Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Få alt gr att fungera på bärbar i debian

Permalänk
Medlem

Få alt gr att fungera på bärbar i debian

Hej

Har inte fått min alt gr tangent att fungera på min bärbara. Den kör debian med 2.4.22 kernel.

Kör svensk tecken uppsättning och åäö funkar men inte alt gr. Det är en Compaq Armada M700

Tänkte ha den att programmera c++ på med det blir lite jobbigt när man inte kan göra {} även att inte kunna göra @ är jobbigt i längden

Någon som har en idé på hur man kan fixa det?

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk

Option "nodeadkeys" eller vad det heter i xfree configen, borde inte det hjälpa eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Epox 8rda+ , 2500+ @ 225*11, 80 GB , 512 mb 333, gf4, eheim 1048, swiftech MCW 5000, black ice pro
| Gentoo!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med laptops, men jag ändrade pc104 till pc105 i min XF86Config fil

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

Det fixar väl bara |, > och < (och säkert nån mer) .. altgr funkar väl ändå? Typ @ osv funkar innan alltså.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

nodeadkeys samt rätt antal tangenter i layouten ska fungera, har haft samma problem men på min xe3 2'a men jag kommer inte ihåg exakt hur jag löste det, bara har för mig att det var så.
God jul på er

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]