Ubiquiti UniFi Express 7 räcker en till min lägenhet

Permalänk
Medlem

Ubiquiti UniFi Express 7 räcker en till min lägenhet

Hej har flyttat till en lägenhet på 67kvm och den är full med betongväggar samt inkommande sitter i hallen.

Vi har en 4g router som vanlig router och den får stå på golvet annars får vi ingen signal.

Har tittat på Ubiquiti UniFi Express 7 och vad tror ni räcker den för att fylla lägenheten med wifi?

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Tveksamt, men det är åtminstone en bra start. I värsta fall kan du komplettera med ytterligare en accesspunkt. Du kommer definitivt inte få full hastighet i rummen längst bort från routern.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att säga på förhand. Unfi gör bra gerjor men ändå inte magiska. Även en ny bra router har svårt att få signaler genom tjocka betongväggar med armering i. Så prova och se men förvänta dig inget mirakel från den du har. Du kan komplettera med en accesspunkt från unifi om det inte fungerar bra.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Jag får köpa och testa annars får jag handla hem en AP

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Om du har flera externa antenner på din accesspunkt kan det vara värt att experimentera med hur de är positionerade. Kanske kan du klara dig med vad du har eller få ut mer av ny utrustning.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Börja med en Unifi Express 7, sen kan du utöka med en till vid behov med mesh, eller kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eMannen:

Om du har flera externa antenner på din accesspunkt kan det vara värt att experimentera med hur de är positionerade. Kanske kan du klara dig med vad du har eller få ut mer av ny utrustning.

Klicka för mer information
Visa mer

Tyvärr inte. Har en gammal mobilt bredband router som tillfällig utrustning.

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av 615O:

Börja med en Unifi Express 7, sen kan du utöka med en till vid behov med mesh, eller kabel.

Låter bra. Kanske funkar i hela lyan endå. Bara att öppna plånboken då

Visa signatur

Aka Specialized på irc