Permalänk
Medlem

Lustigt!, moderbord!

jag har varit runt på umeå´s alla data butiker (3-4 ) =P hehe.
Vad dem har sagt till mig när jag frågat vad dem tyckt om abit nf7-s , eller hela abit generellt så har alla svarat:
Nej vi vägrar ta abit upp till så mycket som 50% av borden krashar eller måste reklameras, så det vill vi inte ha längre.

Lustigt att alla har hafft den åsikten.
visserligen har jag också hört om detta tidigare( tex här på swec )
så vad säger ni, Abit nf7-s värt kort ?
Eller finns det anndra värda kort i 1000-1200 kr klassen.
(AMD)

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk

Det finns nog andra värda kort typ epox 8rda3+ och asus kortet. kommer inte ihåg vad det hette men jag skulle föredra abit(som jag har gjort). MItt har funkat prima. inte ens strulat

Permalänk
Medlem

Skulle nog köpt DFI Lanparty Rev B, verkar grymt!

3.3Vdimm, 1.95Vdd och 2.0Vcore. Moderkortet har Vcore kretsen HIP6301 vilket det finns väldigt simpla Vcore moddar till om du vill ha över 2.0Vcore också, så det är ingen fara.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Att de går sönder ofta: Kan ju bero på att NF7-S är/var ett mycket populärt överklockarkort på AMD sidan.

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pandrone
Att de går sönder ofta: Kan ju bero på att NF7-S är/var ett mycket populärt överklockarkort på AMD sidan.

Klart att man får läsa om fler trasiga moderkort om det är väldigt populärt. Men man kan inte komma ifrån att det är eller har varit extra problem just med NF7-S.

Själv har jag haft 3st döda NF7-S, jag gav upp & köpte mig ett 8RDA3+ istället som funkat bra. NF7-S är ett riktigt bra moderkort, ingen tvekan om det, men kvalitén är inte bäst. tyvärr.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

8rda+ ver 2,2 ger vcore 2,2v, vdimm 2,9v och vdd 2v
Bra kylning både på nb och sb.

EDIT: Sitter på ett limited edition själv

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Lyssna inte på någon som jobbar inom datorbutiker i umeå de verkar inte kunna något och de flesta är inte uppdaterade och kunniga för huvudtaget. Försök skaffa dig en uppfattning själv så slipper du bli lurad av folk som inte vet någoting.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
Lyssna inte på någon som jobbar inom datorbutiker i umeå de verkar inte kunna något och de flesta är inte uppdaterade och kunniga för huvudtaget. Försök skaffa dig en uppfattning själv så slipper du bli lurad av folk som inte vet någoting.

Faktum är att många NF7-s går sönder. Vad vill du få fram?

Permalänk
Medlem

men hur ofantligt många har inte köpt ett sådant kort då? om man tittar till % på antalet sålda kort tror jag inte siffrorna är lika skrämande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
men hur ofantligt många har inte köpt ett sådant kort då? om man tittar till % på antalet sålda kort tror jag inte siffrorna är lika skrämande

Du verkar inte inse att det är något fel på just NF7-S serien. Många har haft 1-5st döda moderkort....PER person!

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem

Visst har man hört om många som har haft problem med sinna nf7-s men mitt fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

okey tack för svar...annars är 1060 kr på komplett.se ett bra pris ?
och är det ett bra kort ?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Idag skulle jag hellre provat ett AN7. det jag köpte från overclockers.se funkar klockrent, inga problem alls och det har inte det kända snittet heller.
Jag har inte maxat nån fsb än, jag tänkte låta NB brännas in lite vid 200 först.

Men köper du ett NF7-S och är rädd för att de kan strula så köp det över disk istället mycket enklare att byta då å slippa paktera och skicka iväg skiten å vara utan i nån månad.