Permalänk
Medlem

Så om jag förstått rätt så är den klar nu? Isåfall måste vi få se bilder

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niclas_supra
Vart besviken på resultatet kan jag säga slarvigt lackad mm

Vad menar du med det?
Du har ju inte ens sett den?
Sluta dryga nu niclas...

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

jag såg den på dh.. lackeringen var ju inte bra, och gallret var buckligt?
sen en annan sak ja inte tycker om är att hela idén en kopierad rakt av.

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Nä, minst sagt icke-originellt. Förstår inte riktigt varför denna tråd fått så mycket uppmärksamhet... Clew har ju inte ens något att visa upp.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att att lackeringen å det hela såg väldigt bra ut Clew, det enda jag tyckte så lite mindre bra ut var väl gallret, det var aningen "buckligt"...
Men annars var det ett jättefint jobb!
Och vad menar ni andra med "icke-orginellt" ?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Att det inte är särskilt originellt kanske?

Permalänk
Avstängd

tycker att från de bilder som finns ser hela bygget bra ut och snyggt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
Att det inte är särskilt originellt kanske?

Ja men VAD är det som inte är orginellt? Du kan ju inte bara säga att det är icke-orginellt utan att ha en åsikt om VAD som är icke-orginellt med det.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Ja men som sypher sade, hela idéen är ju snodd rakt av. Ta en titt på projekt-loggarna på bit-tech.net. Visst, en modd behöver inte alltid vara unik, men det verkar som folk tror det då denna tråd är på 15 sidor.

Permalänk
Medlem

Tycker kanske inte att det blev en förbättring på den visuella fronten jemfört med dragon. Men jag tycker därimot att det är ett bra arbete av en 15åring. Att han lyckats fånga mycket intresse genom hans bilder är väl bara bra?

Permalänk
Medlem

vilka bilder?

Permalänk
Citat:

Nä, minst sagt icke-originellt. Förstår inte riktigt varför denna tråd fått så mycket uppmärksamhet... Clew har ju inte ens något att visa upp.

Vad man än gör så finns det ju alltid någon som har gjort det innan. Jag har i alla fall sett det som en ganska orginell mod och orsaken till att han har fått uppmärksamhet är nog att han har postat bilder under arbetets gång == inspiration till oss andra.

Citat:

Ja men som sypher sade, hela idéen är ju snodd rakt av. Ta en titt på projekt-loggarna på bit-tech.net. Visst, en modd behöver inte alltid vara unik, men det verkar som folk tror det då denna tråd är på 15 sidor.

Jag funderar på att göra något liknande själv, unikt eller inte, men jag hittar inte det projektet hos bit-tech...har du en länk eller ett projektnamn? Vad gäller dom 15 sidorna så kolla på ovanstående svar...tycker fortfarande att det är imponerande och inspirerande, särskilt om killen är 15år!

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk

Inte konstigt att tråden är på över 15 sidor då 14 av dem är "chat".. Tråden var bra och så tills alla gamar började skrika efter bilder..
tror inte bilderna kommer upp mycket snabbare om 100st skriver att de vill se fler bilder än om det är 2-3st som skriver..

Unikt eller inte? det kanske är snyggare gjort än den som gjorde exemplar nr1? (vet dock inte då jag inte sett ett exemplar nr1...)

Permalänk

Jo lars jag har sett den

Permalänk
Medlem

Så den e fullständigt klar nu?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk

kolla i galleriet, han har bilder där

Permalänk

Fast de bilderna är ju minimala p.g.a. swecs svintråkiga gallerisystem..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså vems galleri skulle man kolla??
Clews??
Har sökt på honom men d kommer inte upp nåt

please help me out

Permalänk
Medlem

jah, sökfuntionen i galleriet är helt värdelös, SweC-redaktionen kan ni göra så man kan söka efter användarnamn också?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
asså vems galleri skulle man kolla??
Clews??
Har sökt på honom men d kommer inte upp nåt

please help me out

Clews chieftec

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

jo men det såg ju rätt snajsigt ut ju...
vart ju bra!!

Permalänk
Medlem

Blev ju skit snyggt! Bra jobbat

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksilver
Vad man än gör så finns det ju alltid någon som har gjort det innan. Jag har i alla fall sett det som en ganska orginell mod och orsaken till att han har fått uppmärksamhet är nog att han har postat bilder under arbetets gång == inspiration till oss andra.

Jag funderar på att göra något liknande själv, unikt eller inte, men jag hittar inte det projektet hos bit-tech...har du en länk eller ett projektnamn? Vad gäller dom 15 sidorna så kolla på ovanstående svar...tycker fortfarande att det är imponerande och inspirerande, särskilt om killen är 15år!

Man gör ju om sin låda för att andra ska se det, och jag hade bara sett det positift om andra kopierade eller gjorde liknande saker som jag har gjort, Annars kan man lika bra bygga en låda av tegelstenar

Visa signatur

glaset är halvfullt

Permalänk
Medlem

Bra idé!

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quicksilver

Chiftech @Bit-tech....(Terroristen här är exemplat nr1 )
tomas här är den... (Var juh tvungen att leta på den!)

Ni som tycker detta är unikt kan juh bita sig i läppen då iaf jag anser att
ursprungs projektet som publicerades på Bit-Tech är mycket snyggare.

PS. Sedan förstår jag inte varför man spar den sista fula korven längst
ner på fronten... Måste juh bli snyggare utan. DS.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk

Tackar ptz0n!

Citat:

PS. Sedan förstår jag inte varför man spar den sista fula korven längst
ner på fronten... Måste juh bli snyggare utan. DS.

Kan inte mer än hålla med, den ryker definitivt om jag får ändan ur och börjar skära...

Visa signatur

--== Quiksilver ==--

Permalänk
Medlem

Jag önskar att jag var lika bra som honom på det där..
Han kan verkligen få det perfekt, jag är nöjd, men det är inte perfekt.
Han kanske inte har samma budget som jag hade heller : /

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

Clew
tycker det ser skit bra ut.. skulle alldrig klara av å göra det så bra själv..
Dom flesta som klankar ner på dej är bara avunsjuka för dom inte gör sånt här själva..

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Medlem

kan man få se bilder på hur det ser ut i dagläget?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

jaa, kan du inte visa.. skulle vara kul

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||