ATI Radeon 9800 PRO med randig bild...

Permalänk
Medlem

ATI Radeon 9800 PRO med randig bild...

Hallå!

Har en kompis som försökt installera ett nytt 9800 Pro kort med följd att bilden blivit flimrig och randig...
Moderkortet som det sitter på är ett MSI KT3 Ultra.

Vi har:
* avinstallerat det gamla kortet (ett Nvidia) och installerat om på nytt
* Uppdaterat VIA-drivarna
* Flashat om bios till v 5.70

Trots detta så blir resultatet alltid det samma, redan när datorn startar så blir bilden randig och flimrig.

Någon som vet vad problemet är?

Tack på förhand!

/ Chrizon

Visa signatur

Lev livet medan du kan, för annars kan det vara för sent!

Permalänk
Medlem

lägg en format C: , löser allt !

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
lägg en format C: , löser allt !

"Trots detta så blir resultatet alltid det samma, redan när datorn startar så blir bilden randig och flimrig." Om han menar att bilden flimrar redan när datorn startar, dvs i bios, så hjälper inte format c:.

Chrizon, den klassiska frågan; har du provat gfx-kortet på nån annan dator? Samma sak där?

Visa signatur

¥ m e t a l f o r e v e r ¥
p4 2,8ghz - 2gb DDR 400mhz - GFfx5950 Ultra - Dvd-r

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte haft möjlighet att testa det på en annan dator... Får väl försöka ordna med det...

Visa signatur

Lev livet medan du kan, för annars kan det vara för sent!

Permalänk
Medlem

Jag märkte samma sak när jag kom in i windows (XP) men det försvan efter en till omstart. Ibland efter man precis installerat drivarna till kortet kan det hända lite lustiga saker första ggn man sätter igång windows men som sagt så löste det sig för mig efter en till omstart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Jag märkte samma sak när jag kom in i windows (XP) men det försvan efter en till omstart. Ibland efter man precis installerat drivarna till kortet kan det hända lite lustiga saker första ggn man sätter igång windows men som sagt så löste det sig för mig efter en till omstart.

Tyvärr var så inte fallet hos oss.. =/

Visa signatur

Lev livet medan du kan, för annars kan det vara för sent!

Permalänk

antagligen ett trasigt kort som det har vart med mina 2 senaste hercules 9800se båda var trasiga får det nya imorgon.. sägs att de tryckte upp en serie med kort som de va fabrikationsfel på.. jevligt jobbigt iallafall att behöva vänta på skiten

Visa signatur

hercules 9800se@pro A64 3000+, epox 9nda3+ nforce3ultra, 1024mb Adata pc3200, 17895 3dmark01 , 5945 3dmark03, 2495 3dmark05

Permalänk

fast det var ju Xt som har fabriksfelen fast kolla kondningarna

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Tror nog att problemet blivit åtgärdat på ett eller annat sätt efter 7 år...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.