Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag har ingen palm som behöver kopplas upp till nätet via min mobiltelefon...

Välj en annan operatör bara, det är därför det finns flera olika.

Comviq duger alldeles utmärkt till vanliga Svenssons
Ska man ha mer avancerad hjälp och bra service då kanske Vodafone/Telia( ) är bättre.

Att sätta upp ett GPRS konto borde inte räknas in som avancerad hjälp :rolleyes:. Måste bara säga att en från Vodafone ringde upp mig för några dagar sen och frågade mig lite allmänt om allt funkade bra med mitt abonnemang och om jag hade fått igång wap och kunde skicka MMS, dom informera mig också om en ny tjänst (för dom som inte vet går det kolla saldot på sitt Vodafone abonnemang genom att skicka ett sms med ordet saldo till nr. 220, detta handlar alltså om abonnemang). Sen att dom svarar på email samma dag gör dem inte sämre, Vodafone är en förebild för alla operatörerna i Sverige

Edit:Grundade det på detta

som jag skannat in från en Mobil-tidning och på att när min bror skulle registrera sin mobil till Club-nokia fick han välja sitt nummer i en lista och där stog hans nr. som Vodafone.... Men dom har kanske bytat från Vodafone till Comviq under det senaste året då tidningen inte är den nyaste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Att sätta upp ett GPRS konto borde inte räknas in som avancerad hjälp :rolleyes:.

Nej, det håller jag med om.

Men man behöver inte ens ringa Comviqs kundtjänst för att få igång det.
Dem har en otroligt enkel grej på sin hemsida.
Knappa in ditt nummer så skickas all info till luren och allt fixas automatiskt.
T.om en unge på 4år fixar det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Nej, det håller jag med om.

Men man behöver inte ens ringa Comviqs kundtjänst för att få igång det.
Dem har en otroligt enkel grej på sin hemsida.
Knappa in ditt nummer så skickas all info till luren och allt fixas automatiskt.
T.om en unge på 4år fixar det...

Saken är den att min kompis gjorde det där men han fick ändå inte igång GPRS... Och om du inte visste så har både Vodafone och Telia den tjänsten också.

Nu får vi nog sluta gå OT....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Saken är den att min kompis gjorde det där men han fick ändå inte igång GPRS... Och om du inte visste så har både Vodafone och Telia den tjänsten också.

Nu får vi nog sluta gå OT....

Jag har aldrig sagt att dem inte har den tjänsten...
För mig funka iaf Comviqs tjänst för att aktivera GPRS/MMS via nätet väldigt bra.

Och till topic.
Svarte Petter: Som några redan har skrivit här, Sagems nya lur är helt underbar och den mest prisvärda just nu.

Permalänk
Medlem

sagem

Visa signatur

Blank

Permalänk

håller med om att det är jättelätt att få igång gprs och mms med comviq. (iaf när det funkar, men det gjorde det för mig) Några klick så var det klart.

Men jag är får snål/fattig för att byta till något dyrare abb. för att få bättre support.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Men nog har väl Comviq iaf bättre täckning än vodafone?

Jag har Comviq, och jag tycker alltid att det fungerar bra!
Farsan däremot har vodafone på sin jobbtelefon, och den är ganska ofta utan täckning...

Fast Telia har iaf störst nät, men samtidigt kostar det även därefter...

Permalänk
Medlem

skulle satsa på sagem, det ska jag göra!

Visa signatur

Asus P7P55D Pro - Intel Core i5 720@3,25 GHz - 4 Gb Corsair DDR3 - 8800 GTS 640 Mb - 1,6 Tb - LianLi PC-60