Finns det någon gullig person där ute som kan tala om för mig vilken värme de olika amd-processorerna tål? Både vad de tål och vad de borde ligga på för att vara helt utom fara...
Ok, en sista fråga då: Jag köpte datorn för en sisådär 2 månader sen. och den höll väldigt bra temperaturer ändan tills för ungefär 2 veckor sedan, då gick helt plötsligt temperturen på CPUn upp med runt 10-15 grader och HDDn gick upp med runt 10 grader...
Sakerna är som ni kan se inte säskilt gamla och det var inte heller någon förändring av temeraturen på rummet den stod i.
Hur i hela världen är dettta möjligt? Jag har ändå klockar ner processorn till 1.67ghz så det skulle bli mindre värmeutveckling, men nej då... varför ska något gå som man vil?
Nej det låter ju konstigt, mycket konstigt... Du har inte flashat BIOS eller något eller? För då kan det ju hända att dit MB läste fel innan.. Är spänningarna rätt då? Dom har inte fått ryck eller något eller?
Jo, jag har flashat BIOS, men det gick inte upp direkt utan det har stigit sakta fram till nu.... Och jag vet inte om spänningarna är rätt...(Sitter inte hemma nu) men hur skulle de kunna stiga så?
Ursprungligen inskrivet av Swack Finns det någon gullig person där ute som kan tala om för mig vilken värme de olika amd-processorerna tål? Både vad de tål och vad de borde ligga på för att vara helt utom fara...
Athlon Thunderbird (900-1400) 95c Max, <78c rekommenderat
Athlon XP Palomino (1400+-2100+) 95c Max, <80c rekommenderat
Athlon XP Thoroughbred A (1400+-2400+) 90c Max, <78c rekommenderat
Athlon XP Thoroughbred B (1700+-2800+) 88c Max, <75c rekommenderat
Athlon XP Barton (2500+-3200+) 85c Max, <72c rekommenderat