Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Prime Deal Days 2025 – tipsa och fynda med SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Du tror alltså att jag ljuger?
Jag ger upp.

Nej, tror bara att du blandat ihop det med någon av de närliggande länkarna i listan bara.
Ja det är nog ingen idé att fortsätta älta.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Daemon:

Nej, tror bara att du blandat ihop det med någon av de närliggande länkarna i listan bara.
Ja det är nog ingen idé att fortsätta älta.

Ha du var för snabb för mig! jag han inte radera innan du svarade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Amazon har verkligen den sämsta webbsidan på jorden.
Handlar en del på Amazon, men hur kan något så jävla uruselt tagit sig utanför Kalifornien?
Knappt att en enda länk på deras skräp sida gick till rätt ställe, hälften går till några fula byxor på rea.
Så jag vet faktiskt inte om rean är under all kritik eller om deras hemsida bara är skit.
Gissar att bådas stämmer..

Permalänk

Precis som förra gången så är det bara grejer från Anker som har bra rabatt, ingenting annat relaterat till dator/mobil/liknande

Visa signatur

STATIONÄRA: NZXT H7 Flow 2024 | MSI B550 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 5700X + Noctua DH-15 | Gainward RTX 3090 Phoenix 24GB | 64GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Be Quiet! Straight Power 12 1000W 80+ Platinum | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | 43" Philips The One 43PUS8949 4K/144MHz | Logitech G703 | Logitech MX Keys S | HyperX Cloud III Wireless

LAPTOPEN: Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2x8GB Samsung 5600MHz | WD Black SN850X 2TB + WD Green SN350 2TB | Logitech G703

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Precis som förra gången så är det bara grejer från Anker som har bra rabatt, ingenting annat relaterat till dator/mobil/liknande

Testade du att tryck på "datorer & tillbehör..

Permalänk
Medlem

Håller med, såklart vill man prispressa.

Hittade AirPods 4 med ANC för 1990kr, 13% rabatt. Alltid nått iallafall.

https://amzn.eu/d/7La4Ni5

Finns några airfry med rabatt.

Permalänk
Medlem

Trist att det inte blev någon rabatt på Kindle, kanske sparas till black friday (copium).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Trist att det inte blev någon rabatt på Kindle, kanske sparas till black friday (copium).

Ja snacka om värdelöst i Sverige när de inte ens sänker sina egna varor.
Verkar dock gå att köra via Tyskland, den är på vanlig rea där och inte prime (iaf Colorsoft).

Permalänk

Jag vet att jag är desperat när jag letar efter något på Amazon.
Tänk kvart över 3 ragg.
T om CDon är bättre.

Permalänk
Medlem

teleskopstativ 15%
diskmedel 14%
schampoo 30%
våtservetter 25%

lägg till 100kr för köp över 500kr samt välj 4 få 5%, jag är nöjd!

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Amazon är verkligen sista utvägen. Går det inte att få tag på det man vill ha på någon svensk eller europeisk handelsplats så får man i ren desperation ibland handla på Amazon. Det är inte ens säkert att det man beställer ens kommer fram. Ibland får man efter ett par veckor ett meddelande att man skickat tillbaka produkten och att man får en återbetalning, trots att man aldrig fått något.

Permalänk
Medlem

Blev en Anker magsafe powerbank, har kollat på den slim modellen ett bra tag nu och bra rabatt så perfekt.

Permalänk

https://amzn.eu/d/gnf1unj Oslagbart pris på toalettpapper, speciellt med spara 100 över 500 kr!

Enda negativa är att de har en liten doft men 3-lagers osv

Permalänk

Vet att Sweclockers är för prylar och teknik men Amazon har förhållandevis stora rabatter på kläder just nu. Mycket på Amazon Essentials varumärket.

Permalänk
Medlem

Jag blir irriterad på Amazon. Jag beställde en Ubiuiti Cloud Gateway Ultra den 5/10 och skulle få hemleverans idag. Men nu när jag kollar status så står det att den kommer först om en vecka! Trots att den finns i lager hos Amazon med leverans om två dagar...

Orka...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa en eltandborste. Den gick upp 250kr i pris över natten - men man får iallafall 100kr rabatt om man använder kupong 😒

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Tänkte köpa en eltandborste. Den gick upp 250kr i pris över natten - men man får iallafall 100kr rabatt om man använder kupong 😒

Ja, jag tänkte köpa ett par hörlurar åt dottern. Hörlurarna hade en kupong med 20% rabatt igår kväll fram till kl. 23, sedan togs den bort. Kl 00 så fick produkten istället 15% Prime Deal rabatt. Vilka sopor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Philips Fidelio X2hr går att få för ynka 888kr, fick bli en beställning då mina börjar bli ganska slitna
https://amzn.eu/d/9neYc57

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

Kan tycka att folk klagar lite för mycket, allt behöver inte vara rea på elektronik för att man ska spara pengar. Jag bunkrar alltid upp på saker för hemmet under Prime Deal Days. Exempel från denna rea:

- Tandtråd 19 kr istället för 24 kr hos närmsta återförsäljare
- Oral-B iO Gentle Care 8-pack tandborsthuvuden 479 kr istället för 699 kr hos närmsta återförsäljare
- Yes 1250 ml 52 kr istället för 69 kr hos närmsta återförsäljare
- Ninja Creami behållare 4-pack (original) 260 kr istället för 209 kr hos närmsta återförsäljare för endast 2-pack
- L'Oréal Paris Men Expert Pure Carbon Shower Gel 1L för 68 kr istället för 149 kr hos närmsta återförsäljare
- Gourmet gold kattmat 12-pack mousse 61 kr vs 83 kr hos närmsta (+ frakt)

Och detta utöver t.ex. Anker/Ugreen-produkter som aldrig ser liknande priser hos andra återförsäljare och märken som inte finns på andra ställen.

Bara på ovanstående (förutsatt endast 1x av varje vara) är hela årskostnaden för Prime inhämtad (ca 500 kr). Utöver det 100 kr rabattkoden för köp över 500 kr. Jag vet att jag låter som att jag är betald av Amazon men det är svårt att hålla sig när man sparar flera tusen kronor (vissa år 10k+) sedan de kom till Sverige. Sneglar t.ex. på en PS5 Pro sedan några månader tillbaka, Amazons ordinarie pris är liksom 1,5k billigare än närmsta återförsäljare. Kattens kattsand kostar hälften så mycket jämfört med närmsta återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Trevligt med 100Kr rabatt på femhundringen, blir ett nytt datorchassi att mecka med till helgen.
Skönt att få sådana åbäken hem till dörren utan extra kostnad.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det börjar nästan bli dags att sätta upp en tysk brevlåda faktiskt. Jag har gjort det för länge sen men aldrig testat att beställa den vägen. Inte för att slippa moms utan för att kunna beställa överhuvudtaget. Något som borde vara en självklarhet med öppna gränser inom EU. Hade man exempelvis kunnat köpa Mac Mini från tyska Amazon så hade man fått dem till samma pris som de säljs för begagnat i Sverige typ. Och då snackar vi inte bara skillnaden i moms.

Är också intresserad av vilka bra tjänster som man kan använda som lokal tysk leveransadress, och sedan få skickat sakerna till Sverige?

Finns som sagt många bra Prime-deals, och andra kampanjer, hos Amazon (och andra e-handlare) som bara skickar till adresser i Tyskland. Håller med om att Prime-rean är oftast intressantare på .de än på .se.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Köpte en platta till minstingen för några år sedan, den har varit kanon och klarat både regn och misshandel. Skickade hit den via mailboxde och UPS tror jag (DHL vill inte exportera saker med lithiumbatterier eller hur det nu var). Extra frakten blir ett par hundra, eller blev då, fast tror jag slapp frakten inom Tyskland. Man får vara uppmärksam på att avsluta "gratisabonnemang" på tyska serier/spel/fanvet som följer med plattan också, som efter ett år (tror jag) började kosta.

Är mailbox de den forwardingtjänst som allmänt rekommenderas för paket från DE till SE?

Skrivet av Korverik81512:

- Oral-B iO Gentle Care 8-pack tandborsthuvuden 479 kr istället för 699 kr hos närmsta återförsäljare

Låter intressant. Du har inte möjligen en länk till dessa?

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Årets bluff-rea, där de höjer priserna lite under hösten och sänker dem till normalt igen lagom till REA:n...

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Skrivet av martinot:

Är mailbox de den forwardingtjänst som allmänt rekommenderas för paket från DE till SE?

Låter intressant. Du har inte möjligen en länk till dessa?

https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0DQLTYZJY/

Billigaste priset någonsin enligt Prisjakt, släng på 100 kr rabattkoden vid köp för över 500 så har du en riktigt bra deal.

Permalänk

Hade hoppast på en prissänkning på Oculus Quest 3, men inget alls.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Årets bluff-rea, där de höjer priserna lite under hösten och sänker dem till normalt igen lagom till REA:n...

Ja verkligen, inget som motiverar att ha prime, kanske i usa är det värt.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter en bra och prisvärd magsafe powerbank någon med tips?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Blev en Anker magsafe powerbank, har kollat på den slim modellen ett bra tag nu och bra rabatt så perfekt.

Vilken köpte du?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

ca 460 kr för Breath of the Wild till Switch 2 var väl långt ifrån bluffrea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Syftet är att du ska sitta och scrolla sida upp och sida ned i ditt sökande, och att klicka hem sånt som dyker upp men som du absolut inte behöver. Du letar efter nytt spjällhus till bilen, men plötsligt dyker ett tusen bitars pussel upp till halva priset som du kommer på att du kanske kan ge bort i julklapp. Typ.

Funka tvärtom på mig. Jag slutar titta o väntar på tips tråden så får någon annan göra jobbet