Permalänk
Avstängd

fjärr til daton!

Är det någon som vet i fall man kan köpa typ .. nogon from av färdigt "kitt" som man kan koppla in till datorn.
men fjärr.. och motagare ! .. IR .. eller blue tooth
så att man kan sarta datorn med fjärren på ett litet avstånd !
hade varigt rätt nice !

Visa signatur

the never sleeping man
avatar raderad, animeringar ej tillåtna

Permalänk
Medlem

Sök. finns massor med trådar om det här. Du kommer nog inte kunna starta datorn med fjärren.. men men, testa söken

Permalänk
Avstängd

jag orkar inte att söka !! !

Visa signatur

the never sleeping man

Permalänk
Medlem

hur jobbigt kan det vara egentligen ?

har själv dock en sån här http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=32215&t=&l=&Avd...

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi

Det är sådana som du som skevar till sweclockers forum.

Visa signatur

Luxman L-430 | Dynaudio Audience 42 | Nuforce Udac

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scampi

Och varför skulle någon göra det åt dig då?

Permalänk
Avstängd

men att . jag undrade om någon bara visste vart man kund epå tag på ett liteett spdant "kitt"

inget illa menat nu .. men de flesta är lika lata som jag ,, :pd

Visa signatur

the never sleeping man

Permalänk

Vill ni ha fjärrkontroll till datorn och har en fjärr över så kan man fixa det för under tjugan(dock tror jag inte man kan starta datorn med den lösningen).
Man skaffar en irmottagare från en elektronikbutik och använder moderkortets irkapacitet, om ni vill veta mer så kan jag skriva en komplett guide.
Jag är för lat för att skriva om ingen villl veta...

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Vill ni ha fjärrkontroll till datorn och har en fjärr över så kan man fixa det för under tjugan(dock tror jag inte man kan starta datorn med den lösningen).
Man skaffar en irmottagare från en elektronikbutik och använder moderkortets irkapacitet, om ni vill veta mer så kan jag skriva en komplett guide.

finns ju en gammal fin "starta den med mobilen" artikel på swec.
http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_020224_mobilmod.p...
fan jag var säker på att swec hade gjort en artikel om hur man startade datorn med en sån alarmknapp man har i bilnycklarna... men det måste varit någon annan...
Men hur som helst så går det att starta datorn med fjärr.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

jag har en sådan att sälja inklusive fjärr

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj

men berätta .. för jag vill vetA ! och jag lynnsar

Visa signatur

the never sleeping man

Permalänk

www.eksitdata.com har ju fjärr för 169 spänn. Har en sådan själv som fungerar mycket bra.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Avstängd

låter häftigt

Permalänk

Nu har jag lagt upp en enkel guide på min hemsida
http://hem.passagen.se/sebastianj/elektronik/remote.html

Jag hoppas att ni frågar om ni stöter på problem eller det är nåt ni inte förstår på den sida jag länkar till! Så jag kan komplettera guiden!

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Visste inte att det gick att ansluta till irDA-porten. nu ska det byggas köpte ett msi tv @nywhere. den fjärren funkar ju bara med de medföljand sunk-progen så den blev över ganska fort.... du får den göra tjänst till det här projektet. problemet är att mottagaren är inkapslad och har en vanligt stereoplug i andra ändan... hur mäter jag upp den? vet att den går på 38kHz som alla andra mottagare då fjärren funkar med min winamp-mottagare. gäller bara att klura ut vilken anslutning som är vilken....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

HALLÅ! Vilket fint bygge...

Ett år senare så kommer det en fråga.

Behöver lite hjälp med det här bygget. Om det är någon som har gjort det och eventuellt tagit ngn bild etc. så hjälp mig gärna då jag vill fixa en mottagare.
Den här verkade ju dock väldigt enkel, trots det behöver jag hjälp.

Har sökt igenom forumet och jag har de flesta delar som behövs för en "vanlig" ir-mottager, dock inte spänningsregulatorn som flera använder, måste man ha denna?
Posta gärna all hjälp Ni kan ge.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Fjärr till datorn... då finns det bara en sak som verkligen regerar... FMA!!!

fma.sourceforge.org eller nåt sånt.

Permalänk

Kan styra den från min mobil redan. Det jag vill göra är att bli av med en fjärrkontroll till, har fått ner det till 2 st. nu. Om jag fixar ir till datorn så kan jag styra allt med min multifjärr!!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!