Jag är på jakt efter en ny PC och tittar specifikt på färdigbyggda då jag har väldigt dåliga erfarenheter av att bygga själv (jag är mycket medveten att det blir sämre prestanda för pengarna). Helst vill jag hitta nått för ungefär 15000 men är villig att sträcka budgeten lite.
Det mest krävande jag spelar regelbundet är typ EFT, Final Fantasy 14, och Hell Let Loose så något som kan klara av de spelen med en rimlig framerate duger. Skulle även vara förmånligt med AMD kort eftersom att jag har en FreeSync skärm men det är inget krav.
Tack i förväg!
Proshop har fördigbyggda datorer till bra pris. Här är ett exempel och du kan själv ändra på de jag ändrat. Med mina ändringar landar priset på 14865 kronor inklusive frakt och 3 års garanti. Licens för Windows ingår inte men kan köpas för småpengar i internetbutiker.
ASUS GeForce RTX 5060 Ti DUAL OC White - 16GB GDDR7 RAM
ASUS B850 MAX GAMING WIFI WHITE Moderkort
AMD Ryzen 5 9600X (Tray) CPU - 6 kärnor
ID-Cooling FROZN A620 PRO SE ARGB SNOW
Corsair Vengeance DDR5-6000 - 32GB
Kingston NV3 SSD - 1TB
DUTZO & Corsair - 3500X ARGB
Corsair RMe Series RM850e (2025) Strömförsörjning - 850 Watt
DUTZO Fushi Gaming Mousepad
Denna ser väl rätt trevlig ut också. 9070xt är ju ett grymt gpu! Samma med Windows licens som måste köpas till. Bara 1tb ssd så kan man anpassa om man vill.
Ett alternativ till 9070xt där kortet är tillverkat av Powercolor istället för Asus.
I övrigt identiska komponenter som Johnnymobils förslag men 770 kronor lägre i pris.
Nedan förslag kostar 15229 kronor mot ovanstående förslag som kostar 15999 kronor. Det enda som skiljer är fabrikatet på grafikkortet. Powercolor får mycket bra betyg av Sweclockers testpersonal.
Blir ju ännu mer prisvärt! De har en del riktigt prisvärda datorer proshop får man säga. Sen kan jag tycka en x3d processor vore trevligt men klart då går priset upp. Man får ju rätt plattform om man vill byta senare i alla fall.
Men efter jag läst igenom detta avbeställde jag den och beställt dutzon istället. Första gången jag är på forumet och är tacksam vilket fall som helst 😁