HBO Max höjer priset 10kr

Permalänk
Medlem

HBO Max höjer priset 10kr

Hej

Tack för att du är HBO Max-abonnent. Vi vill informera dig om ändringar i din abonnemangsplan.

Från och med ditt nästa faktureringsdatum den 6 november 2025 eller senare höjs priset för ditt HBO Max-abonnemang. Ditt pris ändras från 84,50 kr/månad till 94,50 kr/månad.

Din första betalning till det nya priset sker på ditt nästa faktureringsdatum den 6 november 2025 eller senare.

Vi har även uppdaterat våra Användarvillkor för HBO Max. Läs villkoren i sin helhet. Dessa ändringar träder i kraft samtidigt som din prisändring och nedan finns mer information om detta.

Gäller min 50 % RABATT LIVET UT för HBO Max fortfarande på det nya månadspriset?
Ja! Det 50 % RABATT LIVET UT erbjudandet du har gäller på det vid var tid gällande månadspriset för HBO Max, vilket kan uppdateras från tid till annan i enlighet med våra Användarvillkor, så länge du behåller ditt abonnemang på din nuvarande abonnemangsplan och uppfyller villkoren för erbjudandet.

Varför ändras priset på mitt abonnemang?
Vi höjer priset med hänsyn till kostnader för förvärv, innehållsskapande och produktutveckling, för att vi ska kunna fortsätta investera i det kvalitetsinnehåll och den produktupplevelse vi strävar efter att erbjuda våra kunder.

När ändras priset på mitt abonnemang?
Din första betalning till det nya priset sker på ditt nästa faktureringsdatum den 6 november 2025 eller senare. Om du inte vill fortsätta ditt abonnemang till det nya priset kan du när som helst före detta datum säga upp eller ändra ditt abonnemang i abonnemangsinställningarna i ditt HBO Max-konto. Om du abonnerar via en appbutik kan du säga upp ditt abonnemang direkt via ditt konto hos appbutiken.

Om du har initierat en ändring av din abonnemangsplan som ännu inte har trätt i kraft och du beslutar att avbryta den planändringen, kommer prisändringen enligt ovan att gälla för din nuvarande abonnemangsplan.

https://sv.eloutput.com/nyheter/serie/HBO-Max-h%C3%B6jer-pris...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Som väntat trycker man upp priserna så att priset med rabatt nu ligger där priset utan rabatt låg när folk hoppade på. Riktigt ovärt för en tjänst som kanske släpper någonting sevärt vartannat år.

Permalänk
Medlem

Deras 4K-abonnemang ökar från 169 till 189kr/mån 💀

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Japp! Där rann bägaren över. Har haft Premium sen det kostade 44.50kr. Hade ändå tänkt minska på alla abonnemang vi vaggats in i att skaffa. HBO ryker först 😵‍💫

Permalänk

Känns som det är dags att säga upp detta också då. Nu har deras plan gått full cirkel när de lyckats pressa upp priset för de med halva priset rabatten.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Deras 4K-abonnemang ökar från 169 till 189kr/mån 💀

Skaffade deras 4K-abonnemang igår och helt plötsligt så blir det sista månaden.

Permalänk
Medlem

Wahlgrens kostar väl mer nu när de är fler...

Permalänk
Medlem

Nä nu får det vara. Har knappt tittat på ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Skaffade deras 4K-abonnemang igår och helt plötsligt så blir det sista månaden.

Haha jag gjorde faktiskt samma sak, lite dålig timing kan jag tycka

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Så generöst, deras churn-smörande försökte locka tillbaka mig med prishöjning, men bara i tre månader för sen blir det dyrare!

Permalänk
Medlem

Glöm inte att de även passar på att ändra villkoren så man inte får dela utanför hushållet. 🥳

Permalänk
Medlem

Jag får fortsatt dessa mail, trots att jag sagt upp abonnemanget. Det finns ingen "avregistrera"-länk, skiten kommer från en "noreply", och det finns ingen support-email på deras hemsida. Fantastiskt hur det blivit med dessa skitföretag.

Frågan är också, funkar dom här höjningarna? Måttet börjar bli rågat nu, snart kommer även Spotify ryka till fördel för Apple Music via Apple One. Netflix ligger riktigt på gränsen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag får fortsatt dessa mail, trots att jag sagt upp abonnemanget. Det finns ingen "avregistrera"-länk, skiten kommer från en "noreply", och det finns ingen support-email på deras hemsida. Fantastiskt hur det blivit med dessa skitföretag.

Frågan är också, funkar dom här höjningarna? Måttet börjar bli rågat nu, snart kommer även Spotify ryka till fördel för Apple Music via Apple One. Netflix ligger riktigt på gränsen också.

Gå hit https://help.hbomax.com/se/Home/Index och tryck på kontakta oss nere i högra hörnet. Därifrån kan du maila

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

fortfarande bra pris för en streaming tjänst - men jag ser inte på mycket hbo serier och nu börjar det kosta lite mycket för att bara hålla kvar rabatten. Men låter föräldrarna använda kontot så kanske har kvar det för deras skull, får se.

Edit: med 50% rabatten

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Tyvärr har inte tidigare prishöjningar förbättrat någon kvalité kan ju jag tycka. Om man nu inte tycker att reality-tv som inte kostar HBO så mycket är kvalité

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

fortfarande bra pris för en streaming tjänst - men jag ser inte på mycket hbo serier och nu börjar det kosta lite mycket för att bara hålla kvar rabatten. Men låter föräldrarna använda kontot så kanske har kvar det för deras skull, får se.

Jag tycker verkligen inte att 189kr/mån är bra pris för en streamingtjänst!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag tycker verkligen inte att 189kr/mån är bra pris för en streamingtjänst!

Med rabatten, givetvis

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Med rabatten, givetvis

Tyvärr kan jag inte resa tillbaka i tiden. Men ja, har man 50% rabatt så är det helt klart mer överkomligt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Tackochhej blev det nu.

Enda jag betalar separat fortfarande är Netflix och, via Twitch, Prime.
Disney, Showtime, Viaplay och nu även Max har jag via mitt mobilabbonnemang nu (hade Max separat innan pga 50% livet ut från starten).

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

De måste väl mjölka lite innan de plockar bort Discovery-materialet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Som väntat trycker man upp priserna så att priset med rabatt nu ligger där priset utan rabatt låg när folk hoppade på. Riktigt ovärt för en tjänst som kanske släpper någonting sevärt vartannat år.

Ja men då kanske det är värt att ta en enstaka månad vartannat år

Permalänk

Alla dessa prisökningar på streamtjänster kommer leda till ökad piratverksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punkarn89:

Alla dessa prisökningar på streamtjänster kommer leda till ökad piratverksamhet.

Det är redan för sent, det har redan hänt.

Visa signatur

press nu1mlock