Permalänk
Medlem

Ettan har fulare grafik.
Det går inte att bygga ljud.
Spelet är en enda STOR bugg.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

hehe... kör 640x480 16 bit. Lägsta detaljer.. låg view distande.. de vill hacka lite på t.ex natten ändå.
På dagen med för den delen.. men på racetrack flytter det mumma

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

Fick mitt street legal idag, men fasen vad grafiken och känslan var dålig.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

jo... en hel del suger men ändå så kan jag inte slita mig från det!

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Fick mitt street legal idag, men fasen vad grafiken och känslan var dålig.

Se till att dra in alla 3 (eller 2 iaf) patcharna annars funkar det knappt alls.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk

Tjena grabbar.

Hur gör jag för att tjäna ihop pengar i SL Redline, innan uppgraderingen med patcharna så gick det ju att köra moneymakern, det går inte nu. Så det är ju lite trist att behöva sälja karosspanelerna för att få in trimpengar. Alla tips mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Det ända bra tipset är väl att antingen köpa en fin bil som har alla delar, iaf till en viss del. Trimma upp motorn så gått det går. Och köra dagsrace(notera DAGS) så många ggr det behövs för att kunna delta i Dragrace, vilket bör vara lite lättare tillslut.

Jag gjorde så att jag köpte en Duhen 1.8, sålde alla kaross delar. Köpte nytt block och lite tillbehör för att få den fungera. Körde några dagsrace och sedan blev det full fart i dragrace. Enbart för att skaffa delar till motorn och karossen

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Jag köpte en duhen 1,5:a, sålde motorn och köpte en 2,2:a och började med nattrace.

Jag vinner fortfarande alltid med min duhen 1,5 @ 2,2

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Asså spelet är på tok för lätt.
Köp en Duchen, vilken som helst. Sälj av alla karossdelar. In med en 900 hästars motor (troligen får du vänta med turbon och en bra låda). Kör några dagsrace så du får ihop till turbon och lådan. Kör lite mer dagsrace så du får ihop till racing upphängning, fjädrar etc. Se till att ha 1000 spänn och gå in i nattracen. In och reparera bilen vart 5:e lopp eller så.
Sen är det bara att rejsa, rejsa och rejsa. På typ dag 4 är du högst rankad i den röda klubben med samma bil du började med utan att ha bytt nått på bilen (förutom däck då). När bilen börjar närma sig 500 i prestige så köper du upp de värsta karroseridelarna för dina $100.000+ du sparat ihop så bilens prestige går över det magiska 750 strecket. Sedan köper du på dig ett (4 st) set däck, går med i ROC, strippar av alla karosseridelar igen, rejsar alla loppen, vinner en Prime DHL. Sätter i en 900 hästars V8 i den och kränger den runt närmsta lyktstolpe när bakvagnen släpper. Stänger av spelet och tittar i in väggen och säger "jaha?"
Nästa dag så lägger du in alla nya coola bilar typ original Badgen, Yottan, Ninjan, Sunset osv. Kopierar upp din savegame bil-slot och säljer av lite bilar och sedan är det bara att köpa bilar, stajla, rejsa, försöka få mer än 5 snutbilar efter en samtidigt osv...

(phu)

Den som frågar "Öh, hur får man 900 hästar", "vadå yotta" eller "roc?!!?11" får en smäll då allt står i denna tråden.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

men skaffa dej en golf. och bestäm dej för att klara hela spelet med bara framhjulsdrift! det håller jag på med

kan säga att det inte är lätt, vissa mostsåndare får man helt enkelt prejja av vägen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mockan
HALLÅ!?!?! hur vart ser man sina prestige poäng? är det 263/41 som är det? i sånna fall när man kör nattrace så förlorar man ju 1 prestige per bil man spöar... måste man köra ifrån poliser tills man har 750 prestige poäng? nån som kan förklara? snälla!

kör ifrån snuten, det är det enda jag gör, 5prestige per gång

så fort man har snuten efter sig så kör man ner i den tömda kanalen, dom kommer int efter dit, och vipps! så har man 5extra prestige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerslide
Tjena grabbar.

Hur gör jag för att tjäna ihop pengar i SL Redline, innan uppgraderingen med patcharna så gick det ju att köra moneymakern, det går inte nu. Så det är ju lite trist att behöva sälja karosspanelerna för att få in trimpengar. Alla tips mottages tacksamt.

du kör några natt race så att du fvinner lite bilar och sen säljer du dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
racea på dagen för att få mer prestige på bilen...
sen min nya nonus har 1010hästar
vet inte hur men ju mer motorn slits desto mer får man ur den motorn
dessutom har jag lekt lite med lådan på den bilen.. toppar strax över 400km/h
och gör 0-100 på ~3s 0-200 på ~7s
gött med drag i den
http://www.ovik.mine.nu/slegal/mos.jpg

hmm märkte nu att motorn är som den ska vara igen.. 923hp
buggigt.. motorn hade fått några 100cc mer än normalt

kan pressa min emer till nästan 500knyck.
märkte samma sak jag med hade ca 600hp i nonusen, for ut o natt race lite, kvadda bilen lite, kom till bax till garaget, och vipps! 700hp buggit eller?

Permalänk
Medlem

ok.. det var den HÄR tråden som handlade om street legal 2.. aja..

men jag kan inte köra pink slip.. inte en enda gång.. o då hade jag lagt in alla patcharna innan jag ens drog igång liret.. eller är det just det som är felet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
ok.. det var den HÄR tråden som handlade om street legal 2.. aja..

men jag kan inte köra pink slip.. inte en enda gång.. o då hade jag lagt in alla patcharna innan jag ens drog igång liret.. eller är det just det som är felet?

Aftersom AI'n (iaf med 2.1.6) klurar ut hur snabbt din bil går med tanke på hästkrafter etc så kommer bara de höga buden ($12000, Pink slips) fram om motståndaren tror att han kan slå dig. Så fixar du fram en lätt bil (ex Duchen Racing) ser till att bara ha runt 4-500 hästar och strippar alla delar och twekar lådan så pass bra att du inte behöver växla mer än 1 gång så ska du se att du får pink slips. Men då måste du kunna köra som ett pro också, uppväga hästarna mot skillz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det någon som kan köra spelet helt laggfritt? alltså med BRA fps?

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga här om någon som vet vad som är felet när Street legal 1 hänger upp min dator efter ett tag (mindre än 30min spelande). Jag har alla 4 patcharna, men ändock så verkar denna inte vilja funka så värst bra.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimRacer
Tänkte fråga här om någon som vet vad som är felet när Street legal 1 hänger upp min dator efter ett tag (mindre än 30min spelande). Jag har alla 4 patcharna, men ändock så verkar denna inte vilja funka så värst bra.

Det kanske inte spelet det är fel på utan din prossesors temperatur, kolla hur varm den.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Den ligger på ca 50 i temperatur(normal användning), idle så är den ca 45 (CPU: P4). Glömde nämna att det är de enda spelet som gör så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har fedeproblem... byggen en bil, men behöver driveshaft för att kunna köra den... var i hela friden köper jag en sån?? hittar absolut inte!

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk
Medlem

hittade d.. osjs på mig.... drivaxel var det ja.. fan

Visa signatur

Glöm storebror, Putin ser dig!

Permalänk

Ingen som har lust att lägga upp parts\engines\Einvagen_Duhen_Ishima_Focer\scripts\Duhen_Racing_BoostMaster_turbocharger.class
Det gick inte att installera senaste patchen när jag meckat lite med grejjerna, dumt nog så sparade jag inte orginalfilerna.

Edit: Ordnade det själv.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Aftersom AI'n (iaf med 2.1.6) klurar ut hur snabbt din bil går med tanke på hästkrafter etc så kommer bara de höga buden ($12000, Pink slips) fram om motståndaren tror att han kan slå dig. Så fixar du fram en lätt bil (ex Duchen Racing) ser till att bara ha runt 4-500 hästar och strippar alla delar och twekar lådan så pass bra att du inte behöver växla mer än 1 gång så ska du se att du får pink slips. Men då måste du kunna köra som ett pro också, uppväga hästarna mot skillz

Konstigt, för igår fick jag pinkslippa. hade bara trimmat lite bilar och stylat i några dagar så prestigen sjönk. Hade också precis fått min Nonus GT2.

2h Efter jag fick min GT2 så köpte jag en GT III!
Är det någon annan som har köpt den?
Det följde nämligen inte med någon motor så jag kör med 660hp GT2 motor.

Vill ha GT III blocket, men tror inte det finns.

btw Den ligger slickad på marken som ett frimärke:)

Permalänk
Medlem

Finns GT3? är de den lättade superverisionen av GT2 som väger typ 300 kg mindre aja ha så kul

Visa signatur

P182 | Corsair 620W | GA-P35-DS4 | E6750@3.28 | TuniQ Tower 120 | DDR2 1066 mHz | GTX465 1GB | Asus Xonar Essence STX | Razer Lycosa | G400 | Sennheiser PC161 | GigaWorks T40

Permalänk
Hedersmedlem

jo jag laddade ner ett savegame med GTIII och j****r vad bra den ligger mot vägen!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Hmm.. hur många patchar finns det?
Tycker en del snackar om flera stycken

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

3 st. 2.14, 2.15, 2.16

Permalänk
Medlem

ingen som har ett save med prime ? mitt save försvann så jag ha fått börja omm =(

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga, för jag funderar på att beställa spelet.

Är det snygg grafik?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem