Hur man gör för att ta med sig datorn till sängen

Permalänk
Medlem

Hur man gör för att ta med sig datorn till sängen

Gumman brukar tjata om att datorn är min älskarinna, med tanke på all tid man spenderar med den

Så varför inte göra slag i saken och ta med sig "älskarinnan" in i sängkammaren, hehe

Jag byggde iallafall in min ClarkConnect-server i min gamla sängbyrå, här är resultatet...

Det sitter ett UV-ccd i den nu, så det får väl bli en UV-fläkt i fronten på den lite senare...
Floppyn skippades med, vem behöver den?
Knappen nere till vänster är 'reset' knappen. 'On' knappen sitter på baksidan.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk

Trevligt=)

Permalänk

fint, men ta bort allt vad ljus heter. Det är rätt onödigt tycker jag.. bara störande när man ska sova

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Haha.. snyggt.. Men är det inte irriterande att ha den så nära när du ska sova? Eller du kanske stänger av den då? Vart har du skärmen? Borde bli ganska jobbigt att ha den i knät? Sen så vet jag av egen erfarenhet att musin blir lite svårstyrd när man har den i sängen om man inte har någon skiva eller något hårt under den. Hade jag varit du så hade jag försökt få tag i en sån där grej man har i sängen på sjukhus (bricka på hjul uver knät) och modda den lite så att den blir perfekt som dator-ligg-bord. //Geil

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Jag ligger i min sköna säng och försöker att inte titta på Cagney & Lacey, med min bärbara dator i knät. Varför krångla till det?

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på att täcka den med en snygg träskiva? Öppen elektronik är inte direkt vackert, anser jag. Sen så är det kanske inte så lämpligt i sängkammaren heller...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Sitter med min bärbara dator (Dell Inspiron 500m) och nattchattar och småtittar film innan det är dax att sova. Riktigt mysigt.

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Ok, anledningen till att jag nämde sängkammaren är ju för att det är ett sängbord. Men den ska inte stå i sovrummet, utan i mitt datorrum. Där blir det inte störande med lite UV-ljus och dioder bakom ett plexi.

Och skärm? Behövs varken skärm, tgtbord eller mus på en ClarkConnect-burk.
Det enda som behövs till CC är:

Minimum Requirements
Processor: Pentium class
Memory: 64 MB for 1-10 users, 128+ MB for more than 10 users
Hard Drive: 1 GB, SCSI or IDE
Network Cards: 1 for standalone mode, 2 for gateway mode -- please read Network Cards note below
Monitor: Only required for the installation
Video: A very basic video card will do
CD-ROM: Optional (required for CD-ROM installs)
Floppy Drive: Optional (required for network installs)
Connection: Broadband only!

Läs mer om ClarkConnect <--- Här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jahaa.. då missupfattade jag dig Jag trode du skulle ha den till att nattsurfa på..

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Trevligt.

OT
är du samma BulKatho som på diabloii.nu?

Permalänk
Medlem

Självklart är jag det...

Hmm, jag känner bara till en Buster på D2.nu och han bor i Sthlm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har trådlöst tangentbord och mus + en trådlös bildöverföring till tv:n i sovrummet

Visa signatur

xp2400+ @3200,Dfi LAnpart NFII Ultra Infinity, GeIL PC4000 Ultra Platinum, 480Gb Hdd,DVDR, ATI Radeon 9800XT

Permalänk
Medlem

Fint BulKatho... Men vore det itne finare (?) om man hade nattduksbordsluckan där fram istället för pleaxie... och gjorde ett hål för CD:n...? SÅ att man lixom döljer den lite... höhö. Men fin iaf

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Nattduksbordsluckan? Har jag ingen. Och hål för CD:n är det ju redan. Men jag kanske inte fattar vad du menar, hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahhhhh, det är ett tåckendäringa nattuduksbord, utan någon lucka där nere

Tanken var väl att man skulle dölja det så mycket som möjligt och såfort någon ser bordet och undrar ltie spontant varför det står ett nattduksbord brevid din dator som surrar lite mystiskt, Då! Då öppnar du luckan (tåkcendäringa soim sitter på gångjärn du vet ) och padaaa! En CC-server

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Aha!! En såndäringa tåckingalucka, nu är jag med

Visst hade det varit ballt

Visa signatur