Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Köp av MSI MS-865PE-NEO2-FIS2R i865PE??

Permalänk
Medlem

Köp av MSI MS-865PE-NEO2-FIS2R i865PE??

Hej jag vill/måste ha lite hjälp med mitt köp av MSI MS-865PE-NEO2-FIS2R i865PE från db

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSI865PENEO2...

Frågor:
Kan jag klocka BRA på det moderkort, jag har just köpt 2*512
A-DATA från Overclockers.se och är ganska sugen på att krama
ur max ur min gammla p4a 2,5.
Kan jag köra prescott på det kortet??
Och är det stabil RAID på kortet för jag behöver RAID,SATA och
BRA klockmöjligheter...

Vill inte ha propaganda för ngt ASUS P4C800 kort vill inte ha ett sånt till (inte för att jag inte är nöjd med det men :)...)

Jag är tacksam för SERIÖSA svar som har lite underlag!!

Visa signatur

Knappen "Citera" är bra, för då hittar jag tillbaka :)

Permalänk

Har ett msi neo2-ls och kan verkligen inte rekommendera kortet. Fsb inställt i bios och det som visas i windows kan ibland skilja så mkt som 8mhz, och det är inte det s.k "dynamic overclocking". Minnesdividers fungerar överhuvudtaget inte för mig i annat än 220mhz fsb lr mindre. Minnesinställningarna lever också sitt eget liv och vill inte ändra på sig då man överklockar utan stannar kvar vid "autoinställningen" på minnet. Vcore är jätteostabil o alldeles för låg även utan överklockning så ligger den mellan 1.475-1.5, vid oc blir det bara värre. Dessutom har moderkortet en förmåga att göra roliga pipljud och inte vilja starta, för att i nästa sekund starta klockrent utan att man har ändrat något.

Permalänk

PirPaars,
har ett 865PE-NEO2-FIS2R som jag är nöjd med.
stabilt med bra oc egenskaper ( förutom DOT & PAT som jag enbart tycker användbart utan oc ).
i dagsläget kan det vara intressant att satsa på nya "rev2" PS-serien som precis kommit ut på marknaden, detta har bl.a. förbättrat minnesstöd & prescottkompabilitet. http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

MSi har också ett eget bra forum
http://forum.msi.com.tw/board.php?boardid=10&sid=95a4159ed367...

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk

Nej fan, En p4 2,53 går typ inte högre än 2,82 GHz. Fast det är primestabil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Nej fan, En p4 2,53 går typ inte högre än 2,82 GHz. Fast det är primestabil.

Du, med mitt asus p4c800 deluxe kom ja upp i 3,3. omän med minde instabilitet men de var minnet. Och 3,0 ska inte vara ngt problem om du inte har pc133 minnen, vilket du inte har ser jag men ja vill högre än 3,3, ja vill uppåt 3,6-3,8 och det ska vara möjligt om du har rätt system (mb, minnen, CPU, KYLNING)

Och tack bejon2000 för länkarna de hjälpte MKT, men sidan för vilka minnen man kunde använda var nere, vad kör du för minnen?? tror du att A-data's bh-minnen funker bra??

Visa signatur

Permalänk

länken fungerar för mig, kanske bara tillfälligt nere.
minnesstödet står längst ner på samma sida.
själv använder jag 2x256 twinmos 3200 minnen - inga toppminnen, men funkar.

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem

Tack bejon2000 länken funka när jag la in Opera7 (fel på iexplorer) och där läste jag ödestigen fackta: mina minnen fungerar inte!! :(:(:(

Men tack för allt ändå!

Visa signatur

Permalänk

det finns stor chans att dina minnen funkar även om dom inte finns med på listan på testade minnen.
skillnaden är bara leverantören friskriver ansvaret om det inte fungerar. dom testar sällan alla minnen på marknaden och listan uppdateras dåligt med nya minne efter det att moderkortet väl är släppt.
vill du vara 100% säker är det bättre att välja ett moderkort som är testat med just din spec. på minnesmodulerna, eller chansa lite.
något man bör undvika oavsett är att nyttja alla 4 minnesloten på 865/875 chipset korten, det brukar kunna strula en del.
lycka till..................

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men de e testat men me ch-5 cipen o mitt e bh-5!!
tror du att de funker endå eller???

Visa signatur

Permalänk

moderkortet är testat med AData 256mb ch-5 minnesmodul.
du har Adata 512mb bh-5 minnedsmodul.
förmodligen fungerar det, men med minnen vet man aldrig 100%.
ställ din fråga på det internationella msi forumet om ngn annan kör med din minneskonfig. på
865PE Neo2 FIS2R kortet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okok

Visa signatur