Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Har ni på datorn dygnet runt?

Tänkte höra mig för lite angående detta, funderar på att börja ha datorn på dygnet runt lite oftare.

Vad är bäst ur energisynpunkt? Tjänar man ström på något av alternativen?

Permalänk
Medlem

3/6 rullar 24/7
varav min arbetsburk är en av dem så det blev ett ja
jag betalar ingen separat elräkning så den aspekten har jag inte tänkt på men troligen är det billigare att stänga av burken när man inte använder den

Permalänk
Medlem

"Brukar ni ha på datorn dygnet runt?"

Ja! - Vad är alternativet?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

jo klart. nu är min laptop på hela tiden eftersom jag inte har nått grafikkort i stora.. sen har jag två servrar som står på 24/7 fast jag inte ens fått internet ännu

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Jag har på min burk 24/7. Elen ingår i hyran där jag bor så jag bryr mig inte om det.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

4 datorer på dygnet runt, min WS är på när jag inte sover...

Permalänk
Medlem

beror på, morsan och brorsan brukar ha sina datorer på dygnet runt själv brukar jag stänga ner min om jag inte tankar eller liknande

Permalänk
Medlem

Servern och bärbara står på, men min ws dånar så jag knappt kan sova

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

låter alldelles för mycket men om man bara har adsl så måste man tanka på natten

Permalänk
Medlem

Min burk hemma är på när någon vill surfa i huset (min internet gateway är trasig) och i min lokal har jag två servrar igång. En web/ftp/terminal- och en internetutdelnings-server.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

Min burk står på 24/7

Permalänk
Medlem

Gjorde inte det förr men har börjat låta burken vara på. sparar tid.

Visa signatur

Am I here to fuckin' amuse you?

Permalänk
Medlem

Nej. Den låter för mycket.

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av datorn?

Permalänk
Hedersmedlem

Då datorn låter som ett smärre jetplan så får den tyvärr inte vara på dygnet runt. Men det beror nog på att farsan ligger å sover 2 meter bort
Ska bygga/köpa en fanbus snart, och då blir det andra bullar, vaniljbullar.

Permalänk
Medlem

det beror på hur trött jag är på kvällen, min dator låter inte alls mycket men om jag inte är trött så är det nästan omöjligt för mig att somna om det är ett litet ljud i rummet..

Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Hedersmedlem

3, men inte i sovrummet. En är för övrigt så nära ljudlös så att det inte spelar roll (förutom 01.30 då den för lite oväsen pga cron-jobb ).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Samma här, datorn är behagligt tyst förutom klockan 00.00 då updatedb ska köras. Står på hela tiden.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Beror på om jag vill ladda hem lite semesterfilmer på natten, men i 70% av fallen är den avstängd på natten.

Permalänk
Medlem

Beror på, oftast stänger jag väll av, beror på om datorn håller på med något. Kan sova med den på också... men, gör den inget så känner det lite onödigt!

Permalänk
Medlem

"Skulle du kunna sova i en orkan?"

Permalänk
Hedersmedlem

Arbetsdatorn och extradatorn, nej
server, japp

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Alla tretton är igång 24/7

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk

Har en burk som används som server och kör apache, proftpd, bind, samba och sshd som står igång för jämnan, sen är gatewayen igång jämt. Fläkten på grafikkortet och ena hårddisken i min arbetsstaion har ganska jobbiga ljud för sig, så den är bara på om jag håller på med något.

Permalänk
Medlem

Stänger väll av datorn någon gång i veckan.
severn har en uptime på 129 dagar 4 timmar 31 minuter

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Vore det inte för att jag sov i samma rum som den, och att jag redan har en tillräckligt hög elräkning, så skulle jag kanske ha den på jämt.

Permalänk
Medlem

eftersom jag tillhandahåller web/ftp-server så är den på 24/7.. sen tankar man ju en del själv också

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

Min är på dom nätterna/dagarna jag tankar ner saker från internet.
När jag inte står i kö för någon nerladdning stänger jag av datorn och låter henne vila under natten.

Permalänk
Medlem

servern är igång 24/7. Den står i ett skåp i köket så jag hör nästan inget av datorn när jag är i sovrummet. känns iofs rätt onödigt att ha igång den 24/7...men vi har billig el

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Medlem

Både min ws och server är igång 24/7. Mest beroende på att jag kör SETI@home och vill hjälpa till jättemycket.