Permalänk
Medlem

Medival Totalwar

Hej................
Satt hemma hos en kompis och han spela detta spel..
Det såg intresant ut så jag köpte spelet......................

Jag installera spelet idag och skulle starta upp ett krig mot ett annat land.........
Men det såg inte lika dant ut som i hans spel..

Min fråga ............................
Har jag gjort nått fel eller ska det va så man ska ju bygga en
massa saker som tex fort farms och sådant....
Jag ser liksom hela europa på skärmen
Är inte bra på att läsa engelska så manualen har jag lite svårt
att begripa

Snälla hjälp mig att komma igång

Mvh/Tompa

Visa signatur

Dator 1: Antec ninehundred /Gigabyte x48-DS4/ Q6700/ 2x 4850 1gb / 2gb ram 800mhz / 150 gb raptordisk

Permalänk

Alltså under själva stridsscenerna llr på kartan??? & ja man ska bygga en massa farms, armeer & SEDAN är det bara kutta ner dina rivaler...

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem

OMG...snacka om överlägset härligt spel detta är på den strategiska fronten!!!

men alltså,jag förstog inte riktigt vad du tyckte var fel=/?vart det kanske att på hanses spel så var det borgar och dyligt med på landskapen?eller var det scenarion där man ska försvara sin egen borg?vad?
har han inte gjort en egen bana där han har tryckt in en helvetes massa saker som får hans spel att skiljas från ditt?han kanske hade mer trupper än dej på slagfältet och mötte många trupper och fick det hela att se mer maffigare ut?

men det är som haplo_patryiner säger,du kanske måste bygga en del för att det ska börja likna något.....i början har man ju bara en massa bönder i stort sätt och skitiga gammla fort(spelar ingen roll vilket land du startar spelet som)som sen ska uppgraderas hela tiden som sen gör att du kan få elit trupperna(däribland mina favvoriter,chivaric knights).

kan tipsa om(när du nu är nybörjare)att du kommer få se fram emot en hel del "trevliga" strider mot den där )=&/=%&/()¤#¤ påven!

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tjena..............................
Börjar och fatta nu hur man nu ska spela.................................???

Jo....Det såg nog lite maffigare ut i hans spel...
Han hade kommit en bit in i spelet..........

Spelet verkar bra Tänke sitta en stund typ 1-2tim
men det blev 6tim Man blir biten av spelet

Jag hade nog lite bråttom nu i början det gick inte så bra.......
Men det blir att ta nya tag...................

Men lite tips vore vänligt.......................

Mvh/Tompa

Visa signatur

Dator 1: Antec ninehundred /Gigabyte x48-DS4/ Q6700/ 2x 4850 1gb / 2gb ram 800mhz / 150 gb raptordisk

Permalänk
Hedersmedlem

Snälla, var vänlig och skär ner på antalet punkter, du kan göra dig förstådd ändå.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Jag hade precis tänkt kommentera samma sak, dock med något fyndigt i stil med:

HEHE du kan ju anfala fiende med din special atak som är massa punkter ataken :D:D:D:.D:D:D:D:

Visa signatur

Women. You can't live with them and you can't kill them.

Permalänk
Medlem

hmm,lite tips,jadu,se till att hålla dej neutral med så många som du bara kan under dom första 100 åren och bygg upp en stark ock säker ekonomi,när du väl har fått en stark ekonomi så har det nog gått så långt att man kan börja producera elit trupperna och,GÖR DET FOR THE LOVE OF GOD!du kommer att behöva dom kan jag lova.....sen måste du tänka dej för,vilka vill du vara vän med och vilka har du stört dej på,vilken har mest med armer och vilken har minst,sen är det bara att anfalla och känna dej som hitler i hans galenskap(kanske var lite dåligt refererat).

men iaf,ta mitt råd att försöka ge dej på dom länder som har dom starkaste armerna,du kommer inte ångra dej sen,sen är det ju bara småländer att förstöra.
dock ska du se upp för italienarna och alla rebeller som hela tiden dyker upp....men lycka till och fråga om du vill veta mer.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer