Permalänk

Moddad Barton?

Tjip o hajk gott folk

Undrar om det är någon här som kan ge mig en länk till någon bra sajt som har en detaljerad beskrivning över hur man gör "den där modden" på cpu:n så man kör 133FSB som standard? Har nämligen hört att man kan klocka en barton bättre då...vet inte om det stämmer, men är tacksam för alla svar/åsikter/erfarenheter som ni kan tänkas komma på

M.v.H: Roadie

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Var det inte den som INTE funkade på NF7-s rev 2? Jag har då för mig det men är inte säker...

Permalänk
Medlem

jo det stämmer, den modden hjälper bara folk med A2/A3 NB, du skulle altså få sämre resultat om du skulle göra denna modden.

Visa signatur

E

Permalänk

Thx fogs Skönt att slippa hålla på o "kapa" saker på prollen

Xviz/Saihtam: Jag ser att i alla fall du Xviz har lyckats komma upp i en rätt trevlig hastighet...själv når jag inte över 210 FSB stabilt i prime 95 *suck* Ska skaffa kylning till SB, men har ni några andra tips om hur jag ska komma högre med min Barton???

Thx igen för era svar

//Roadie

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Xviz vad menar du med det??? Hursomhelst har jag då inte skrivit ut vad jag kör för hastighet, håller på för fullt just. Kör just nu stabilt i 225 x 10.5 i prime95, men högre ska jag. Har bara orginal kylning än men planerar att skaffa bättre kylning för NB och SB.