Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Trollflex ljuddämpningsmatta från JME bra/dålig?

Permalänk
Medlem

Trollflex ljuddämpningsmatta från JME bra/dålig?

Hejsan

Jag satt här och läste om ljuddämpningsmattor till chassit. Magic Flece, Matta från biltema var det några som använt plus några andra. Men jag hitta inget om en matta som heter Trollflex.

Trollflexmattan hittade jag inne på JMEData.se och jag undrar om någon har den och i så fall vad tycker ni om den.

. Mått1200 x 400 x 12 mm = 0,48 kvm (midi box)
. Klister på ena sidan. Bara att taav skyddsfilmen och montera
. Lätt attklippa eller skära
. Reducerar ljud och vibrationer upp till 50%.
. Reducerar statisk elektricitet som kan skada komponenter

den finns på jmedata.se under tystdator -> Chassin. (av någon anledning kan man inte direkt länka till dem.

Kan det vara något tror ni? Jag förväntar mig inte total tystnad men lite lägra kan den väl bli?

Specs:
CPU: P4 2,4GHz standard kylning (CNPS7000-AlCu snart)
RAM: 2x256DDR @ 333MHz
MK: Asus P4PE
GK: GF3 Ti200 (jag vet)
HDD: 2xBarracuda IV
Chassifläktar: 2st Zalman (tystlägge 20db)

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på trollflex. Jag har hört att det ska funka skit bra. Blir nog ett sånt till sommaren

Visa signatur

Vill ha tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem

Trolleflex dämpar bra...Helt klart!...Men se upp för man blir lätt galen på det svarta kletet som den är indränkt i...Använd handskar eller något när du installerar den i chassit...

Permalänk

200spenn, helt ok jämnfört med magic fleece som kostar 500

Permalänk
Medlem

Det funkar bra....en sån rulle räckte till min fulltower...

Visa signatur

Ajdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnnigmA
Det funkar bra....en sån rulle räckte till min fulltower...

En dörr? Najze (i recensionen på 64bits som någon länkade till) behövde ju två rullar för sitt chassi.

Permalänk
Medlem

han använde ju bara 1½ i recensionen-...

mattan var ganska snygg oxå, bättre än biltemas

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk

När jag fick min från db så var hela matta ihop tryckt till en tjocklek på 4mm, var tvungen att dra ut den till fullstorlek med dammsugaren. Och sen så var den inte svart utan grå samt att klistret inte alls var kletit som någon skrev och det var ganska dålig fästningsförmåga också, måste ha fått något konstigt exemplar.

Permalänk
Hedersmedlem

Letar efter samma sak. Har kikat runt lite, och de som verkar intressanta är:

Noise Killer på Gtek, verkar vara rätt mkt för pengarna. Står dock ej tillverkare.. om man ser på infon vekar de rätt bra

ACOUSTIPACK DELUXE V2, ser seriösa ut..

ACOUSTIPACK STANDARD, fick rätt bra kritik på SilentPC Review.

Trollflex, se denna tråd, verkar lite budget.

Vilken skulle ni valt? Visst känns det som blås-faktorn är hög, men frågan är om Biltema mattan eller dylikt verkligen kan mäta sig med dessa mattor, dessutom är de så förbannat fula ...

Mvh.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00pid00
En dörr? Najze (i recensionen på 64bits som någon länkade till) behövde ju två rullar för sitt chassi.

Nej...HELA....alla sidor...fråga mig inte hur..

Visa signatur

Ajdå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos Sweden
När jag fick min från db så var hela matta ihop tryckt till en tjocklek på 4mm, var tvungen att dra ut den till fullstorlek med dammsugaren. Och sen så var den inte svart utan grå samt att klistret inte alls var kletit som någon skrev och det var ganska dålig fästningsförmåga också, måste ha fått något konstigt exemplar.

Jag fick också ett sådant exemplar. Jag beställde 2 rullar och jag fick 1 grå och 1 svart/brun. Spelar inte så stor roll eftersom jag aldrig behövde använda mig av den svarta.

Visa signatur

AMD XP2500+ @2.54ghz (11.5x220), Abit NF7-S Rev 2.0, Geil Dragon Series 2x256mb Dual PC3500 (synkat 2-3-3-8), Hercules Radeon 9800pro 405/361mhz, Seagate Baracuda 120gb, Antec TruePower 430w, Alpha PAL8045T med Delta 80mm 10.8w, Antec PlusView 1000AMG.

Permalänk
Medlem

Sätter man inte dämpmattorna på insidan?? Tänkte på kommentarer angående utseende på matta.

Funtar på biltemas själv

Visa signatur

www.imphenzia.com <-- power of club trance