Permalänk

Problem med nytt Soltek Moderkort..

Tjenahej.

Jag har bytt ut min färdigköpta 1800+ HP burk och fått problem...

Låda Chieftec Midi BX-03B-b-b 360W "ny"

Moderkort Soltek SL-75FRN2 "ny"

Minne Kingston 512mb PC3200 cas2 400MHz "ny"

Graffekort Radeon 9600pro 128mb "ny" Med catalyst 3.9

Processor Amd Athlon XP 1800+ "från tidagare burk"

HD Samsung SV6003H "från tidigare burk"

Problemen är följande:

1. Min processor arbetar i 100% när jag lirar spel typ CS, men vid vanlig aktivitet så ligger den mellan 2-10% I den förra burken arbetade den i ca 60% vid spel osv. Temperaturen varierar mellan 32-48 grader.
Jag har ändrat Fsb´n till 133 i bios.
Utan förvarning kan datorn starta om och olika program avslutas.

2. Det inbyggda ljudkortet AC´97 funkar förutom att när jag använder headset, när jag pratar tex i ventrilo eller CS så hörs det i micen vad jag hör i mina lurar...? Jag har för nu preliminärt installerat ett separat ljudkort och då funkar det bra men det ljudkortet är gammalt som gatan och jag vill ju använda det befintliga med dess alla inställningar.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Danne

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !

Permalänk
Medlem

Antingen har du fått det om bakfoten, eller så har windows fått de tom bakfoten.

Alla spel, tex. cs använder processorn till 100% för att få så hög framerate som möjligt. Det ska vara så.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Du formaterade väll hårddisken när du satt in den i den nya ?

Om inte gör det.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

1. Processorn SKA arbeta i 100% när du lirar CS. Annars e det något fel
2. Stäng av "mic" i "ljudegenskaper" i windows.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk

Tack för all hjälp..

Korrekt och snabbt.

/Danne

Visa signatur

C-64 Turbo snabb som satan !