Permalänk
Medlem

Klent nätagg?

Min dator är just nu en väldigt ostabil dator. Den startar om nästan varje gång jag försöker spela nåt spel. Den misstanke jag har är nätagget som ligger på 300W. Är det för lite för datorn i signaturen? Eller kan det kanske vara grafikkortet som är miffo?

Permalänk
Medlem

Re: Klent nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas
Min dator är just nu en väldigt ostabil dator. Den startar om nästan varje gång jag försöker spela nåt spel. Den misstanke jag har är nätagget som ligger på 300W. Är det för lite för datorn i signaturen? Eller kan det kanske vara grafikkortet som är miffo?

Har du testat att klocka ner grafikkortet till Non-Pro igen?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Jag har testat att klocka ner så långt det går i Rage3D Tweak. Närmare bestämt 339/303.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas
Jag har testat att klocka ner så långt det går i Rage3D Tweak. Närmare bestämt 339/303.

Kanske läge att flasha om det till orginal-BIOS:et igen?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Flasha om till orginalbios är faktiskt nåt jag inte orkar... Vet inte ens var jag kan hitta orginalbios.
Men jag kollade faktiskt i MBM hur volten låg till där. Det som jag inte tyckte stämde var 3.3V (alltså minnet) låg nere på 2.8V!
Men nu har jag ryckt min DVD-spelare o så har jag har jag tagit ström direkt från vägguttaget till min skärm. För kom på att jag hade satt in den i nätagget. Kan det kanske ha gjort nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas
Flasha om till orginalbios är faktiskt nåt jag inte orkar... Vet inte ens var jag kan hitta orginalbios.
Men jag kollade faktiskt i MBM hur volten låg till där. Det som jag inte tyckte stämde var 3.3V (alltså minnet) låg nere på 2.8V!
Men nu har jag ryckt min DVD-spelare o så har jag har jag tagit ström direkt från vägguttaget till min skärm. För kom på att jag hade satt in den i nätagget. Kan det kanske ha gjort nåt?

Jo det kan nog ha hjälpt. Men frågan är väl när problemet uppstod. När märkte du det första gången?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Det är iofs en ganska lång historia...
Köpte ett nytt moderkort o lite till för några veckor sen. Det funkade alldeles utmärkt i några veckor. Sen började den kruppa sig o till slut fick jag inte igång den alls. Bytte ut den o fick ett nytt.
Satte i det o sen efter några timmar så brann (!) en liten grej på moderkortet upp. Fick ett nytt sen och efter det har det funkat till och från. Så i nån vecka har jag haft problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas
Flasha om till orginalbios är faktiskt nåt jag inte orkar... Vet inte ens var jag kan hitta orginalbios.
Men jag kollade faktiskt i MBM hur volten låg till där. Det som jag inte tyckte stämde var 3.3V (alltså minnet) låg nere på 2.8V!
Men nu har jag ryckt min DVD-spelare o så har jag har jag tagit ström direkt från vägguttaget till min skärm. För kom på att jag hade satt in den i nätagget. Kan det kanske ha gjort nåt?

Minnet skall ligga på 2,6-2,9 volt typ..men 3,3 volten skall fluxa max 10% ...tex min 3,3 ligger på 3,2 volt
Här är mina spänningar tror du fattar:)
Core 0 Core 1 +3.3 +5.00 +12.00 -12.00 -5.00
1,81 V 4,08 V 3,20 V 4,97 V 11,55 V -11,70 V -4,84 V
Tänkte att du kan jämmföra ...har ju samma kort

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Hm, men är det inte minnet som ska ligga på 3,3? Eller har jag alltså fel?

Permalänk

Min dator fungerar extremt instabilt såvida jag inte har extrem 3.3 Volt.
Har kollat loggar med MBM5 och det är inga dippar i spänningen eller liknande, kör just nu på 3.68 Volt, och det fungerar bra. Har kört så ett par månader nu.

Visa signatur

"?"