sälja stora/tunga saker, hur göra?

Permalänk

sälja stora/tunga saker, hur göra?

hej, vet inte om jag har kommit till rätt forum, men jag försöker ändå.

Jag tänkte sälja min beg. vattenkylning(dvs pump, radiator och kylblock). Men hur går man tillväga smidigast när det gäller betalning, och inte minst själva frakten?

Då jag är en väldigt misstänksam person(kalla mig nojjig :-), så vill jag gärna ha betalt först, men att skicka kontanten med posten känns lite osäkert.

Nån som har erfarenhet av detta?

Permalänk
Medlem

Man skickar inte pengar i kuvert, man gör överföringar mellan köparens och säljaren konton.
Frakten sköter man billigast via posten, bara gå ner med grejjerna så fixar de allt, man behöver bara betala.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

www.bussgods.se är billigaste sättet, ifall det finns möjlighet till det där du bor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Booris
Man skickar inte pengar i kuvert, man gör överföringar mellan köparens och säljaren konton.
Frakten sköter man billigast via posten, bara gå ner med grejjerna så fixar de allt, man behöver bara betala.

Kan du förklara lite mer exakt hus man går till väga för att överföra
pengarna? Jag kan så lite om sånt här så jag skäms, vet knappt mitt kontonummer....

Permalänk
Medlem

Köparen får ditt kontonr+ clearing nr, han går till banken eller öppnar sin internetbank och anger hur mycket pengar som ska överföras elektroniskt från hans konto till ditt.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Den som ska överföra pengar måste ha mottagarens kontonummer (vet man inte så går man till banken och frågar, då får man en lapp), sedan går han till sin bank, vet han inte hur man gör så räcker han bara fram sitt legg, kontonummret pengarna ska överföras till och säger summan (eller betalar det direkt om han inte har på konto). Sedan fixar banken allt. Tänk på att det kan ta ett par dar att få pengarna om ni inte har samma bank.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit