Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vad tycker ni om Counter Strike 1.6?

Permalänk

Vad tycker ni om Counter Strike 1.6?

Fördelar/Nackdelar? Tycker ni att det är bättre än 1.5, eller?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

när alla buggar med steam är fixade så är det bättre än 1.5...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Lite segt att logga in, skölden är lite irriterande ibland men kan oftast övervinnas med lite list.

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Fördelar:

Fler vapen, vilket leder till mer variation.
Riot Shield, både för- och nackdel. Rolig men lite jobbig. Mest rolig dock.
Om man zoomar in fullt med awp/scout så "flyter" siktet som det ska.
Auto retry när en server är full.

Nackdelar:

Man måste (i alla fall hittills) använda det sämsta programmet Steam för att starta. Detta har ju i och för sig inget med spelet att göra.
Fulare banor. (Vanesak)
Sämre console.
Sämre och fulare stats-meny eller vad det heter.

Riot shield är värdelöst om det är fler mot en, men är kanon 1on1 i de flesta fall. Använder man den på rätt sätt kan man vara försiktig och plocka många kills.

Detta är vad jag kommer på just nu. Men överlag så verkar faktiskt 1.6 roligare, bara man vänjer sig lite också.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

en liten nackdel (vansak) är jhu som du sade ScoreBorden Och Net_graph menyn! och sedan innan man lär sejj att (?) ska vara på den tangent där den är och inte på (-) tex ! blir nog bra

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Hur fungera shilden?
kan man skjuta igenom den eller?
Har inte provat 1.6 än så det skulle va kul att veta.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Den går inte att skjuta igenom alls. Inte ens med awp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det låter bra:)
Men kan man skjuta med något vapen när man har den framme?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Nej, men har man den vid sidan om kan man veva med kniven eller ha pickadollen redo.

Visa signatur

Permalänk

om det gick att spela kanske jag skulle kunna uttala mig, fick det att funka i 5 min sen quita jag efter det har jag inte kunnat spela.
kommer upp nått "the game is unworble, try again later" varje gång ja ska joina en server.

vafan skulle de blanda in steam för, va ska det vara för fördel?

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Enda jag kan gnälla om är att... ens FPS har blivit f*n så mycket sämre! inge kul =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GooGeL
Enda jag kan gnälla om är att... ens FPS har blivit f*n så mycket sämre! inge kul =/

Precis, det är det största problemet, har skitdålig fps nu.
Att steam blir lite stabilare och att riot shielden försvinner skulle göra det hela mycket bättre också.

Permalänk
Medlem

På aztec snittar jag i 1.5 100 fps med folk och smokes och sånt
i 1.6 snittar jag 70, ännu lägre i vattnet, utan en enda människa närvarande och utan smokes

laggspel!

När det gäller dom nya bössorna, skölden och uppdateringen av banorna är jag väldigt positiv
men steam förstör allt!

Permalänk
Medlem

Ja, själva CS 1.6 i sig är helt underbart, men Steam rent av "BUGGAR" sönder det...

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Vad är steam?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har fixat inställningar och sånt hela dagen på en PIII 933 Mhz lyckades få den i 100fps på Inferno,Cbble men på Aztec så 70-80 fps
den dära ms fastnade på 146 ett tag hehe
sen låg den på 70-80

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Aztec är ju iofs känd för att vara den mest krävande banan (tillsammans med de_chateu). Inte så konstigt att ni får FPS-drops nu när de har "hottat" upp texturer och liknande.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Vad är steam?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LajnuZ
Vad är steam?

Ånga

Visa signatur

Min utvecklingsblogg: http://blog.iostream.cc

Permalänk
Medlem

Jag tycker cs 1.6 är helt okej, men steam är en annan femma. Sen vet jag inte vad ni menar med fps drops själv har jag inte märk något av det. Okej det är lite mer krävande grafik objekt specielt i aztec som te.x regnet och urgrävnings grejerna.

Permalänk
Medlem

Som sagt leder fler vapen till bättre variation, men jag är helt emot skölden... Att man kan skjuta genom en 3 meter tjock bergvägg men inte en liten sköld är lite dumt.

När det kommer till FPS:en så upplever jag också en del fps-dropps på vissa områden på banorna och när det kommer en smoke så kan det hacka en del, mitt grafikkort är inte så jättebra precis, så om det byts ut kan det nog flyta lite bättre.
En annan sak som jag tyckte var lite kul var att jag i 1.6 kunde få 120 fps till skillnad från 100 i 1.5, det spelar iofs mindre roll eftersom jag inte känner någon direkt skillnad

Så snart Steam är up and running som det ska kan nog 1.6 bli riktigt spelbart

Permalänk
Medlem

1.6 är fortfarande beta och kommer att vara det t.o.m 22 oktober
. Det är bara steam som är i skarp version just nu

Visa signatur

Your mother was a hamster and your father smelled of elderberries.

Permalänk
Medlem

1.6 är väl ändå ingen beta? Vem har sagt det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
1.6 är väl ändå ingen beta? Vem har sagt det?

Jo 1.6 är beta annars skulle ju ingen lira 1.5 ellerhur?

Permalänk
Medlem

Folk lirar 1.5 fortfarande för att WON bara är kvar ett litet tag till. Dom vill väl spela 1.5 så länge det går, innan det försvinner.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Medlem

Ok, mina "elita" klasskompisar påstår också att det fortfarande är i beta-stadiet, så jag får väl tro dem. Det var väl tänkt att det skulle vara den officiella, men skölden var väl för överlägsen samt steam är ju en total katastrof för de flesta (inkl. mig).

Visa signatur

Permalänk

Aldrig spelat det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoggyWall
Som sagt leder fler vapen till bättre variation, men jag är helt emot skölden... Att man kan skjuta genom en 3 meter tjock bergvägg men inte en liten sköld är lite dumt.

Valve har sagt att dom skall försöka åtgärda detta till fullversionen så att man skall kunna skjuta igenom skjölden på något sätt.... och JA det är fortfarande en beta... Valve själva har sagt det.

Permalänk
Medlem

Steam har väl funkat lite si och så, men cs 1.6 var ju riktigt skoj, dock så buggar det nog lite åt mig, när jag springer så hoppar gubben bak lite ungefär som om man har 300+ i ping fast jag ligger på 35-45 i ping, lite irriterande men det försvann när jag hostade en server. Får väl hoppas att det är något tillfälligt. Sen har jag inte hittat var man ställer in V-sync heller i fall att det skulle hjälpa.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Skölden kommer bli värdelös om man kan skjuta igenom den på nåt sätt.

Visa signatur