han har varit mestadels nöjd med endast Telias, så han kommer nog skaffa högst 2-3 accesspunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har en Edgerouter X idag som jag vill ersätta med en Cloud Gateway Ultra.

Idag har jag 192.168.1.x för mitt hemnätverk och 192.168.2.x för morsans nätverk på samma tomt.

Kan man ha två separata nätverk på samma vis som jag har idag?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Nej, han har inget utöver medföljande Telia än. Därav jag tänkte låta telias apparat fortsätta agera router/switch - ser ingen vinst för honom med unifi där?

Småstugorna är bara ett rum, så tänkte snåla med uppkoppling dit. Man får ytte-pytte-signal dit redan idag från telia som står i ett skåp där fibern kommer in. Så tänker att mer direkt linje (vara glas i uterummet) borde ge rätt bra. Annars borde det gå att dra endast ethernet - om man bara kör PoE borde det inte kunna bli potentialproblem mellan stugorna?

En poe-injektor kostar 150:-, och billigaste unifi PoE-switch typ 1300:- så billigare att bara köra injektors? Han har varit mestadels nöjd med endast Telias, så han kommer nog skaffa högst 2-3 accesspunkter.

Man måste inte köra en UniFi Cloud Gateway men det blir lättare att administrera flera APs i och med att du har något som kör Network-appen. Annars körs de standalone.

Skrev lite snabbt, mycket riktigt så kan det bli dåligt om du har koppar i marken vid t.ex. blixtnedslag.
Drar du fiber mellan så blir det mindre risk för stök, sedan en konverterare i varje ände. Men då måste du hantera strömförsörjningen till AP i stuga på annat sätt.

Om det redan nu är någon form av signal som når stugorna så kanske det räcker med en AP utvändigt på det stora huset. Har du bara en AP och inte vill köpa gateway eller switch så hade jag kört en injektor.
Hade inte nöjt mig med en Lite då, utan gått på något med mer prestanda.
Du ska nog kolla upp vad som gäller kring 6 GHz utomhus om APn du väljer har stöd för det. Inte säkert att du får köra det utomhus.

Vet inte hur U7 Outdoor presterar, har inte installerat någon sån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har en Edgerouter X idag som jag vill ersätta med en Cloud Gateway Ultra.

Idag har jag 192.168.1.x för mitt hemnätverk och 192.168.2.x för morsans nätverk på samma tomt.

Kan man ha två separata nätverk på samma vis som jag har idag?

Ja, du kan ha flera VLAN med en UCG Ultra.

Visa signatur