Kan det här stämma eller är det bra propaganda.

Permalänk
Medlem

Kan det här stämma eller är det bra propaganda.

Det stog så här på JMEDATA när jag tittade på CPU beskrivning.
Läs texten:

Genom att köpa en boxad CPU från AMD får du följande fördelar gentemot de något billigare s.k. "Tray" CPU:erna.

Tray är ett begepp som används i branschen och betyder att de kommer till oss på stora brickor. Detta innebär att CPU:erna går att ta på och kan ha varit i kontakt med händer och fått statisk elektricitet påvägen fram till JME. En CPU eller tex minne som fått statisk elektricitet kan fungerar men inte alltid till 100%. En boxad levereras däremot i en svetsad blisterförpackning från fabrik.

Med en boxad CPU får du garanterat en produkt som fungerar optimalt och att ingen människohand vidrört den under vägen från fabrik. JMErekommenderar därför alltid i första hand boxade CPU:er om du vill ha den bästa produkten. Det är också en gammal "myt" att "Trayade" CPU är mycket billigare än en boxad. Så är inte fallet längre vilket gör det ännu mindre lönt att köpaTray!

Som extra trygghet tar AMD själva dessutom alltid på sig garantiansvaret om du skulle behöva nyttja den möjligheten. AMD hanterar däremot inte Tray direkt mot slutkunder.

Du får följande:
- CPU (Förseglad orginalförpackning = 100%orginal!)
- Kylfläkt (Garanterad att fungerar med denna cpu)
- 3 års garanti (Tray har endast1 åroch ibland ännu kortare!!)
- Alltid garanti från AMD direkt om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Jag köper alltid boxad CPU. Det skiljer inte mycket i pris, och så får man en fin kartong att sätta på hyllan

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag att det är helt bortkastade pengar.
Visst får du en kylare som i vissa fall kan räcka till (dock ALDRIG i syfte att överklocka) normal "hushållsanvändning".

Men varför?
Du vill ju köra med din egenhändigt moddade "super"kylfläns.
Lr?
Dessutom så har du ju möjligheten att kolla stepping på tray-CPUer, vilket jag inte tror att JME skulle godkänna om du bad att få "titta lite" i boxen.

Men, men...smaksak...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big D@ddy
Personligen så tycker jag att det är helt bortkastade pengar.
Visst får du en kylare som i vissa fall kan räcka till (dock ALDRIG i syfte att överklocka) normal "hushållsanvändning".

Min 2.6C går stabilt i 3.17GHz med originalkylningen, men det finns ju tystare fläktar.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Om du köper en Tray ver. så är det ingen garanti att den fungerar 100%. men halo hur kan kan man skriva så. Det är la inte så att man skyfflar med en spade dom processoreran i en kartong och skickar till sina leverantörer. Klart så är dom oxå förpackade för att inte skadas eller har jag fel.
Dom processorerna som jag har köpt har haft nån slags plast bit under så att man inte kan komma åt dom sen är dom förpackade i antistatisk platpåse. Eller ?

Permalänk
Medlem

Jag får en känsla av att när jag tar på en cpu att dom är rätt säkra mot statik stötar när det är keramik inblandat i sakerna, och som sagt, vem vill ha saker som nån annan valt?. Jag vill ha min egen fläns med olika fläktar för olika saker!. Fan få mycket mer sport! det ska inte vara enkelt med datorer!
Tack för mig.

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

hehe jag köpte en boxad 2800+ den paketen gick fan inte av för hackor !
den dödade 2 saxar och mitt ena finger ! jävla vilken plast det var

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

untouched by human hands... jag vill minnas nått skämt som gick så.

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Min 2.6C går stabilt i 3.17GHz med originalkylningen, men det finns ju tystare fläktar.

Jo men om du jämnför kvaliten på Intels boxade kylare och AMDs då... De är ganska stor skillnad.