Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk

Problem med MozillaFirebird

Jag har precis fixa dedian och fått igång X och Fluxbox, nu ska det fixas lite program
Laddade ner MozillaFirebird (source) och untara den, sen i MozillaFirebird mappen skriver jag MozillaFirebird, kommandot finns inte.
Testar med ./MozillaFirebird och då kommer detta upp:

Citat:

./MozillaFirebird-bin error while loading shared liberaris: libgtk-1.2-so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Antar att jag måste fixa det paktet men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, någon som kan hjälpa mig? Eller ska jag göra på något annat sätt?

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

apt-get install libgtk1.2
antar jag...

Dock vill du nog, om du nu ska köra med nått icke-debian-tjosan, använda den som är byggd mot gtk2 och xft... (http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firebird/releases/0.7/...)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

apt-cache search gtk|grep lib, typ Så ser du vad paketet heter, finns troligen både gtk1 och gtk2 i apt.. hoppas jag, annars är apt segare på att fixa paket än jag trodde ;P

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.