Skillnad mellan z-680 och 550THX centerhögtalare?

Permalänk
Medlem

Skillnad mellan z-680 och 550THX centerhögtalare?

Går i tankar mellan dessa. Megaworksen är ju mycket billigare och har en bäättre centerhögtalare, medans logitech har bättre bas, funktioner, tekniskt med inbyggda dekoders osv.

Men hur stor skillnad är det i centerhögtalaren mellan dessa?

Hade tänkt använda i ett stort tv-rum på kanske 6*4 meter. Rummet är mycket större men det är detta utrymme som är lämpligt för tv:n.

Sitter på FourPointSurround 1500 vid datorn nu (litet rum) och vill ha nya bra högtalare som man kan använda både vid datorn och tv:n.

550THX center är jättebra, men är z-680 centern bra eller dålig? (om man uttrycker det så)

Vad tycker ni? Vilka högtalare är bäst av dessa? Eller räcker det kanske med z-560?

Mvh Mattias

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk
Medlem

Jag har ett MegaWorks 550THX hemma och jag måste medge att ljudet är klockrent, har inte lyssnat på Logitech-högtalarna dock, jag föll för recentionerna.
Centern fungerar utmärkt, har absolut inga klagomål. Tvivlar på att Logi's center skulle vara sämmre, eller bättre för den delen.

Sen att högtalarna är svarta och kan gömmas relativt lätt gör inte saken sämmre.
Jag stog inför samma val men priset avgjorde duellen.

Vill du har lite mer kräm så har ju Creative lanserat GigaWorks.

Visa signatur

If you fool around with a thing too much you will screw it up.

Permalänk
Medlem

Megaworks är bra högtalare men om du ska använda högtalarna allt möjligt, inte bara som datorhögtalare, tycker jag att Z-680 är ett bättre val. Detta pga. överlägsna funktioner och teknik.Du kanske vill koppla in en DVD-spelare eller en spelkonsoll?

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Inaktiv

MegaWorks 550THX tycker jag att du ska ta z860 centern är skit och den är ju den viktigaste högtalaren i hemmabio.

Permalänk

kan man koppla MegaWorks 550THX till dvdn???

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaap
MegaWorks 550THX tycker jag att du ska ta z860 centern är skit och den är ju den viktigaste högtalaren i hemmabio.

Sedan ska man väl inte döma ett helt system efter centerhögtalaren? När man tex. lyssnar på musik använder man ju inte centern ändå. (Inte jag iaf, musik ska lyssnas i stereo enligt moi.) Och musik spelas väl till 90% hos de flesta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av L337m45+3R
kan man koppla MegaWorks 550THX till dvdn???

Inte på något bra sätt nej. 550THX har väl enbart en 3,5 mm ingång? (Förutom ingångarna för ljudkortet givetvis).

Det var detta 550THX föll på när jag valde. Centerhögtalaren må kanske spela aningen bättre men systemet har kassa inkopplingsmöjligheter och har inga dekoders.

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Inaktiv

Det är klar att man inte lyssnar på musik ur centern vem gör det? Det har man bara suben och fronterna till. Centern är ju viktig när det är film.

Permalänk
Medlem

har ett Z-680 paket.. och jag tycker att centern är fullt duglig... till allt vare sig musik lr film...
jag tycker att du ska köpa Z-680 iaf.. du kommer inte att bli missnöjd

men om du inte vill ha de så kan du ju alltid ta en titt på Gigaworks som verkar jäkligt kraftigt

Visa signatur

Ägare av en Z600 ;)

Permalänk
Medlem

Oavsett val så blir man nog inte missnöjd.

Visa signatur

If you fool around with a thing too much you will screw it up.

Permalänk
Medlem

Agree där med ormatron

Visa signatur

Ägare av en Z600 ;)

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att z-680 har fått grymt bra recensioner! Googla lite så hittar du flertalet recensioner, finns även en som sweclockers gjort...

Sitter själv och väntar på att man ska få hem sitt beställda z-680 som ska användas som hemmabio

Permalänk
Medlem

Känns som att de flesta som tycker om dessa väljer z-680, trots priset.
Låter ju bra eftersom jag även lutar åt det hållet.
Då återstår det bara att se vart man kan hitta dem billigast.
(brukar frakten höjas mycket vid sådana stora och tunga paket?)

Tack för alla svar

Visa signatur

Athlon XP 1700+@2100+ T-Bred, Asus A7v133, 256mb, Creative GeForce 2 GTS, SBLive! Player 1024, WD800JB (80GB 8mb cache), XP Pro

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om du har läst http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030527_logitech...

Satelliterna är inte direkt förändrade sedan förra systemet och de kan hantera en mycket hög volym. Centern är ny för oss och naturligtvis spännande att höra hur den presterade i filmsammanhang. Eftersom Z-560 inte har 5.1 jämförde vi med MegaWorks 550THX. Här måste jag säga att centerhögtalaren i Megaworkspaketet presterade bättre än den från Logitech.

Skriver: Mårten Johansson

Ska du ha det till mycket film så kör på creative. Hadde jag gjort

Permalänk

jag köpte z-680 igår.. det är mycket bang for the buck

Visa signatur

It's like this, you know, this L33T thing, that you do when you, like, ownz someone