Vilka saker skulle du vilja se i ett spel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Jaa det låter ganska bra det men finns det inte redan något sådant? har för mig att jag såg det i sp...

Mitt drömspel är en bilsimulator med full frihet. Man ska kunna köpa olika cd skivor med olika länder te.x sverige, danmar och sånt. Så ska man kunna köra på varenda småväg. Osså ska man kunna ladda hem i princip vilken bil som helst på internet. Kanske möjligheter till trimmning också. Detta låter förstås extremt omöjligt men jag tror itne det skulle vara allt för svårt egentligen. Bara att ta med hjälp av gps o sateliter o sånt ta massor med bilder så kan datorn modelera spelet efterhand. På så sätt kan väder och vägändringar och annat te.x nybyggda hus komma in i spelet med direkt. Detta skulle förstås fodra bredbandsuppkoppling.
Jo så skulle förstås alla kört i samma värld. Så alla möter alla i trafiken. Så skulle man te.x kunna ladda ner en polisbil och vara lagens väktare och se till att alla håller hastigheterna.
Nu tror ni säckert alla att jag är helfnoskig men om detta spel skulle bli verklighet skulle drömmen vara gjord för min del.

Håller med till fullo. En lösning på problemet skull ju kunna vara att begränsa spelet till ett, om än väldigt stort, område. En skiva med t ex Sthlm en annan med typ Frankfurt eller nått. Gärna med med korrekt återgivning av lokala lagar Kör man galet kommer snuten, kör man i london på höger sida kommer snuten osv

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

Just precis. Möjligtvis att man ska kunna köpa cdskivor med olika län. Så man skulle kunna köpa typ Skåne och halland och slå ihop dom så kan man köra i bägge. Bara ett fel... Till sist kommer spel katalogen ligga på ca 10 gb

Visa signatur

Serru...

Permalänk

Hur kommer det sig att alla data-spel måste handla om att döda varandra? Bara en tanke...

Visa signatur

<suck>

Permalänk
Medlem

För att man måste ha någon form av tävlingsmoment för att hålla intresset uppe. Och våld är lättast att implementera.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PostHaren
Hur kommer det sig att alla data-spel måste handla om att döda varandra? Bara en tanke...

Kom på en bra ideé där man inte skall avända sig av våld för att ta sig fram i ett spel. Komer du på något? det gör inte jag för uttom sportspel.

Editt: jo det gör jag har ni spelat Lolo? det kom jag på att man kan ha något liknande....... ddär är det inget våld och det är skoj.....

Permalänk
Avstängd

Jag skulle kunna tänka mig ett "reality spel", det vill säga att jobba som till exempel polis i Los Angeles, eller brandman eller kloakrensare i New York. Med andra ord, ett spel där man får utföra riktiga arbetsuppgifter, vore koolt att få lära sig ett yrke "online" där man arbetar i en virtuell värld som polis eller yrkesbrottsling... Möjligheterna är oändliga... Hela idén bygger ju förstås på att spelet är helt dynamiskt, dvs allt är annorlunda hela tiden, borde fungera bra som onlinespel där andra "arbetar" med eller emot en, beroende på vad man har valt... Eller?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Jag skulle kunna tänka mig ett "reality spel", det vill säga att jobba som till exempel polis i Los Angeles, eller brandman eller kloakrensare i New York. Med andra ord, ett spel där man får utföra riktiga arbetsuppgifter, vore koolt att få lära sig ett yrke "online" där man arbetar i en virtuell värld som polis eller yrkesbrottsling... Möjligheterna är oändliga... Hela idén bygger ju förstås på att spelet är helt dynamiskt, dvs allt är annorlunda hela tiden, borde fungera bra som onlinespel där andra "arbetar" med eller emot en, beroende på vad man har valt... Eller?

Ruskigt mycket jobb, men säkert möjligt.

Har haft en idé om en stad liknande en pixeltown fast i 3d. Modellerare får ett antal polygoner och en viss skala att jobba med, och sen är det bara att skapa. De skickar in sina byggnader till något sorts "överhuvud" (förslagsvis den som gjort spelet). Skaparen bestämmer om huset ska vara med, och lägger in den om han så vill. Sedan kan man spatsera runt i staden och prata och förundras över skapelserna...

Men jag antar att det är en lite för smal målgrupp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill ha ett fightinglir anting som ett "slagsmållir" eller med vapen ala Soulcaliber 2 fast med skador. Man typ bryter benet på någon också får den linka omkring. eller tar ett svär och hugger av armarna på motståndaren

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Jag skulle vilja se ett tjuv-spel med stil och klass. Något i stil med filmen Oceans Eleven.
Det ska helst finnas massor av planeringsmöjligheter som tex att fixa ritningar och att övervaka stället innan man gör själva jobbet.

Helst nästan helt våldsfritt också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
jag vill ha ett fightinglir anting som ett "slagsmållir" eller med vapen ala Soulcaliber 2 fast med skador. Man typ bryter benet på någon också får den linka omkring. eller tar ett svär och hugger av armarna på motståndaren

Kört Die By The Sword? Inte? Gör det!

Känslan av att hugga båda armarna av någon och se ett hjälplöst torso springa runt i arenan är oslagbar...

Visa signatur
Permalänk

Skulle vilja se fler bra äventyrsspel i first-person. Som Morrowind, fast stabilare. Säkerligen enormt mycket jobb bara. Ett spel som utspelar sig i en annan tid, då det inte fanns några k-pistar, laservapen och granatgevär. Armborst, bågar och stenkastning får fungera som långdistansvapen, medan huvudvikten läggs på svärd och andra handhållna närstridsvapen. Hela tiden skall man kunna samla på sig saker och bygga upp sin karaktär. Alltihop utspelar sig i en väldig on-linevärld, och man skall inte nödvändigtvis behöva slåss mot varandra. Man skall också få välja att samarbeta. Givetvis får man lösenordsskydda sina spelservrar,så man slipper idioter som bara spelar för att fördärva.
Allt som görs i denna värld kommer vara bestående, det är det som är det fina. Möjligen kan man låta monster och annat som springer i skogarna respawna.
Det skall vara lätt för folk att göra egna modar till spelet, som admin kan välja att stoppa in i servern, helst utan att man skall behöva starta om alltihop.
Som i Morrowind skall allt man gör få konsekvenser. Mördar man någon blir man efterlyst, stjäl man åker man i fängelset.
Ett sånt spel vill jag se. Det kommer naturligtvis att dyka upp i framtiden, frågan är bara hur lång tid det kommer ta. Som sagt, jag antar att det är enormt krävande att göra ett sådant spel. Men jag tror många skulle vara intresserade av att köpa ett sådant spel.

Permalänk
Medlem

Ett sjukhus-spel vore grymt.
Man börjar arbeta som tex undersköterska. Får sticka folk i fingret o så.
Sen under spelets gång kännar man poäng, och med det kan man sedan
välja att vidare utbilda sig.

Från uska till sjuksköterska, därifrån till narkos, sen till operation. (tex)
Även möjlighet att kunna köra ambulans, arbeta på förlossning osv...
Valet av yrke skall vara stort, alla möjliga utbildningar skall kunna väljas,
men det kräver ju givetvis utbildning och poäng.

Till detta ska man lägga in problemlösningar utöver att man ska hantera
nålar, komma ihåg vilka mediciner som skall ges... osv

Ex på problemlösningar

* Aggresiva människor på avdelningen (man kanske måste ta till knytnävarna?
* Få budgeten att räcka till (jävla nedskärningar)
* Nyanställningar, alt avskeda personal
* Dags att byta jobb?
* Möblera om i personal rummet?
osv...

Inför alla problemlösningar ska man kunna välja olika alternativ
tex, ska man informera anhöriga om bortgång kan man göra det vänligt, alt
"elakt" och på så sätt får man ett rykte, personlighet.
Man ska kunna ta bilen och åka hem (vill man så kan man ju passa på att gasa
lite, men se upp för polisen), köpa ny lägenhet, placera pengar på banken osv...

Förstå vilken multiplayer möjlighet detta skulle kunna ge.
Man skapar en "gubbe" online, och kan där sedan välja att hoppa runt bland
andra sjukhus som skapats av andra online spelare.
Man kanske kan gå ihop och starta en privat klinik?

Typ en blandning av
* Theme hospital
* Manager
* Sim City
* GTA
* Maffia

Någon som får en bild framför sig?

Visa signatur

XP 2200+, 512 DDR PC2700, 240 GB, Geforcce 4 128 MB