Värdelös tv-out bild med mitt PC Radeon 9800 pro

Permalänk
Medlem

Värdelös tv-out bild med mitt PC Radeon 9800 pro

Jag har köpt ett Powercolor Radeon 9800 pro från komplett.se och märkte idag när jag kopplade in tv-outen att bilden på TV:n var helt kass. Den tokflimmrar , färgerna är matta och har testat allt som går att testa (har läst forumtrådar och testat förslagen som funnits). Testade även att koppla in mitt Geforce 4 mx 440 igen och med samma sladd så var bilden perfekt så ska jag undrar, ska bilden vara så här kass med ett radeon 9800 pro ? Om det nu skulle vara trasigt (suck, måste isf montera bort min artic vga fläkt och minnesflänsar) och skickar in det till komplett hur lång tid skulle det då ta innan jag får ett nytt?

Visa signatur

7800X3D | 32 GB RAM | B650E-F | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

köp ett sigma design x card, super tv out

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om ditt kort är trasigt, jag har ett likandant men har inte testat Tv-out.
Jag råkade ut för en trasig HD för ett tag sen och det tog lite mindre än en vecka från det att komplett mottog disken tills att dom skickade en ny.

Permalänk
Medlem

Hmm, testade med den ultrakorta sladden man fick med (s-video till s-video) , då funkade bilden förutom några mindre artifakter men annars helt ok, men ofta jag vill ha datorn precis brevid TV:n...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asplin
Hmm, testade med den ultrakorta sladden man fick med (s-video till s-video) , då funkade bilden förutom några mindre artifakter men annars helt ok, men ofta jag vill ha datorn precis brevid TV:n...

Jag hade samma problem, tills jag kom på att jag tv:n skapade en svhs-kanal när tv-out aktiverades.

Permalänk

Köp en bra kabel (inte på clas ohlsson) och aktivera overscan om du inte gjort det.

Permalänk

Jag har en 15m kabel från expert.
Men eftersom den ändå inte räcker riktigt så har jag ca 4m Scart-kabel, 3 skarvar.
Men jag ser då ingen skillnad på kvalitén jämfört med att ha 1,5m kabeln och tv:n vid datorn.
Det var iofs med mitt GeForce3 Ti200, ett kort som inte direkt är känt för sin väl tilltagna TV-out funktion.
Och jag har faktistkt inte ens provat TV-out med mitt radeon 9800 pro, kanske får bli i morgon...

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med något av mina nvidia kort men har haft problem med alla ATI kort..

Visa signatur

Permalänk

Har ett Powercolor Radeon 9800Pro. Använder en 10m S-VHS kabel (eller är den 15m???) som ingick i ett "DVD paket" med skart adapter och ljudkabel. Har perfekt TV-ut bild. Vid "extended desktop" inga problem alls, har däremot märkt att om jag klonar bilden så är den perfekt på TV'n men flimrar på skärmen!! Om jag ändrar Hz på den blir den lite bättre, men upplever ändå att den inte alls uppdaterar bilden så många Hz som jag ställt in på.!!! Lite skumt kanske. Men och andrasida så kör jag bara i "extended dektop" läge.

Visa signatur

/ AMD64 3000+ Whinchester, ABIT AV8, 2x256Mb Twinmos DDR PC3200, Radeon 9800Pro, Windows XP

Permalänk

Tja alla har väl olika krav...

Permalänk
Medlem

jag har enligt sign.

...Utmärkt bild

Permalänk
Medlem

Asplin: Jag skrev i en tidigare tråd (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22531...) att min tv-out på mitt kort också var kass. Tror inte det spelar någon roll om du byter ut kortet bilden blir nog lika kass ändå. Jag har provat några 9800 kort till efter jag skrev den tråden och ingen av dem har haft någon speciellt bra bild, oavsett kvalitet på kabel, de gamla 9700 korten var bättre.
Kör nu med ett GF3 Ti200 kort in min HTPC och bilden är riktigt bra, lika bra som de 9600Pro korten jag provat som har ruskigt mycket bättre bild än 9800.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W