Permalänk

Powermac G5

hittade lite fina bilder på hur den ser ut inuti:

http://www.billnoll.com/g5/

Vill ha!

Permalänk
Medlem

Det finns inte många fel där inte.

En underskönt snygg maskin som kör UNIX.

Det finns inte en PC låda som ens kommer i närheten (inte ens Lian-Li eller CoolerMaster)

Det är väl bara priset som ger kalla kårar.

(jag är normalt en renodlad PC människa )

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vem vill inte ha ?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Myspys!

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Kan man nog pilla lite grafik på

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk
Medlem

Ähh.. Om jag får välja mellan den, och en pc med de prylarna jag kan plocka ihop till priset av vad den där G5:an kostar så tar jag ju lätt pc:n...
Mac är mycket snack och liten verkstad. Sen tycker inte jag den där lådan är särskillt fin faktiskt.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Re: Powermac G5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
hittade lite fina bilder på hur den ser ut inuti:

http://www.billnoll.com/g5/

Vill ha!

vänta tills den första kommer pin på reparation och låna hem den ett tag ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Ähh.. Om jag får välja mellan den, och en pc med de prylarna jag kan plocka ihop till priset av vad den där G5:an kostar så tar jag ju lätt pc:n...
Mac är mycket snack och liten verkstad. Sen tycker inte jag den där lådan är särskillt fin faktiskt.

Och du kan inte köra OSX på din PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Och du kan inte köra OSX på din PC.

Nej. Men man ger ju knappast 40 lax för att köra MacOSX. Man vill ju maximal prestanda. Det är ju det viktigaste.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Nej. Men man ger ju knappast 40 lax för att köra MacOSX. Man vill ju maximal prestanda. Det är ju det viktigaste.

Folk betalar för att köra OSX, så är det bara, att hårdvaran är snabb och stabil är bara en bonus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Folk betalar för att köra OSX, så är det bara, att hårdvaran är snabb och stabil är bara en bonus.

Jag fattar att folk gillar macosx... det är ju snyggt och bra o så.. men 40 lax och att då få en dator som är långsammare än en hyglig pc

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Jag fattar att folk gillar macosx... det är ju snyggt och bra o så.. men 40 lax och att då få en dator som är långsammare än en hyglig pc

Det beror på vad du ska göra, ska man bara spela spel så är ju såklart en pc att föredra (om inte minst för att det släpps mer spel till windows), men vill du ha en 64bits maskin med ett bra OS så är en G5 det enda valet för många, och som sagt, folk betalar för att köra OS't i första hand.

Permalänk

Gillar lådan!! vill ha *dregel*!:) men 40lax för en mac, nej tack! men för den som håller på med grafik mm så går den före en pc....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Är G5 64bits? Whoaah?

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk

Re: Re: Powermac G5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
vänta tills den första kommer pin på reparation och låna hem den ett tag ;P

Vi har redan en i vår butik. Lekte lite med den igår. Öppnade ett par stora filer i Photoshop. Var stor skillnad mot en G4. Och så spelade jag Unreal Tournament 2003

Tyst är den också, dom har tydligen lärt sig sin läxa efter den förra Powermacen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Nej. Men man ger ju knappast 40 lax för att köra MacOSX. Man vill ju maximal prestanda. Det är ju det viktigaste.

1,6:an kostar 20.000 kr ink moms, och den är grymt snabb.

Men visst, dom är dyrare. Dom har ju en liten marknadsandel, så dom måste ta mer betalt för att det ska gå runt, dessutom utvecklar dom ju mycket av sin hårdvara själv..

Edit: Tex ett moderkort till en PC tillverkas i jättestora volymer, då får man ner priserna.

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt hålla med, lådan är helt brutalt snyggt designad, folk som säger annat är antingen förblindade av sitt hat gentemot mac, eller så har dom helt enkelt en förkärlek för plastiga PC lådor. Gillar också att portar/knappar är genomtänkt och stilrent.

MEN, den mest intressanta lådan för min del just nu är utan minsta tvekan: http://www.warp2search.net/modules.php?name=News&file=article...

Den må va ful, den må bli dyr. Men det är en helt ny teknik som förmodligen kommer ändra lådkonstruktioner för lång tid framöver.
Inget ljud, inget damm. Fungerar det är det nog en av dom mest geniala konstruktionerna på länge.
Riktigt pinsamt att ingen kommit på det tidigare efterssom kylningsmetoden är allt annat än nyuppfunnen

Permalänk
Medlem

Finns många som köper mac av olika anledningar. Jag personligen gillar designen, archetekturen (gillar inte bloatade, wrong endian x86), integreringen mellan mjuk- och hårdvara, operativsystemet och jag måste säga att min powerbook är det bästa som har hänt mig nästan inom min "datorvärld" dom senaste 10 åren. BeOS ligger högt på listan fast det dog :\ Sedan så_tycker jag allt att Apple har rykt-upp-sig nu när Steve Jobs är tillbaka. Allt är inte problemfritt men när problem uppstår vet man varför.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Det var nog den fulaste j-la låda mitt öga någonsin skådat.
Är det en ghettomod?

Permalänk
Medlem

/me hämtar ett G5-chassie från skrotrummet och bygger in en PC :cool:.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Det är kul att se och höra hur alla som knappt har suttit på en mac sitter och klankar ner på dom för att de är vana med PC's.. Ifall plånboken hade varit tjockare hade jag helt klart haft en 17" iMac på mitt skrivbord, en iPod i min ficka, en PowerBook 12" i väskan, och en G5 när jag håller på med tung grafik. Apple gör helt enkelt de snyggaste och stilrenaste teknikrelaterade prylarna som finns på marknaden. Mac OS X gör det också till ett nöje att använda grejerna..

Visa signatur

P4 2.4GHz@2.6GHz | 512Mb | Ti4200 128Mb

Permalänk
Medlem

Apple gör sexiga datorer...

Jag gillar att pillra med min dassiga gammla mac då jag har slängt in OSX på den. Det går inte bra... Men det går. Nästa gång jag skall uppgradera så skall det bli en mac.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag gillar att pillra med min dassiga gammla mac då jag har slängt in OSX på den.

[offtopic][/offtopic]

Hur gammal kan en Mac vara och man fortfarande kan lägga in OS X på den ? - vad är minimikraven ?

En kompis har några 7200 stående - kört eller? Låter som man behöver minst G3 eller G4 (?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
[offtopic][/offtopic]

Hur gammal kan en Mac vara och man fortfarande kan lägga in OS X på den ? - vad är minimikraven ?

En kompis har några 7200 stående - kört eller? Låter som man behöver minst G3 eller G4 (?)

Man måste iaf ha 384mb ram sen tror jag nästa du kan köra det på vilken mac processor som helst..

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Man måste iaf ha 384mb ram sen tror jag nästa du kan köra det på vilken mac processor som helst..

Ok. tackar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mhe
Måste faktiskt hålla med, lådan är helt brutalt snyggt designad, folk som säger annat är antingen förblindade av sitt hat gentemot mac, eller så har dom helt enkelt en förkärlek för plastiga PC lådor.

Skulle inte säga att den är direkt ful, men den är ju hästlängder ifrån iMac:en när det kommer till good looks.. Analysera den du!

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
[offtopic][/offtopic]

Hur gammal kan en Mac vara och man fortfarande kan lägga in OS X på den ? - vad är minimikraven ?

En kompis har några 7200 stående - kört eller? Låter som man behöver minst G3 eller G4 (?)

Asså, ja har en G3:a hemma, 448ram blablabla... typ 330Mhz lr nått. Iaf, har OSX1.2.5 (jaguar) på den, å det går inge vidare snabbt asså, men myvket bättre än OS9. Jag skulle inte rekomendera att anbvända OSX på nån sämre än G3:a

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Man måste iaf ha 384mb ram sen tror jag nästa du kan köra det på vilken mac processor som helst..

SM i tjurbajs?

Apple säljer ju burkar med 128mb ram och OSX förinstallerat. Dessutom lär det inte fungera med mindre än en G3a heller.

http://www.apple.com/se/macosx/upgrade/requirements.html

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk

Re: Re: Powermac G5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buster
vänta tills den första kommer pin på reparation och låna hem den ett tag ;P

Du är ju kriminel, låna hem en dator utan lov från ägaren... dig ska man inte lämna sin dator till

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)