Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Vilken visar tempen för min processor?

Kan någon hjälpa mig här lite..
Jag är lite osäker på om MBM5 visar rätt temperaturer för mig.

För enligt MBM5 ska min CPU ligga på 56 grader nu, och jag undrar om detta verkligen stämmer. Så jag laddade hem ett program som var för just mitt moderkort och kollade ifall allting stämde där. Men jag blev inte riktigt klok på vilket som visade vilket...

Om ni tittar på denna bilden
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload4/temp.jpg

Vad får ni då fram till vilken som är tempen för processorn?

ABS II eller RT1?

Sedan för att jag ska kunna bli lite säkrare så undrar jag på ett ungefär hur mycket en processors temp ökar från idle till full load.

Exempel för mig så ligger den i idle på 56 och ökar till 62 när jag kör 3Dmark03 (om detta nu är processorn den mäter dvs). Visar den verkligen processorns temp?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

ABS II = Anti Burn Shield... Antar du kör med soltek moderkort som jag.
RT1 = Processor...

Edit: Tur man kikade bilden innan man skrev nåt om soltek. Men jag antar att bara soltek döper sin skitgrej till "abs", har slagit av min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
ABS II = Anti Burn Shield... Antar du kör med soltek moderkort som jag.
RT1 = Processor...

Edit: Tur man kikade bilden innan man skrev nåt om soltek. Men jag antar att bara soltek döper sin skitgrej till "abs", har slagit av min.

Så vilken är det jag ska ha uppsikt över? RT1 då? Speciellt när jag klockar va? För Anti Burn Shield spelar väl ingen roll vad den står på... eller?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Snyggt skrivbord du har. Hur har du gjort för att få all informationen du har på skrivbordet, status, connection och system?

//Anders

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzze
Snyggt skrivbord du har. Hur har du gjort för att få all informationen du har på skrivbordet, status, connection och system?

//Anders

Det ser ut som det är Samurize http://www.samurize.com han använder.
Jag kör med det och känner igen ikonen i systray.

Permalänk
Medlem

någon som känner för att lägga upp sin config från samurize!?
eller e-maila sin till mig,
skate_nisse@hotmail.com

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

Nu är det lite väl OT..
Skapa en tråd relaterat till Samurize istället..

Jag vill hellre ha svar på min fråga

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antar att den högsta är processorn.
Oavsett viken komponent det är så är det inte bra om den är allt för varm.
Så om du klockar och den ökar över 70 grader tycker jag du borde sänka.
62 grader är på gränsen till fulload tycker jag iaf. Försöker hålla min under 60.
Min idle är på 40, full ca 57.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX