Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkar jäflig nice SID.

Hoppas det blir lite uppdragsaktigt, och inte bara som i BF co-op. Där man bara dödar och tar flaggor

Permalänk
Medlem

Hmm skulle inte Farcry ha COOP? Kul och sptinga runt och skjuta fiskar, fåglar och vildsvin Djungel Hunters

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Fixade just klart mitt utlovade mail till PCG:
Vi får se om jag får svar.

---------------------------------------
Jag skriver detta mail som konsekvens av något som jag väldigt länge haft i tankarna, eller, mer direkt, som konsekvens av följande tråd på forumet hos www.sweclockers.com:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=227026
Där diskuteras co-op; cooperative mode, och hur spelvärlden idag kan liknas vid en karg öken med avseende på antalet spel som implementerar detta spelläge. Jag kommer ihåg många tillfällen där folk har skapat trådar i olika forum i jakt på tips på coop-spel, allt man kunnat komma med då är ungefär: Serious Sam, Operation Flashpoint, Neverwinter Nights, Halo (på Xbox då, att co-op-mode slopats i PC-versionen är en oförlåtlig, OFÖRLÅTLIG synd) och möjligen ett fåtal fler. Visserligen är det väldigt bra tips, men det räcker ju inte!

Det jag menar med co-op är då det särskilda multiplayer-läge där flera spelare kämpar sida vid sida mot spelet självt, det vill säga man tillsammans tar sig igenom en storyline.
Det är alltså inte spel som Counter-strike jag syftar på när jag talar om Cooperative mode, även om det innehåller en sorts samarbete, utan som sagt ett läge där spelarna så att säga spelar single-player i multiplayer.

Som parentes kan man säga att även sådana stämningsfulla drag i spel som till exempel den hjälp man fick av kamrater i Call of Duty, eller av marinesarna i Halo, är i högsta grad välkomna, även om de inte faller under min definition av co-op.
Jag kommer ihåg hur febrilt man försökte skydda sina stackars kompisar mot fienden för att de skulle hålla ut så länge som möjligt.
Man blev väldigt besviken på Call of Duty, som ju började så lovande, när man till slut lämnades åt sig själv och spelet övergick till att bli ett typiskt one-man-army-spel. Visst fyller även sådana spel en plats, och jag säger inte att de är tråkiga, men de är kraftigt överrepresenterade, och inslag av lite originalitet förgyller alltid.

Tillbaka till ämnet dock. Det konstiga är att de allra flesta jag snackat med om detta håller med mig när jag säger att cooperative mode är ett förträffligt roligt sätt att spela spel. Jag kommer ihåg de roliga stunder man haft med Baldur's Gate I när man spelat igenom det med en kompis, och de hundratal gånger man spelat om det otroligt svåra Operation Flashpoint-uppdraget Ivan's New Toy med två vänner för att till slut med hjärtat bankandes klara av det.
I min erfarenhet verkar allt tyda på att efterfrågan för spel med co-op mode totalt överträffar utbudet.
När det kommer till multiplayer i spel så är det ständigt detta deathmatch-läge vi ser i spelen, jag och många andra vill gärna se att mer uppmärksamhet riktas åt cooperative mode!

Anledningen till att jag skriver detta till er är att ni ju är Sveriges mest inflytelserika speltidning. Och tanken var väl att försöka väcka ett intresse hos er att kanske fixa ihop en artikel om just begreppet cooperative mode. Dess
historia, nutida utbud och den stora oförklarliga och oförlåtliga miss världens spelutvecklare har begått genom att tillverka så få coop-lir! Att kämpa sig igenom en "single-player"-kampanj med en kompis är ju faktiskt det roligaste som finns.
Själv har jag faktiskt en massa idéer till vad en sådan artikel skulle kunna bestå av, så jag skulle nog kunnan komma med en del tips i den händelse att det blir något av detta.
Hör gärna av er!

Hjärtliga hälsningar
/Andreas "andreasdr" Draganis

Permalänk

Som sagt, Dom har redan tagit upp det.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Som sagt, Dom har redan tagit upp det.

Jaså? Det har jag inget minne av, när var det?

EDIT: Aha, "ett BRA tag sedan" säger du. Men var det verkligen en renodlad artikel om just co-op?

Jag låter dem svara på mailet iallafall, det är inte omöjligt att de är intresserade.

Permalänk

Jag kommer inte ihåg exakt, bara att jag läst om det.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Ojojojoj vad jag ser fram emot Join Operations!!!
Som trogen Black Hawk Down-spelare så är det ju givet att man skaffar det så fort det kommer ut!! =D

Visa signatur

Du är en ond kanin som kastar granbär på mig i smyg!

Permalänk
Medlem

Hur fasen har jag missat den här tråden? jag lever ju för co-op!
Hoppas att resten av världen har lika höga förväntningar när det gäller OFP2 och co-op som mig. Far cry var en besvikelse, måtte Boheima visa hur det ska gå till, IGEN.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig! Call of duty hade varit fett som fan om det hade kommit en coop-expansion.. Någon som vet om Hidden and Dangerous 2 fungerar i coop förresten?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuker
Jag ansluter mig! Call of duty hade varit fett som fan om det hade kommit en coop-expansion.. Någon som vet om Hidden and Dangerous 2 fungerar i coop förresten?

Just det, där hade vi ju en annan höjdare. H&D1 menar jag.
Det var ju i coop, och jag kan inte tänka mig annat än att tvåan är det också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Just det, där hade vi ju en annan höjdare. H&D1 menar jag.
Det var ju i coop, och jag kan inte tänka mig annat än att tvåan är det också.

Har för mig att 2an inte var i coop.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Har för mig att 2an inte var i coop.

Det är ju ungefär lika illa som att de slopat CO-OP-mode i Halo till PC. Fy fan.

Permalänk

baldur´s gate (ettan)
ska inte liras ensam utan multi helt enkelt
så jävla kul när ja lira med lillebror o storebror o vi tog 2 gubbar var och gick runt som ett party o hade skitkul

saknar sånna tider enormt nu
som sagt mer co-op åt folket

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Fixade just klart mitt utlovade mail till PCG:
Vi får se om jag får svar.

---------------------------------------
Jag skriver detta mail som konsekvens av något som jag väldigt länge haft i tankarna, eller, mer direkt, som konsekvens av följande tråd på forumet hos www.sweclockers.com:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=227026
Där diskuteras co-op; cooperative mode, och hur spelvärlden idag kan liknas vid en karg öken med avseende på antalet spel som implementerar detta spelläge. Jag kommer ihåg många tillfällen där folk har skapat trådar i olika forum i jakt på tips på coop-spel, allt man kunnat komma med då är ungefär: Serious Sam, Operation Flashpoint, Neverwinter Nights, Halo (på Xbox då, att co-op-mode slopats i PC-versionen är en oförlåtlig, OFÖRLÅTLIG synd) och möjligen ett fåtal fler. Visserligen är det väldigt bra tips, men det räcker ju inte!

Det jag menar med co-op är då det särskilda multiplayer-läge där flera spelare kämpar sida vid sida mot spelet självt, det vill säga man tillsammans tar sig igenom en storyline.
Det är alltså inte spel som Counter-strike jag syftar på när jag talar om Cooperative mode, även om det innehåller en sorts samarbete, utan som sagt ett läge där spelarna så att säga spelar single-player i multiplayer.

Som parentes kan man säga att även sådana stämningsfulla drag i spel som till exempel den hjälp man fick av kamrater i Call of Duty, eller av marinesarna i Halo, är i högsta grad välkomna, även om de inte faller under min definition av co-op.
Jag kommer ihåg hur febrilt man försökte skydda sina stackars kompisar mot fienden för att de skulle hålla ut så länge som möjligt.
Man blev väldigt besviken på Call of Duty, som ju började så lovande, när man till slut lämnades åt sig själv och spelet övergick till att bli ett typiskt one-man-army-spel. Visst fyller även sådana spel en plats, och jag säger inte att de är tråkiga, men de är kraftigt överrepresenterade, och inslag av lite originalitet förgyller alltid.

Tillbaka till ämnet dock. Det konstiga är att de allra flesta jag snackat med om detta håller med mig när jag säger att cooperative mode är ett förträffligt roligt sätt att spela spel. Jag kommer ihåg de roliga stunder man haft med Baldur's Gate I när man spelat igenom det med en kompis, och de hundratal gånger man spelat om det otroligt svåra Operation Flashpoint-uppdraget Ivan's New Toy med två vänner för att till slut med hjärtat bankandes klara av det.
I min erfarenhet verkar allt tyda på att efterfrågan för spel med co-op mode totalt överträffar utbudet.
När det kommer till multiplayer i spel så är det ständigt detta deathmatch-läge vi ser i spelen, jag och många andra vill gärna se att mer uppmärksamhet riktas åt cooperative mode!

Anledningen till att jag skriver detta till er är att ni ju är Sveriges mest inflytelserika speltidning. Och tanken var väl att försöka väcka ett intresse hos er att kanske fixa ihop en artikel om just begreppet cooperative mode. Dess
historia, nutida utbud och den stora oförklarliga och oförlåtliga miss världens spelutvecklare har begått genom att tillverka så få coop-lir! Att kämpa sig igenom en "single-player"-kampanj med en kompis är ju faktiskt det roligaste som finns.
Själv har jag faktiskt en massa idéer till vad en sådan artikel skulle kunna bestå av, så jag skulle nog kunnan komma med en del tips i den händelse att det blir något av detta.
Hör gärna av er!

Hjärtliga hälsningar
/Andreas "andreasdr" Draganis

Riktigt bra formulerat.
Får hoppas att dem tar tag i detta nu då.
Länge leve co-op!

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut andreas.. Får hoppas att de nappar och det kan bli något utav det här.. !

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Give me CO-OP...

CO-OP är nog det bästa man kan göra över nätverk.
Freelancer var rätt skoj CO-OP (eller vad man skall kalla det)!

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Doom 1 har man ju varvat ett par ggr i coop, mycket trevligt....
Bra skrivet förresten!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Give me CO-OP...

CO-OP är nog det bästa man kan göra över nätverk.
Freelancer var rätt skoj CO-OP (eller vad man skall kalla det)!

Du vet väll att vi ska spela in en MTA film snart? ;):D

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk

jättefint skrivet Andreas. Fått nått svar ännu?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Hey! Det finns ju ett underbart CO-OP (eller vad ni kallar det)...

Ingen som spelat Platoon-tillägget till Duke Nukem !

Där samarbetar man och det är jäkligt kul. Var väl fem år sedan jag spelade det men ändå

Lite gammalt kanske

/Johan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleKulspruta
jättefint skrivet Andreas. Fått nått svar ännu?

Nejp. Funderar på att dra iväg ett:
"Skit i att svara då era f*****."

Eller kanske avvakta lite först

Permalänk
Medlem

Amen! andreasdr, handen på hjärtat det var värdigt att bli en egen epistel i biblen kunde inte sluta nicka när jag läste det.

Visa signatur

Spela Arma II i Plutonstruktur
ARMA II - SWEDISH STRATEGIC GROUP

Permalänk
Medlem

Jag vill spela street legal i co-op!

Permalänk
Medlem

Co-op är det roligaste enligt mig, har spelat serious sam och vietcong på senare tid i co-op läge, serious sam är iktigt klockrent!:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koxbox
Amen! andreasdr, handen på hjärtat det var värdigt att bli en egen epistel i biblen kunde inte sluta nicka när jag läste det.

Tackatackar
Synd att jag fortfarande inte fått svar då =/

Permalänk
Avstängd

Hej! Jag håller på med ett script som har sånt där namn-insamlingsgrejja, ni kanske inte bryr er, men ett namn kan ni iaf lägga in så fort jag fått upp det? - Tänkte bara höra om någon som HAR en stabil burk/lina (gärna en deddad serverburk) som har lust att låna ut några MB? gärna ASP-stöd så scriptet funkar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Hej! Jag håller på med ett script som har sånt där namn-insamlingsgrejja, ni kanske inte bryr er, men ett namn kan ni iaf lägga in så fort jag fått upp det? - Tänkte bara höra om någon som HAR en stabil burk/lina (gärna en deddad serverburk) som har lust att låna ut några MB? gärna ASP-stöd så scriptet funkar

Aha, men hur ska det fungera då? Kan du inte göra en petition på petitiononline?

Permalänk
Medlem

Finns en multiplayermod till Vice City. Den är skitkass men den är bara i alphastadiet imo.

Jääävligt kul dock.. campa på ett tak med raketkastaren o jävlas med folk som har biljakter heh

och nej jag ljuger inte, googla runt lite så hittar ni. Inte alltför krångligt att installera heller.

Permalänk
Avstängd

www.coop.sajt.org <- sidan jag lovade. KOM IGEN NU! Regga era namn så vi får lite fart på grejjerna. 100 namn räcker inte långt

(Ni kan ju stoppa länken i signaturen så alla ser )