Ut2k3 kraschar ut till windows!

Permalänk
Medlem

Ut2k3 kraschar ut till windows!

Hejsan!

Det är så att jag fått ett mkt egendomligt problem med mitt ut2k3. I början funkade det perfekt och allt var frid och fröjd, men nu helt plötsligt har det börjat krasch ut till windows titt som tätt. Det är när jag har lirat en stund och ska byta och gå en på en annan server (en godtycklig server), så laddar det det upp man springer runt i nån sekund, sedan BOM! Spelet kraschar ut till windows med följande felmeddelande:

CPU: GenuineIntel Unknown processor @ 2663 MHz with 510MB RAM
Video: RADEON 9600 SERIES (6368)

General protection fault!

History: AActor::PostNetReceive <- HandleStream <- UActorChannel::ReceivedBunch <- (Actor Shark0) <- UChannel::ReceivedSequencedBunch <- Direct <- UChannel::ReceivedRawBunch <- DispatchDataToChannel <- BunchData <- UNetConnection::ReceivedPacket <- UNetConnection::ReceivedRawPacket <- UTcpNetDriver::TickDispatch <- UpdatePreNet <- ULevel::Tick <- (NetMode=3) <- TickLevel <- UGameEngine::Tick <- UpdateWorld <- MainLoop

...nån som har en aning om vad det är som strular. Spelet är helt orginal, inget är gjort/installerat mera än det som kom med spelet.

Efter kraschen så går det inte gå ut på internet heller. Har haft en del problem med routern som slänger ut mig ifrån internet då och då... Är det här skon klämmer tro???

Efter det vägrar spelet att starta. Omstart av datorn krävs...sedan är det bara på att igen.

Nån som vet o kan hjälpa mig tillrätta?

mvh KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk

Verkar som den klagar på att den inte känner igen processorn. Har du överklockat den?

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? Det verkar inte vara helt up-to-date...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Alltså...datorn är helt nyköpt för ngn månad sedan och moderkortet är up to date. Har inte heller klockat processorn. Det är bara ut2k3 som små strular såhära...alla andra spel fungerar klockrent.

Mera förslag?

Mvh KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255

Permalänk
Medlem

Re: Ut2k3 kraschar ut till windows!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KaliZ
...nån som har en aning om vad det är som strular. Spelet är helt orginal, inget är gjort/installerat mera än det som kom med spelet.

Har du installerat senaste patchen 2225? Kanske inte har någon betydelse, men se till att du har den i alla fall.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ut2k3 kraschar ut till windows!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salem
Har du installerat senaste patchen 2225? Kanske inte har någon betydelse, men se till att du har den i alla fall.

...Spelet kraschade igen... testade att installera patchen som du föreslog och faktiskt! Det fungerade problemfritt denna gången. Hoppas det håller i sig.

Tack för hjälpen.

mvh KaliZ

Visa signatur

Lenovo k450
intel i7 3,6 GHz
16 GB RAM, Radeon R9 255