Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Förste svensk till 29K

Efter en händelserik vecka med hård kamp mot Stinger, blev jag först till 29k. Det blir intressant att se vem om någon lyckas ta 30k innan SM är avgjort. 19 dagar kvar och allvaret har börjat

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7324257

Det är ingen tvekan om att Stinger kommer svara på det här, men vi pressar varandra till nya resultat och det är bra

Visa signatur

FX-51@2928mhz | Asus SK8V | 2x512mb Corsair 3200RE | 9800XT

Permalänk
Medlem

Kna man få reda på vad du har för grejer i burken osv lite mera exakta detaljer tro?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Grattis...hoppas man får höra mer av er framtiden=)
sj har man ju 8000p men jag kommer nog att fixa er allihop..
jaja slut på skämtandet och åter igen grattis..

Edit: vad får du i 3dmark03?

Visa signatur

*-* Gigabyte GA-EP45-DS3LR *-* Intel Core 2 Duo E6600 *-* 4096mb PC2-6400 *-* Nvidia MSI 260GTX 896mb *-* 1.8TB *-*
Ägd av:Streetlab

Permalänk
Avstängd

svenskt?? varför står det "my computer" då?

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

Fint McMurphy, tummen upp för svenska rekord :up:.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Haha En Sherlock i farten har en engelsk Win2k helt enkelt.. 3Dmark03 har jag ett 1år gammalt resultat på 5400 som jag inte kan publicera som bäst

Uppdaterade sign med Nuvarande hårdvara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är resultatet taget med prometeia och vapo på grafikkortet? Isåfall är de moddade eller?
Är det inte så att Oppainter,Fugger och dem använder kaskadkylare? Eller det har de inte börjat använda det än.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Fy fan va jag hatar dig nu
Vill också ha en amd 64 (för det är väll det du har va?).

Men grattis måste man ju säga iaf, lycka till med vidare klockning.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

29000 !!!!?? thats some freaky shit man

Nej men allvarligt så är det en jävla bra prestation! hoppas att du får användning av din 64-bitars AMD och jag hoppas att vi andra inom en snar framtid kommer att kunna ta del av AMDs (och kanske P4s) framtida lösningar på 64-bitars CPUer då dessa som tillverkas nu verkar fortfarande vara i test stadiet

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Ruskit bra McMurphy

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

bra jöbbat! nu vill man bara ha en egen liten FX-51a

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Medlem

Om arne kommer sig över en prommy och/eller FX-51 så är han där och slåss också. Men Arne Anka har ju en förkärlek till luft verkar det ju som :). I vilket fall som helst är det kul att se att Sverige har saker att säga till om i världstoppen på även detta område. Förjävla kul McMurphy, grattis. Fortsätt att hålla oss uppdaterade, nu är ju ändå världsrekordet inom räckhåll!

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk
Medlem

McMurphy du kan få ett tips av mig, tippset kanske inte är så bra men.
Ställ datorn nära ett fönster öppna den. Och sen riktar du en STOR fläkt mot moderkortet. Men inte allt för nära fönstret så du blåser snö på datorn

Då kanske du kan klocka lite till

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Grattis, inte hel fel, det där!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower

Jag är också svensk, men jag vill inte ha en svensk Windows-version för det.

Permalänk

Grattis, oerhört bra jobbat! Knäcker du eller Stinger 30k innan Julafton tro?

Permalänk
Medlem

Fasen va grym score!! Nice work

Permalänk
Medlem

ja det är väll inte mer att säja än, Vilken jävla score hoppas nån av er knäcker 30k, o kanske opp ?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower

Om du kollar nere i hörnet på skärmen i trayen så ser du att han använder svensk tangentbordslayout.

Visa signatur
Permalänk

Det var ju med god marginal över 29k också

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tack ska ni ha allihopa!:D Det ska nog mycket till om jag eller Stinger tar 30k men jag säger inte att det är helt kört

Pandrone--> Jo det är med R404a moddade Mach II och Vapochill Classic som det kyls, Macci och FUGGER har kaskader, men OPPs resultat är nog kyld av enstegs-system än så länge..

Gh0zTziLa--> Jag tycker att grejerna är väldigt stabila och känns inte alls som något teststadium. jag har kört krävande matlab-beräkningar i ett par dygn på en hastighet som ger ett SuperPI på 31S Fullständigt stabilt. Fast jag kan inte uttala mig om vanliga A64, det får ni fråga Stinger eller marquzz om.

Isen--> Jo det ska bli benchande i kallrum framöver, men det är upptaget till mina och [krook]´s ln2/duron lekar i dag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det var som fan får man väll säga då

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

bra jobbat mannen! va kör du ditt gfx i?

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Tror inte han avslöjar det än då SM, pågår för fullt;)(personligen skulle jag då inte sagt ett ljud om inst o klock, förns 1 Januari;))

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

GRATTIS! Tycker du ska skriva en bok om överklockning, skulle ju vara trevligt annars får vi tvinga Stinger till det

Visa signatur

Antec P-One P160 | Cheiftech 360W | Abit NF7S-2.0 | AMD XP-M 2400+ | 2x 256mb ADATA PC3200 Winbond BH-5 | Sp-97 (Vantec Thermalflow) | Leadtek GeForce 4 Ti4400 | Pioneer 5.1 THX (ext. förstärkare) | Intellimouse 3.0 + Logitech SE Keyboard | WDD S-ATA 40GB, Samsung S-ATA 160 Gb| P95 Stable

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
bra jobbat mannen! va kör du ditt gfx i?

Näe, jag mörkar lite Nån som var intresserad att veta hur mina och [Krook]´s ln2 äventyr gick i kväll kan kika här http://www.techsweden.org/viewtopic.php?t=1371 Inte helt klockrent tyvärr..

Om 30 år kanske man gjort tillräckligt med tok för att skriva en bok

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, personligen tycker jag de nyare nforce-korten känns kassa ordentliga överklockningar. Tacka vet jag kt7a Fungerar fortfarande efter 3V+ till cpu:n

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Hmm, personligen tycker jag de nyare nforce-korten känns kassa ordentliga överklockningar. Tacka vet jag kt7a Fungerar fortfarande efter 3V+ till cpu:n

Det var bättre för :), Sämre kvalitet på dagens kort enligt min åsikt ivarjefall"om man presar dem hårt)

Även om mitt NF7-S inte dog av vdd@2.9v "råkade köra lite för högt engång :)"

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

STÖRT!!
Själv har jag typ 7000.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMurphy
Näe, jag mörkar lite Nån som var intresserad att veta hur mina och [Krook]´s ln2 äventyr gick i kväll kan kika här http://www.techsweden.org/viewtopic.php?t=1371 Inte helt klockrent tyvärr..

Om 30 år kanske man gjort tillräckligt med tok för att skriva en bok

Nice rimmat

"Om 30 år kanske man gjort tillräckligt med tok för att skriva en bok "

nice score som fan, rent smutt med ett stort !

Visa signatur

Kompressor/Phasechange kylning, kommentarer ider och tankar är vällkomna via mail zejtan@techsweden.org http://www.techsweden.org/viewforum.php?f=29
ZejtaN Goes Direct Dye !
http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?t=49483

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha Zejtan Kul att någon uppskattade mitt usla rim

Visa signatur