windows xp unattended installation

Permalänk
Medlem

windows xp unattended installation

ja försöker göra en sån.
har lyckats ganska bra problemet är bara att windwos vill inte göra det sista logga in mig och så.. måste skriva username mm

denna guide har jag följt...
http://www.msfn.org/unattended/xp/

nån som vet vad jag gjort för fel kanske...

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Är det inte enklare att köra Ghost, så får Du samma sak?

Permalänk
Medlem

Gör en reg-fil som du sen lägger i [GuiRunOnce] Hm kommer inte ihåg riktigt men du förstår säkert. Gjorde en likadan cd för inte alltför längesedan. Mycket smidigt måste jag säga.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="Sebastian"
"DefaultPassword"=""
"AutoAdminLogon"="1"

Permalänk
Medlem

en fråga till.. hur blir det om man redan har xp installerat på c; ? formaterar den C eller blir det en uppdatering då?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Sätt AutoPartition=0 så får du fixa det själv. Annars får du dras med två installationer av XP på samma partition.

Permalänk

för att logga in automatiskt

lägger du till

AutoLogon=Yes
under [GuiUnattended]

Sedan för inte AdminPassword vara krypterat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fugacious
för att logga in automatiskt

lägger du till

AutoLogon=Yes
under [GuiUnattended]

Sedan för inte AdminPassword vara krypterat

testade det men det hjälpte inte måste ändå klicka mig in .... fattar nada

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte testat detta själv. Jag startade iaf setup manager, det enda jag ställde in var ju att den ska logga in, fick bl.a. detta i unattend.txt:
[GuiUnattended]
EncryptedAdminPassword=NO
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=1

tänkte utifall det där med AutoLogonCount=1 spelar någon roll

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG