Permalänk
Medlem

Köpråd TV max 13.000kr

Hej!

Kan inget om tv och har inte haft en tv på ca 15 år. Nu gav mig min sambo i uppdrag att köpa en tv...
Det jag är ute efter är:

Koppla upp till en dator så att man slipper kablarna
Den ska ha bra bildkvalite
Vi ska kolla på den från ca 3-5 meters avstånd så den behöver inte vara enorm
Ljud är inte så viktig då vi ska kolla på tv i låg volym
Tror ej jag behöver större tv än 55 men berätta ni vad ni tycker.

Jag hade förut en smart tv men den var nog inte så jäkla smart. När man kopplade den till en mac så försvann ibland ljud när man kollade på film och ibland så fanns det ljud men ingen bild....

Jag har kollat på massa top 10 tv på internet men litar mer på er som sitter här än på artiklar

Ha en god helg allihop!

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska kolla på en 65 tum från det avståndet. LG B4. Den ligger i din budget och LG säljer nu ut den från sin hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robianen:

Jag tycker du ska kolla på en 65 tum från det avståndet. LG B4. Den ligger i din budget och LG säljer nu ut den från sin hemsida.

Är det denna du menar? https://www.lg.com/se/tv-soundbars/oled/oled65b4ela/

Varför just LG? Bästa vad jag kan få under 13-15k?

Permalänk
Medlem

Håller med att du ska köpa en LG B4. Bästa bild för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

LG gör bra apparater.

https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b4-oled

Jag tror inte du hittar bättre för din budget. Om du höjer lite till 15k kan du få LG C4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Håller med att du ska köpa en LG B4. Bästa bild för pengarna.

Går det att koppla upp en dator till denna tv utan att använda sig utav en kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

65" LG B4 för 10791:- med rabattkod LG_BENI_OCT25 är det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Går det att koppla upp en dator till denna tv utan att använda sig utav en kabel?

Du kan spegla PC i Windows till TV.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

65" LG B4 för 10791:- med rabattkod LG_BENI_OCT25 är det bästa.

Går dock inte att använda för TV'n. Man får upp ett meddelande ifall man försöker aktivera den koden...

samt, accepterar inte ens en normals adress... "An error occurred while processing the billing address." så rätt kört att beställa den TVn från LG, men nån annan kanske har bättre tur.

"Leverans från LG:s onlinebutik sker endast till adresser i Sverige som är tillgängliga via biltransport." så det är väl några utvalda ställen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Tack för allas tips, beställt nu en 65 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nigris:

Tack för allas tips, beställt nu en 65 tum

Återkom gärna med en liten recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Går dock inte att använda för TV'n. Man får upp ett meddelande ifall man försöker aktivera den koden...

samt, accepterar inte ens en normals adress... "An error occurred while processing the billing address." så rätt kört att beställa den TVn från LG, men nån annan kanske har bättre tur.

"Leverans från LG:s onlinebutik sker endast till adresser i Sverige som är tillgängliga via biltransport." så det är väl några utvalda ställen.

Prova BENI25_ALLALG.
Testade den nyss och den fungerade.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Prova BENI25_ALLALG.
Testade den nyss och den fungerade.

fast det går fortfarande inte att beställa dock, är ju som sagt begränsat beroende på vart man bor.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Jag tror jag kan få ner priset till 13,9k för 77 tum med min välkomstkupong men inte mer än så. Har försökt med några olika kuponger men kanske får nöja mig så. Känns osannolikt att det blir bättre deal på black friday?

Permalänk
Medlem

Knappade precis hem 77'' LG OLED AI B4 4K Smart TV 2024 på LG's hemsida med hemleverans (inburen) för 13955,69 kr.

Detta med hjälp av kampanjepriset samt en välkomstbonus rabattkod som man får vid första beställning. Det blir inte billigare än så här, vi går från en 55" LG OLED C3 2023 modell. Den köpte jag för väldigt bra pris från Inet, även då kostade den 12990kr för ett år sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

fast det går fortfarande inte att beställa dock, är ju som sagt begränsat beroende på vart man bor.

Pröva med LG_BENI_HALLOWEEN
Beställde precis och fick ner till 10 575

Permalänk
Skrivet av ogtorp:

Pröva med LG_BENI_HALLOWEEN
Beställde precis och fick ner till 10 575

koden har inget alls att göra med till vilka ställen de levererar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

koden har inget alls att göra med till vilka ställen de levererar.

Bor du på Gotland eller nåt?