Problem i windows xp sp1...

Permalänk
Medlem

Problem i windows xp sp1...

Hej allesammans, jag har just nu installerat om windows xp + sp1, men jag har fortfarande samma problem: Windows hittar INTE min Plextor PX-708a, och inte heller min virtuella cd-rom via Daemon Tools... När jag går in i System Properties/Hardware/Device manager, så syns den min drive där bara med ett gult ?, och det hjälper inte heller att Removea denna device och sedan låta windows hitta den igen... Har någon annan utav er haft samma problem, och hur löste ni isåfall detta??? Det tar ju bara alldeles för lång tid att bara installera om mitt windows som en clean install + alla mina program, så hjälp emottages tacksamt!!!

Jag hart även försökt att ta bort CDROM.sys och allt vad dessa driverfiler heter, men windows återskapar dem ju hela tiden (windows file-protection???)

P.s jag har en hjärnskada så att allt detta är skrivet med min "fungerande" högerhand....

[edit kl:21:50 den 19:e Januari 2004]
Hejsan hejsan igen... jag gjorde en sökning och hittade mitt svar på denna fråga:

jag gick till http://support.microsoft.com/?kbid=314060

och där fick jag tipset att deletea dessa 2 nycklar ur registret:
UpperFilters resp. LowerFilters, de fins på följande adress: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Tack så mycket då...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070