Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vilka saker skulle du vilja se i ett spel?

Permalänk
Medlem

Ett spel som folk borde testa ar Rez till PS2.. totalt anorlunda spel.. grymt som fan.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Ett spel som jag vill ska komma inom framtiden är ett realistiskt bilspel. Du har alltså typ en V70 och kan köra rundor i en stad, fast det ska vara så realistiskt så att om du kör in i ett träd i tex 70 kmh så ska du bli grymt skadad och det ska bara bli mos av bilen. Eller så ska man kunna köra in på grannens trädgård, burna på hans gräsmatta och sedan krasha ut på vägen genom hans staket eller buske och sedan bli jagad av polisen i hög hastighet tills du sist tappar kontrollen, kör av vägen, krashar och blir skadad eller i värsta fall dödad.

En blandning mellan Carmageddon 2, NFS och GTA1/2 typ...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk

Kanske något som gör att folk är rädda om sina liv i spelen?
Hatar att se folk som springer omkring som tokar tills de blir dödade för att sen bli respawnade och fortsätta...
Ett MP där folk är rädda om sitt liv skulle vara kul.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
som en mörkare version av sims då eller?

haha,nja,kanske inte så illa;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
Ett spel som jag vill ska komma inom framtiden är ett realistiskt bilspel. Du har alltså typ en V70 och kan köra rundor i en stad, fast det ska vara så realistiskt så att om du kör in i ett träd i tex 70 kmh så ska du bli grymt skadad och det ska bara bli mos av bilen. Eller så ska man kunna köra in på grannens trädgård, burna på hans gräsmatta och sedan krasha ut på vägen genom hans staket eller buske och sedan bli jagad av polisen i hög hastighet tills du sist tappar kontrollen, kör av vägen, krashar och blir skadad eller i värsta fall dödad.

Nästa exakt samma här, kanske som GTA3 eller Vice City fast mer satsande på bilarna så de blir mer som bilsumlatorer alltså mycker verkligare.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag vill se pr0n i ett spel

Det vore ju kul med lite mer köttande, som i Soldat och Solider of Fortune, för det finns väl inget roligare än att verkligen skjuta av benet på din motståndare på ett lan?

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha ett strategi spel som t ex age of empire där man kan styre gubbarna i en bra 3d miljö. typ vara i ett vakttorn osv. hade vart grymt fett om det hade blivit ett bra fp.

Visa signatur

AMD - Probably the greatest Cpu in the world

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_

exakt vad jag vill ha, det ska vara vanliga bilar, sen ska det vara vanliga vägar, typ att dem gjort hela E4 till bana, eller nå liknande, vanliga vägar, men naturen och städerna realistiskt gjorda...

sen ska man givetvis kunna sno nya bilar
åka till tyskland o sno porschar t.ex...

kommer nog inte inträffa på länge...

Permalänk

Jag håller med omnibûs.... Sno bilar i Tyskland skulle ju inte vara fel, eller ?!

Visa signatur

Intel Core2Duo 2,4 @ 2,8 2GB Corsair PC5300 Ram, Asus PB5W Deluxe, 700GB HD, Sapphire X1900XT, 19" Samsung Syncmaster, Plextor PX-708. NEC

Permalänk
Medlem

Ett GTA spel fast man ska kunna spränga precis allt. Totalt verklighetstroget. Gärna med lite kärnkraftvero. Man ska kunna gå in i alla hus osv...

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Testpilot

Precis, att det ska gå ta sönder allt man ser som i red faction fast verkligen allt, tänk bf1942 där man kan skjuta sönder broarna och alla hus, det vore tufft

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

En by där man kan gå ut och jäklas med granarna. spela på lan och jäklas till samans. det hadet varit grymt fet. bi jagad av polisen och granarna hada varit kul....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
En by där man kan gå ut och jäklas med granarna. spela på lan och jäklas till samans. det hadet varit grymt fet. bi jagad av polisen och granarna hada varit kul....

Ja.. för att jagas av en gran måste ju vara förbannat spännande..

Permalänk

Alla vill visst ha våld. Är verkligen det enda pc-folket vill ha i dag.. pyttsan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
Alla vill visst ha våld. Är verkligen det enda pc-folket vill ha i dag.. pyttsan

Han har en poäng där! Försök att hålla er borta från "döda grannarna" och liknande och fokusera på små detaljer som ni tycker saknas i dagens spel!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att huvudpersonen utvecklas under spelets gång, så att man kanske från början fummlar väldigt mycket när man försöker smyga sig på någon men om man gör det tillräckligt många gånger så blir man gradvis bättre, dessutom tycker jag att det skall finnas en chans att fummla hela tiden.

Permalänk

I fps lir vill jag se realistiska förstörbara miljöer. Dvs man måste förstöra betong med rocketlauncher och inte pistolen. Skotthål så man kan se igenom tunna väggar osv. Grymt coolt med ett laservapen där man förstör miljöer och får tak att falla in och grejer.

Fett rts lir typ TA i full 3d och fett med gubbar. 100+ per lag

Permalänk

Något jag skulle vilja se är en ordentligt uppbyggd orsak och verkan motor. För att ett fordon ska funka så måste det ha en "riktig" motor och allt annat. Vapen med pistonger, slutstycken och hela köret. Jag vill se brutna ben, motorer som skär och byggnader som rasar efter en strategisk sprängladdning. Bilar som inte exploderar efter ett magasin 9mm i framdörren, men som totaldör efter ett välriktat skott i moton. I princip ett löjligt relistiskt, enormt multiplayer Spy vs Spy i en storstad med förorter och smarta NPC innevånare.

För spelbarhetens skull antar jag att spelarna bör vara lite stryktåligare än medelsvensson.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Att huvudpersonen utvecklas under spelets gång, så att man kanske från början fummlar väldigt mycket när man försöker smyga sig på någon men om man gör det tillräckligt många gånger så blir man gradvis bättre, dessutom tycker jag att det skall finnas en chans att fummla hela tiden.

Eller ha flera olika möjliga karaktärer där en är datasnille och kan få vilken maskin som helst att lyda honom men han är den klantigaste jäkeln annars...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Eller ha flera olika möjliga karaktärer där en är datasnille och kan få vilken maskin som helst att lyda honom men han är den klantigaste jäkeln annars...

Varför inte.

Permalänk

Som Ruarc sa, en mix på alla genrer. Det har jag saknat länge.
Dessutom borde det vara mer humor. Nu menar jag inte pajkastar-humor utan lite Monty phython-sjuk humor eller nått.
Monkey Island-humor så alla nördar hajar..

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy5547
Som Ruarc sa, en mix på alla genrer. Det har jag saknat länge.
Dessutom borde det vara mer humor. Nu menar jag inte pajkastar-humor utan lite Monty phython-sjuk humor eller nått.
Monkey Island-humor så alla nördar hajar..

Galenskaparna humor.

Permalänk
Medlem

eller Duke-humor.. bästa sorten.. slakta o skämta samtidigt..

Permalänk

Vore ganska fett med ett spel där du i varje updrag vaknar up och är en helt vanlig person (typ pizza bud) men efter en liten stund förvandlas din vardag till något utöver det vanliga. De olika livsödena skulle i spelet till sist vävas samman så man träffar den/de person man kanske själv var för några updrag sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Ja.. för att jagas av en gran måste ju vara förbannat spännande..

ja det hadet varit ruskit, tänk dig att bli jagad av en gran. jag hadet sprungit som fan granar är det farligaste man råka ut för....

Permalänk
Medlem
Citat:

ja det hadet varit ruskit, tänk dig att bli jagad av en gran. jag hadet sprungit som fan granar är det farligaste man råka ut för....

haha,seriöst:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
haha,seriöst:)

Ja när man blir jagad av en gran gäller det att man tar det på allvar anars är det kört.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Vore ganska fett med ett spel där du i varje updrag vaknar up och är en helt vanlig person (typ pizza bud) men efter en liten stund förvandlas din vardag till något utöver det vanliga. De olika livsödena skulle i spelet till sist vävas samman så man träffar den/de person man kanske själv var för några updrag sedan.

det där lät schysst
fick mig att tänka på Snatch som är så där till stor del, man får ju följa ett par personers dagar och så vävs de ihop på ett väldigt bra sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja när man blir jagad av en gran gäller det att man tar det på allvar anars är det kört.

*skrattar*

nämen är det din fantasi när det gäller spel så ska jag vara tyst=)sorry

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosenson
det där lät schysst
fick mig att tänka på Snatch som är så där till stor del, man får ju följa ett par personers dagar och så vävs de ihop på ett väldigt bra sätt

Kan bara instämma, det där lät riktigt fräckt! man kanske går förbi en bank och så går larmet och ett par bankrånare tar dig som gisslan. Det vore riktigt fräckt. Tyvärr är vi inte så inriktade på singleplayer, då det tar en jäkla tid att göra för att få det bra. Fortsätt med idéer dock, det är ju alltid roligt att tänka sig de olika förslagen (särskilt de med jagande granar... )

Visa signatur