Erfarenheter av DGCs support?

Permalänk
Hedersmedlem

Erfarenheter av DGCs support?

Hej! Jag sitter här med en Dell-laptop som med 90% säkerhet kommer reklameras till Dell pga kass kvalitet (7 serviceärenden sedan leverans 22/9 -03). Dells kundtjänst och support är ju guld värd, faktiskt. Synd att datorn är ett fuskbygge bara...

I vilket fall som helst så undrar jag nu om folk här har några erfarenheter av DGCs kundtjänst och support? EuroNote 725 verkar mycket lockande och prisvärd. Jag misstänker att det är inskicksservice - men frågan är hur lång tid det tar, och hur pass mycket man får bråka med dem innan de hjälper en

Tack på förhand!

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Familjen har haft en DGC hemdator ett bra slag nu. Det är inte en bärbar dock.
De få gånger vi behövt ringa supporten har den fungerat utmärkt. De har väldigt korta telefon köer och mycket duktig personal m.m.

Självklart är DELLs support nog en av de bästa som finns.

Men har enbart bra erfarenhet av DGC som jag personligen tycker är ett mycket proffsigt företag. "Rekommenderar dom helt klart. "
Sen kan det kanske vara olika för andra men för mig har de funkat mycket bra.

(nej jobbar inte på DGC eller så)

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ringde och språkades lite med dem om linuxsstödet för vissa av deras laptops, och jag fick faktiskt precis det intrycket som du beskriver. Väntar på svar från deras säljchef gällande ovanstående fråga

Seriösa verkar de verkligen vara. Jag undrade mest över ungefärlig reparationstid osv, men det skiljer antagligen väldigt mycket från fall till fall. Måste säga att det lutar mycket åt deras laptop. Pillade lite på den i våras, och den är väldigt trevligt

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)