Permalänk
Inaktiv

Scannad av Antipiracybyra Sweden?

Jag skaffade PeerGuardian på inrådan av min polare. Först förstod jag inte varför då jag inte kopierar olagliga saker. Jag använder DC++ för att chatta med likasinnade som delar program bilder och filmer som de själv har gjort (Ofta typ Jack Ass kopior eller Paintball och CS filmer).

Men jag har inte använt DC++ eller nått annat sedan nyår, men jag märkte att PeerGuardian har blokerat Antipiracybyra Swede 26 ggr idag med 4st olika IP adresser.

Men varför scannar de mig? Jag har inte vart på någon udda sida. Jag har vandrat mellan SweClockers, Expressen, Aftonbladet, DN, CNN och WebAttack och andra freware och shareware sidor. Det känns irriterande när man vet att Antipiracybyra Swede hålt på att få kontakt med min dator ca 26 ggr på en dag och man vill veta vad de letar efter. För om de ringer mig kan jag bjuda hem dem på kaffe om de vill... men de lär ju få betala för kaffet, men jag her inget att dölja i min dator.

Permalänk
Medlem

kan vara nån annan som hade ditt ip innan dig?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Heh, istället för att klaga på att APB scannar av dig 26 ggr på en dag kanske du ska börja fundera på att det kanske är programmet Peerguardin som det inte riktigt står rätt till med? Jag vet inte vem skaparen är av det programmet och om det är seriöst eller inte, men alla som testat det programmet har kommit med rapporter att allt från www.whitehouse.com till www.www.passagen.se är APB

Btw så säger väl Peerguardin till när en connection mellan det Ip:et och din dator försöker establas, antagligen borde det varit ett par hemsidor som du inte kunde surfa in på?

Avinstallera skitprogrammet!

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Heh, istället för att klaga på att APB scannar av dig 26 ggr på en dag kanske du ska börja fundera på att det kanske är programmet Peerguardin som det inte riktigt står rätt till med? Jag vet inte vem skaparen är av det programmet och om det är seriöst eller inte, men alla som testat det programmet har kommit med rapporter att allt från www.whitehouse.com till www.www.passagen.se är APB

Btw så säger väl Peerguardin till när en connection mellan det Ip:et och din dator försöker establas, antagligen borde det varit ett par hemsidor som du inte kunde surfa in på?

Avinstallera skitprogrammet!

Jo. Men jag har kollat upp de IP adresser som PeerGuardian blokerade och det är mycket riktigt APB. Min polare fick tex att den plokerade någon hanbollssida, men det gör inget då dessa inte skall scanna ens dator och www.whitehouse.com är knappast så seriös att man vill att de skall få komma i kontakt med din dator. För mig har den bara blokerat APB och några reklamsidor.

Permalänk
Medlem

skitprogram

jag kör oxå peer guardian och märkte att hewlett packard scannade mig hela tiden, då visade det sig att min skrivare blev blockerad, alltså från mitt lokala nätverk. det verkar vara ett jävla skitprogram. har även polare som har strul med lokala nätverket när programmet är igång.

Permalänk
Hedersmedlem

Senast jag testade programmet drog det ~90% CPU och gjorde datorn i stort sett obrukbar om man skulle använda den till annat samtidigt som programmet var igång.

Men iaf. på vilken port etc. försöker de ansluta till dig? Skicka ett mail till dem eller till dess abuse-adress och kolla vad de svarar.

Permalänk
Inaktiv

Re: skitprogram

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lithium
jag kör oxå peer guardian och märkte att hewlett packard scannade mig hela tiden, då visade det sig att min skrivare blev blockerad, alltså från mitt lokala nätverk. det verkar vara ett jävla skitprogram. har även polare som har strul med lokala nätverket när programmet är igång.

En beta variant hadde detta problem, men om man använder "1.99 pr10" så försvinner detta. Dock kan Trillian ibland strula och ta 90% av CPUn när man kör PeerGuardian. Jag har som sagt inga problem med detta program förutom att det avslöjar vissa som vill in på datorn.
Normalt kommer en IP åt gången, men när samma IP försöker gå in under en längre tid eller att närliggande nummer försöker nått så blir man misstänksam.

Jag tyckte programmet var bra då det loggar IP nummer samt att man kan editera IP listan om man vill. Blev bara intreserad av hur APB jobbar då de verkar scanna IP adresser lite huller om buller. Tänk om de stämmer mig för att någon annan tankat nått med samma IPnummer.

Permalänk
Medlem

varför bry sej om apb, dom är ingen myndighet, polis, dom är vanliga jurister som jagar piratkopierare, har typ samma rättigheter som vi, tycker bara de lite överdrivet med apb just nu! chill out!!

Permalänk
Medlem

Har APB rättigheter att scanna av folk hur de vill?

Permalänk
Medlem

Scanna e väl knappast enligt reglerna?

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har aldrig riktigt förstått det där. Vad skulle någon vilja göra på min dator? Eller din? Och ska antipiratbyrån kolla flera hundra tusen datorer? Går dom bara in på random datorer? Hur stor chans är det att dom skulle gå in på min?`eller din? 26ggr också?

Permalänk
Medlem

!

Jadu.....

APB "scannar inte era datorer", vad ni syftar på när ni menar scannar. Förövrigt så är det nog lagom olagligt av APB att "scanna er" (om vi nu säger scanna portarna).

Om ni nu tänker på det, och att Peerguardin tar 90% CPU:n, 55% av ram:et, blockar ett antal konstiga hemsidor som "ändå inte skulle scanna er". Så kan väl ni alla dra en slutsats att det dära programmet verkar lite off?

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Inaktiv

Re: !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakk
Jadu.....

APB "scannar inte era datorer", vad ni syftar på när ni menar scannar. Förövrigt så är det nog lagom olagligt av APB att "scanna er" (om vi nu säger scanna portarna).

Om ni nu tänker på det, och att Peerguardin tar 90% CPU:n, 55% av ram:et, blockar ett antal konstiga hemsidor som "ändå inte skulle scanna er". Så kan väl ni alla dra en slutsats att det dära programmet verkar lite off?

Det där med att det drar CPU och minne och blokerar sidor är lite av en lögn. I beta varianter har man haft lite problem, men det är just därför de kallas för beta eller liknande. Det var för övrigt Trillian som drog ner min CPU hastighet med en äldre beta av PeerGuardian. Sedan är det bara reklam med spy funktioner som den stoppar och inget annat.
Sedan använder PeerGuardian 1,632k av minnet och det kan jämnföras med Messangers 3,008k eller Iexplorer 36,612k

Vad jag tror APB har för sig är att de vet att jag använt något program i stil med DC++ och försöker nu hämta en fillista från mig. Jag har filmer som "TheFatFilm.avi", "Intercom.avi" och andra misslyckade amatör filmer samt 6gig med MP3 med freeware ljud och musik som man kan använda när man gör spel. Jag hade även lite linux filer som folk översatt till svenska samt flera religiösa PDFer från tex BudhaNet.

Därför tycker jag det känns lite dumt att de lägger ner tid på att försöka hitta filer på min dator när någon stor kopierare nu troligen bränner massor med CD som de kommer sälja illigalt via en postbox.

Permalänk

Deras uppgift är väll att Stoppa Spridande av Piratkopior. Inte va folk har i sinna burkar som dom inte delar ut. Dom jobbar väll med att tanka hem en film Tex. o sen sätta dit.
Att folk har DVDback upp i burken o sedan använder TVout istället för att springa o sätta i DVD.m.m i spelaren. eller ha Mp3or till Förstärkaren när man har över 100org CD skivor man kört ner till Mp3 för eget bruk.. Dom vet väll inte att jag har över 100org CD skivor. Då måste dom göra intrång här oxå o inte bara i burken. Skulle dom göra det skulle jag stämma dom. Har skälv vart avstäng på BBB för Dataintrång. men fick varning. så det är inte Lagligt..