Permalänk
Medlem

Precisionsklippa plåt

Några funderingar på hur man bäst precisionsklipper plåt? Tänkte göra mina egna fläktgaller och har designen klar i princip. Nu behäver jag bara klippa ut det på nått smidigt sätt. Helst vill jag skära ut "kemiskt" men har inte den möjligheten. Plåttång blir nog för kasst... kanske borra och sen fila?

Visa signatur

www.imphenzia.com <-- power of club trance

Permalänk
Medlem

Dremel? Sticksåg? Motorsåg? Vinkelslip? nae.. men skämtåsido..

Antingen med en dremel eller en sticksåg, borde faktist gå...

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eftersom fläktgaller är relativt små skulle jag rekomendera att du borrar och sen filar, blir nog bäst så.. En sticksåg skulle bara förstöra allt tror jag faktiskt..
Kom ihåg att ha relativt tjock plåt bara, annars kommer det bli rätt skevt när du filar.

Permalänk

en metalflär på ett gradbord är det mest exakta du kan skaffa dig, detta kostar dock väldigt mycket, men om du av någon anledning har dessa verktyg eller tillgång till dem så bör du köra med dessa.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
en metalflär på ett gradbord är det mest exakta du kan skaffa dig, detta kostar dock väldigt mycket, men om du av någon anledning har dessa verktyg eller tillgång till dem så bör du köra med dessa.

Tillåt mig tveka, en laser-/vattenskärare gör jobbet bättre

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Jag körde med en dremelkopia från clas ohlson, Obs att det var första gången jag använde en sådan, ha inte för bråttom bara och ta finliret med småfilar (För er som inte ser vad det är, är det en CS Logga)

Permalänk
Avstängd

jäklar, det blev väldans nice du

Visa signatur

AMD64 3000+ | DFI LanParty UT 250Gb | 2*256mb pc3200 OCZ Limited Edition (2-2-2-5 255mhz @ 3.1v)| 2x Maxtor 80gb + 200gb WD + 2x 160gb WD | | Club 3d x800pro @ XT PE | Antec TP 480w

Permalänk
Medlem
Permalänk

borra sen använd typ en handfigursåg lr liknande.. med fintblad sen ede bara o fila o putsa.. skulle tro d vore nästan enklast..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!