Permalänk
Medlem

Cancer ?

vad heter programmet som är som Seti@home fast man letar efter botemedel mot cancer ?

Permalänk
Medlem

vad`?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Noob, vad är det att inte förstå?

Sense, vad jag har hört är förstör dedär programmen datorn och dess prestanda. På svt någonstans i sverige blev två datatekniker avskedade för att dom hade kört det där på någon dator där, som tog så mycket prestanda att det inte gick att sända.

Permalänk
Glömsk

UD?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Sense, vad jag har hört är förstör dedär programmen datorn och dess prestanda.

Att det förstör prestanda må vara sant, men det förstör knappast burken. Må vara så att det käkar CPU, men om man kör NT4/W2k/XP så kan man ställa in prioritet för programmen och då ställer man ned prioriteten lite om man inte vill bli störd. Kör man dessa program på jobbet, när man ARBETAR med burken, säger det väl en hel del om dessa personer. NÖTTER!

Permalänk
Medlem

Vänta nu, är detta ett program som ligger i bakgrunden och letar efter botemedel till canser? Det låter ungefär lika inteligent som att ha ett program som letar efter gud.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk

cleric: Den räknar ungefär ut olika kombinationer av molekyler eller något liknande, som kan användas i cancerforskningen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cleric
Vänta nu, är detta ett program som ligger i bakgrunden och letar efter botemedel till canser? Det låter ungefär lika inteligent som att ha ett program som letar efter gud.

Öh. Jag tror du lite har tappat tråden här och balandar ihop utryck och vad de betyder. Att ett program letar efter ett botemedel för cancer betyder inte att det redan skall hitta en botemedel som redan finns.
Nä, det går mer ut på att hitta en unik molekylsammansättning som kan döda vissa celler och på så sätt bota cancer. Det kräver miljarder med uträkningar och med en super dator skulle detta ta ca 200 år. Men använder man ledig CPU tid på många datorer på samma sätt som SETI gör så blir det som man kör på en enorm super dator och man kan hitta ett resultat snabbare.

Programet som söks kanske kan finnas på denna sida http://www.grid.org/home.htm

Permalänk
Medlem

jaja det verkar ju världigt smart, trevlig tanke och solidariskt. Men skulle det värkligen ta så lång tid. Och om man nu mot förmodan skulle hitta ett botemedel vad gör man då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

cleric: Säger att vem-som-nu-vill-ha-det får det mot en stor summa pengar?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte om det här programmet för cancer hör det gör men SETI@home körs alltid i lägsta prioritet. Det enda jag lyckats märka av det är att i battlefield så kan det komma vissa "ryckningar". Antar att windows tilldelar seti lite cpu-tid och det märks.
Men som sagt i windows märks inget alls. (jag kör det inte som skärmsläckare!).

cleric, ja sådana här beräkningar tar lång tid för dagens superdatorer. Att använda frivilliga som hjälper till att beräkna är extremt billigt, och som bekant så har t.ex. SETI inte kistorna fulla med guld. Cancerforskning har nog mer pengar men likväl är det bra om man kan få beräkningarna utförda gratis.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cleric
jaja det verkar ju världigt smart, trevlig tanke och solidariskt. Men skulle det värkligen ta så lång tid. Och om man nu mot förmodan skulle hitta ett botemedel vad gör man då?

Då det är ett universitet som gör detta kommer upptäckten att tillfalla den amerikanska staten. Dessa kommer dela med sig av denna kunskap till den internationella forsknings kåren. Därför är detta ett mycket bra program och alternativet är att ett privat företag hinner före och patenterar detta läkemedel.

Edit: Åhhh; Men halåååå! Oxford är inte USA som jag sade, givetvis är det England och inget annat. Låter dock felet stå kvar då jag satte en edit istället.

Permalänk
Medlem

Tråden ligger viserligen i windows forumet men finns UD inte för annat än windows ?
Dom skulle ju få rätt så många fler som körde det om det fanns till *nix.

Edit* såg i deras FAQ att dom planerade att släppa det till *nix.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

distributed computing procekt finns det massor av

seti är det första och (det största)
boinc heter dess efterföljare och den klienten kan vem som helst göra nya projekt till (sätta upp servrar, dela ut jobb osv)

folding jobbar med proteiner och nedbrytning av det

andra projekt jobbar ex med väder för att förutspå klimatförändringar

gratis arbetskraft istället för att köpa ett eget superdatorkluster

QNX stödjer multitasking mycket bra och man kan flytta processer från en klient till en annan under drift utan driftstörningar

kluster används bla till att rendera animerade filmer, men det är en anan sak...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

finns redan ett botemedel för cancer...men läkarna vill inte erkänna att de hittat det för då får de inte bidrag...det är en jävla konspiration

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem

mmm jo, Kalle Anka är min kusin

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Inte din farbror då, som han är till alla andra? Farbror Joakim är farbror till Kalle och knattarna, Kalle är farbror till knattarna.. en himla röra.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr bulle
finns redan ett botemedel för cancer...men läkarna vill inte erkänna att de hittat det för då får de inte bidrag...det är en jävla konspiration

Det var det dummaste jag hört på länge. Hur i helskotta skulle man få några miljoner läkare att hålla tyst och varför gör de som kom på detta botemedel inte stora pengar på det, då det troligen skulle ge större vinst än alla bidrag? Sedan får cancer forskningen lite pengar och man måste ibland samla in pengar för att forskningen skall kunna fortgå.

Detta med att låna dataresurser istället för att köpa en superdator är ett sätt att få ekonomin att räcka till, sedan sköts mycket av forskningen av universitet som inte får extrabidrag för detta.

Nä, det är mer troligt att din konspirationens teori är en del av en större konspiration för att tysta den ultimata sanningen att de flesta konspirationsteorier är falska.

Permalänk
Medlem

Jag tror iofs inte han var särskilt seriös.. eller så var han det, jag vet inte.

Visa signatur